کد خبر: 1239540
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست روسای دپارتمان‌های اطلاع رسانی (سخنگویان) کشور‌های عضو بریکس در روسیه به سر می‌برد، صبح جمعه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ در حاشیه این نشست با ژوئل سامپایو، همتای برزیلی خود دیدار و گفتگو کرد.

جوان آنلاین: در این دیدار طرفین ضمن مرور ظرفیت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و دیپلماسی عمومی، بر استفاده از فرصت‌های توسعه روابط در قالب دو جانبه و بریکس تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، ژوئل سامپایو سخنگوی وزارت امور خارجه برزیل در این دیدار فقدان جناب آقای رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان را به همتای ایرانی خود تسلیت گفت و آمادگی وزارت خارجه کشورش برای تلاش بمنظور تقویت همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران را در دوره جدید اعلام داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه با هدف شرکت در نشست سخنگویان وزارتخانه‌های امور خارجه کشور‌های عضو گروه بریکس روز پنجشنبه وارد روسیه شد.
در این نشست یکروزه که روز جمعه در مسکو برگزار خواهد شد، سخنگویان دستگاه دیپلماسی کشور‌های بریکس درباره نقش رسانه‌ها در راستای تقویت جایگاه بین‌المللی بریکس، ایجاد بستر اطلاع‌رسانی مشترک، سازوکار پوشش رسانه‌ای اجلاس سران گروه بریکس در اکتبر ۲۰۲۴ (اول تا سوم آبان ۱۴۰۳) و دیگر مسائل مورد علاقه گفتگو خواهند کرد.

کنعانی عصر پنجشنبه ضمن بازدید از مرکز زبان و فرهنگ ایران در دانشگاه دولتی زبان‌شناسی مسکو با الکساندر پالیشوک مدیر این مرکز و ایران‌شناس روس درباره گسترش همکاری‌های فرهنگی و تقویت کرسی آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌های روسیه گفتگو کرد. جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار