کد خبر: 1239337
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
نگاهی به وضعیت آشفته آبی‌ها و انفعال مدیریتی در بازار نقل‌وانتقالات
استارت تمرینات تیم جواد نکونام با حداقل نفرات زده شد، آن هم در حالی که حتی دو دستیار سرمربی نیز به جای حضور در زمین تمرین به ساختمان باشگاه رفتند! فصل بیست و چهارم لیگ برتر ماه آینده آغاز می‌شود و تیم‌های دیگر حسابی غرق خرید بازیکنان شده‌اند. در این روز‌های پرمشغله، استقلال برخلاف رقبا وضعیتی نابسامان دارد و مدیران باشگاه تکلیف هیچ چیز را روشن نمی‌کنند
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: عملکرد ضعیف باشگاه استقلال در فصل نقل‌و‌انتقالات و بی سروسامانی تیم، هواداران آبی‌ها را نگران و ناراحت کرده است. برگزاری اولین جلسه تمرینی با چهار بازیکن و اعتصاب پنج بازیکن دیگر به دلیل عدم پرداخت مطالبات، بیانگر آشفتگی تیم و فرو رفتن استقلال در کمای عمیق است. 
واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس نه تنها دردی از این تیم دوا نکرده، بلکه اوضاع به قدری بحرانی شده که تعداد بازیکنان حاضر در تمرین به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. همانطور که انتظار می‌رفت مدیران جدید بدون در نظر گرفتن اصول حرفه‌ای فوتبال، تیم را به حال خود رها کرده‌اند و اهمیتی به بازار نقل‌و‌انتقالات نمی‌دهند.

 
 انفعال مدیریت
استارت تمرینات تیم جواد نکونام با حداقل نفرات زده شد، آن هم در حالی که حتی دو دستیار سرمربی نیز به جای حضور در زمین تمرین به ساختمان باشگاه رفتند! فصل بیست و چهارم لیگ برتر ماه آینده آغاز می‌شود و تیم‌های دیگر حسابی غرق خرید بازیکنان شده‌اند. در این روز‌های پرمشغله، استقلال برخلاف رقبا وضعیتی نابسامان دارد و مدیران باشگاه تکلیف هیچ چیز را روشن نمی‌کنند. با معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره قرار بود خیلی زود رئیس هیئت‌مدیره و همچنین مدیرعامل باشگاه نیز انتخاب شوند تا حداقل تکلیف مدیریت باشگاه معلوم شود. بااین‌حال کماکان خبری از این موضوع نیست و بلاتکلیفی بزرگ‌ترین دغدغه آبی‌هاست. 


 غایبان و شاکیان
از بین بازیکنان حاضر در تمرین اول؛ آرمین سهرابیان، مهرداد محمدی، محمدرضا خالدآبادی، ایمان سلیمی و ابوالفضل جلالی با لباس شخصی آمدند و رفتند تا معلوم شود هنوز پولی پرداخت نشده است. هلدینگ از وقتی مالک باشگاه شده مطالبات را پرداخت نکرده و بابت این قضیه هم بازیکنان شاکی هستند و هم مربیان. حمید رجبی و کیانوش رحمتی دستیارانی بودند که همراه دیگر بازیکنان ناراضی در تمرین حاضر نشدند. ضمن اینکه محمد نوازی و مهدی هاشمی‌نسب دیگر مربیان تیم اصلاً به کمپ مرحوم حجازی نیامدند و جزو غایبان بودند. 


 لیست مازاد
طبق قانون سازمان لیگ، لیگ برتری‌ها می‌توانند ۲۰ بازیکن بزرگسال در فهرست خود داشته باشند. از وقتی نقل‌و‌انتقالات شروع شده، محمدحسین اسلامی و میلاد زکی‌پور تنها بازیکنان تازه‌وارد استقلال بودند و هواداران منتظرند ببینند در آینده کدام بازیکنان سر از اردوگاه آبی‌ها درمی‌آورند. این در حالی است که گویا سرمربی خواهان به خدمت گرفتن بازیکنان شناخته شده‌ای از جمله مهدی قائدی، رامین رضاییان، علی قلی‌زاده و علی کریمی است، ولی مدیران هلدینگ فعلاً اهمیتی به این مسائل نداده‌اند. 
از طرفی هنوز برخی بازیکنان با استقلال قرارداد دارند و برخی هم قراردادشان تمام شده است. نقطه مشترک همه آن‌ها بلاتکلیفی است و مدیریتی که تیم را به حال خود رها کرده است. قرارداد سهرابیان تمدید شده و روزبه چشمی، آرش رضاوند، مهرداد محمدی، محمدحسین مرادمند و صالح حردانی جزو بلاتکلیف‌ها هستند. علاوه بر این زکی‌پور و اسلامی به نفرات اضافه و فعلاً لیست استقلال ۲۶ نفره شده است. با این حساب شش بازیکن مازاد هستند و باید از لیست خارج شوند. از بین این ۲۶ نفر مهدی مهدی‌پور و کوین یامگا مصدوم هستند و احتمالاً جزو مازاد‌ها حساب می‌شوند. ابوالفضل جلالی هم سرباز است و سومین خروجی لیست خواهد بود، ولی همچنان سه بازیکن اضافی هستند و امکان ثبت قرارداد زکی‌پور و اسلامی وجود ندارد. 


 خارجی‌ها هم نیستند
استفاده از بازیکنان خارجی یکی دیگر از چالش‌های استقلال محسوب می‌شود. با اینکه هنوز تکلیف سیدحسین حسینی روشن نشده، سمیعی سرپرست باشگاه اقدام به جذب دروازه‌بان خارجی کرده است. حسینی، کاپیتان استقلال نیز جزو غایبان تمرین بوده و آینده‌ای نامعلوم دارد. آبی‌ها اخیراً دو بازیکن بوسنیایی جذب کرده‌اند که گویا این اتفاق بدون اطلاع جواد نکونام افتاده است. بازیکنان خارجی هم که قرارداد دارند هنوز به ایران نیامده‌اند؛ گوستاوو بلانکو، رافائل سیلوا، کوین یامگا و جلال‌الدین ماشاریپوف و آن دو بازیکن بوسنیایی قرار است تا آخر هفته خودشان را به تهران برسانند. 


 آینده نامعلوم
نایب‌قهرمان فصل گذشته با این اوضاع باز هم دستش به جام نخواهد رسید. استقلال فصل پیش در یک قدمی کسب جام قرار داشت و در نهایت قافیه را به رقیب سنتی خود باخت. با در نظر گرفتن شرایط موجود، هیچ امیدی نمی‌توان به این تیم داشت. پس از قطعی شدن ماندن نکونام انتظار می‌رفت پروسه آماده‌سازی برای فصل آتی بهتر از این‌ها پیش برود، منتها هلدینگ خلیج‌فارس به‌عنوان مالک باشگاه ضعیف‌تر از انتظارات ظاهر شده و به نظر می‌رسد ناآشنایی مدیران مربوطه به فوتبال لطمات زیادی به استقلال وارد کند. باشگاه هنوز مدیرعامل ندارد و حکم قطعی برای فرشید سمیعی زده نشده است. وضعیت حضور آتیلا حجازی به عنوان سرپرست تیم نامعلوم است و خبری از پرداخت مطالبات نیز نشده است. این وسط نکونام مانده با هزار و یک مشکل و چالش که قطعاً بدون همکاری مدیریت باشگاه مرتفع نخواهند شد. همزمان با انفعال استقلال، تیم‌های دیگر در حد توان خود و حتی با پرداخت دستمزد‌های بالا فعالیت‌شان در بازار نقل و انتقالات بیشتر شده است. اوضاع استقلال بسیار مبهم و آشفته است و حتی نزدیکان تیم نیز امیدی به آینده ندارند. این وضعیت طوری بحرانی شده که حتی فتح‌الله‌زاده هم پست انتقادی منتشر کرده است!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار