کد خبر: 1239152
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای اجرای طرح‌های تکلیف شده در برنامه هفتم توسعه به بیش از ۱۴۰ همت اعتبار در سال نیاز داریم که باید به صورت سالانه نیز ۲۰ درصد افزایش یابد.

جوان آنلاین: صفدر نیازی شهرکی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با تکالیف معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: مهم‌ترین وظایف حوزه آب و خاک اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است. حدود ۱۵۰ هزار هکتار آبیاری زیر سطحی، ۷۰ هزار هکتار اجرای شبکه‌های آبی و زهکشی، ۹۰ هزار هکتار اجرای عملیات آب و خاک در عرصه تشکل‌ها، و در حدود ۳ هزار کیلومتر مرمت و احداث قنوات به صورت سالانه، بخشی از تکالیفی است که این برنامه به عهده ما گذاشته است.

به گزارش مهر، وی با اشاره به الزامات اجرای طرح‌های آب و خاک گفت: کمترین این الزامات، تأمین منابع مالی مورد نیاز است، زیرا برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۱۴۰ همت اعتبار در سال نیاز است تا بتوانیم به اهداف پیش بینی شده در این برنامه برسیم.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه منابعی که در حال حاضر در اختیار معاونت آب و خاک قرار گرفته، بسیار محدود است، ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه امسال به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، با همکاری بهره‌برداران و تأمین تسهیلات، به افق مشخص شده در این برنامه نزدیک شویم.

این مسؤول دولتی گفت: بر اساس موافقت‌نامه‌های ملی، تنها در حدود ۴.۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار این بخش قرار می‌گیرد. حدود ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان نیز اعتبارات حوزه آب و خاک است که به استان‌ها تخصیص پیدا می‌کند، علاوه بر این پروژه‌های ملی نیز به عهده ما گذاشته می‌شود که بودجه آن از محل صندوق ذخیره ارزی تأمین می‌شود که این جدا از بحث وظایف برنامه هفتم توسعه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار