کد خبر: 1238535
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
فاز نخست سامانه اتوبوس تندرو کرج فردا بهره برداری می شود
فاز نخست سامانه اتوبوس تندرو کرج به طول ۱۵ کیلومتر در دو مسیر رفت و برگشت فردا ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۳ طی مراسمی با حضور مردم، مسئولان و اصحاب رسانه زیر بار ترافیکی می رود و آماده خدمت رسانی به شهروندان خواهد بود.

راه اندازی این سامانه جزو وعده های ادوار گذشته مدیریت شهری کرج به مردم به شمار می رود که چندین مرتبه تا مرحله کلنگ زنی پیش رفت اما رنگِ اقدام به خود نگرفت لکن این پروژه در دوره ششم در ریل اجرایی قرار گرفت و طی فرایندی جهادی و چندین ماه کار و تلاش شبانه روزی اکنون نیمی از مسیر به طول ۱۵ کیلومتر آماده بهره برداری شده است که یک اتفاق مهم عمرانی و کم سابقه به شمار می رود.  
 برای تکمیل و بهره برداری از فاز نخست سامانه اتوبوس تندرو کرج بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات شهری هزینه شده و ثبت تخلفات و مدیریت ترافیک در طول مسیر کاملاً هوشمند خواهد بود، ضمن اینکه مسافرین در ۱۸ ایستگاه تعبیه شده در مقاصد بین راهی قادر به استفاده از BRT در محدوده چهارراه آیت الله طالقانی تا دانشگاه خوارزمی حصارک خواهند بود.  
 یادآور می شود ۴۰ دستگاه اتوبوس نو برقی در کنار حداقل ۲۰ دستگاه اتوبوس دیزلی کارِ جابه جایی مسافرین در مسیر را انجام می دهند که در کاهش ترافیک و مشکلات شهری و صرفه جویی در مصرف سوخت و رقم خوردن سفری ایمن، ارزان و بدون اتلاف زمان برای شهروندان نقش بسزایی ایفا می نماید.  
 طولِ کل مسیر پیش بینی شده بالغ بر ۳۰ کیلومتر طول به صورت رفت و برگشت با پیش بینی ۳۵ ایستگاه در حدفاصل ایستگاه متروی شهید سلطانی کرج (پل فردیس) تا میدان خوارزمی حصارک می باشد که مابقی مسیر تا پایان شهریور ماه امسال زیر بار ترافیکی می رود.  
  گفتنی است مسیر حرکت اتوبوس ها در فاز نخست سامانه اتوبوس تندرو کرج در ۹۰ درصد از طولِ راه با نصب موانع ترافیکی جدا سازی شده است لذا شهروندان در کمترین زمان ممکن و بدون مواجهه با هرگونه ترافیک و در طول ساعات صبح الی شب قادر به جابه جایی در محدوده مورد نظر خواهند بود که رکوردی کم سابقه به شمار می رود.  

شهرداری کرج برای اولین بار در دوره ششم مدیریت شهری این کلانشهر به باشگاه شهرهای دارای BRT پیوست.

برچسب ها: البرز ، کرج ، شهرداری کرج
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار