کد خبر: 1238077
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴
مديركل راهداري استان مركزي خبرداد
مدیرکل راهداری استان مرکزی گفت: در سه ماه ابتدای سال تعداد تخلفات سرعت در راه‌های استان مرکزی ۴۶۷ هزار و ۶۶۶ مورد و تعداد پلاک‌های مخدوش نیز بیش از یک میلیون و ۱۴۳ هزار مورد بوده است.

مهرداد جهانی در نشست تخصصی کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت حمل و نقل و سوانح رانندگی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 66 میلیون و 567 هزار تردد خودرو توسط 70 سامانه تردد شمار برخط در جاده‌های استان ثبت شده است. تلفات ناشی از حوادث رانندگی در سه ماه ابتدای سال 110 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: سهم آزادراه‌ها در تصادفات فوتی 19 درصد، بزرگراه‌ها 32، اصلی 16، فرعی 24 و روستایی 9 درصد است، با توجه به اینکه بیشتر حوادث مربوط به بزرگراه‌ها است، باید در این خصوص چاره‌ای برای کاهش سرعت خودروها در سطح جاده‌ها اندیشیده شود دستگاه‌های متولی در این خصوص باید راهکارهای خود را ارائه دهند تا شاهد کاهش آمار تصادفات باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: 86 دوربین ثبت تخلف سرعت در استان وجود دارد که با توجه به مشکلاتی که پیش آمده 73 دوربین فعال است؛ در سه ماه ابتدای سال تعداد تخلفات سرعت در راه‌های استان مرکزی 467 هزار و 666 مورد و تعداد پلاک‌های مخدوش نیز بیش از یک میلیون و 143 هزار مورد بوده است.

جهانی با بیان اینکه وجود دوربین در سطح جاده‌ها به تنهایی سبب کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن نمی‌شود،گفت: میانگین فاصله بین دوربین‌های ثبت تخلف سرعت در استان 23 کیلومتر است و جزو سه استان برتر در تعداد دوربین‌ها هستیم؛ میانگین سرعت خودروهای عبوری از راه‌های استان برابر با 85 کیلومتر بر ساعت بوده، این رقم برای میانگین کشوری 77 کیلومتر بر ساعت است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های مهم فعال در سطح استان شامل تعریض محور ـ آهنگران ـ ساروق ـ کمیجان یکی از پروژه‌های مهم استان است که به پیشرفت 85 درصدی رسیده و در انتهای عملیات اجرایی است، امیدواریم با هم افزایی دستگاه‌ها و همکاری همه جانبه در استان تصمیمات خوبی گرفته شود تا شاهد بیش از پیش کاهش حوادث جاده‌ای و تلفات ناشی از آن باشیم

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار