کد خبر: 1237222
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۹
رئیس سازمان فناوری اطلاعات:
رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت ۴۰ دستگاه، خدمات پرکاربرد را در پنجره ملی خدمات هوشمند ارائه می‌کنند.

جوان آنلاین: محمد خوانساری رییس سازمان فناوری اطلاعات، با اشاره به عملکرد وزارت ارتباطات در ۳ سال دولت سیزدهم، اظهار کرد: نمایشگاه الکامپ محلی برای نمایش و معرفی دستاوردهای سازمان فناوری اطلاعات بوده و فرصتی برای آشنایی بیشتر مردم با خدمات پنجره ملی خدمات هوشمند دولت است.

به گزارش فارس، خوانساری با بیان اینکه در سالن دولت الکترونیک خدمات بیش از ۴٠ دستگاه که خدمات پرکاربرد را در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارایه می‌کنند، عرضه می‌شود، گفت: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir راهی امن و مطمئن، برای دسترسی اینترنتی به خدمات دولتی، از طریق یک سیستم یکپارچه است که با هدف ایجاد سهولت در ارائه خدمات دولتی به شهروندان راه‌اندازی شده است.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه حدود ۳۸ درصد تکالیف وزارت ارتباطات بر عهده سازمان فناوری است، افزود: ارتقا زیرساخت‌های مورد نیاز برای خدمات دولت هوشمند، مرکز ملی تبادل اطلاعات و تحقق مسئولیت‌های سازمان در راستای پیشرفت شبکه ملی اطلاعات بر مبنای سند کلان معماری این شبکه از جمله تکالیفی است که سازمان فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم بر روی آن تمرکز داشته است.

خوانساری با اشاره به اینکه در سازمان فناوری اطلاعات همکاری‌های خوبی با شرکت های خصوصی و دانش بنیان صورت گرفته است، تاکید کرد: ما تمام تلاش خود را کردیم تا بخش‌های مختلف الکترونیک را ساماندهی کرده و یکپارچه کنیم و راه‌اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند دولت موید همین مسئله است.

وی افزود: از آنجا که سکوهای داخلی از اجزای پایه‌ای دولت هستند تلاش شد تا با حمایت بخش خصوصی به ظرفیت سازی و توانمند سازی این بخش بیشتر شود.

خوانساری درخصوص رشد بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف گفت: بخش خصوصی توانسته با کمک امکانات و داده‌های دولت و با تامین حریم خصوصی کاربران در ارائه سرویس‌های مختلف دستاوردهای مالی خوبی داشته باشد.

وی افزود: در مرداد ۱۴۰۰ مجموع تمام تراکنش‌های مرکز ملی تبادل اطلاعات حدود ۲۸۶ میلیون تراکنش بود و امروز این عدد به بیش از ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون رسیده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه حوزه دولت الکترونیک شرایط خدمت‌رسانی بهتر به مردم از طریق بخش خصوصی را فراهم کند، گفت: احراز هویت کاربران در سطوح مختلف، امضای دیجیتال، اعتبارسنجی افراد، قراردادساز، استعلام بیمه و مواردی از این دست خدماتی است که از طریق بخش خصوصی در دولت الکترونیک ارائه شده است‌.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه الکامپ امسال با مدیران تخصصی خود شکل گرفته و همگی در این حوزه فعالیت دارند. طبق آخرین آمار حدود ۳۰۰ شرکت برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند و در مساحت ۲۷ هزار متر حضور خواهند داشت. از این گروه ۵۰ متقاضی حوزه استارتاپ بوده‌اند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار