کد خبر: 1237089
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
سرویس‌های امنیتی یمن در صنعا اعترافات یک گروه جاسوسی آمریکایی-صهیونیستی را فاش کردند که بخش فرهنگی یمن را هدف قرار داده بود.

جوان آنلاین: منابع به المیادین گفتند که وابسته فرهنگی سفارت آمریکا در یمن همه اقشار جامعه این کشور را هدف قرار داده و از طریق آن، گروهک‌هایی را برای جمع آوری و به کارگیری اطلاعات جذب کرده بود.

این منابع افزودند: «اعترافات این شبکه جاسوسی نشان می‌دهد که سفارت آمریکا چیزی جز لانه جاسوسی و ابزاری برای خرابکاری نبوده و وابسته فرهنگی سفارت آمریکا در یمن با سازمان اطلاعات آمریکا -سیا- مرتبط بوده است.»

اعضای گروه جاسوسی برجسته‌ترین طرح‌های وابسته فرهنگی که با هدف گسترش مفاسد اخلاقی و ناهنجاری‌های اخلاقی و از طریق مؤسسات، مدارس و دانشگاه‌هایی مانند آمیدست، اکسید، یالی و مالی انجام شده متذکر شدند. از جمله این اقدامات اعطای مجوز سفر به آمریکا تحت عنوان «مبادله فرهنگی» یا بورسیه تحصیلی با هدف تبلیغ فرهنگ غربی، تغییر عقاید دانش‌آموزان و استخدام آنها برای همکاری در پروژه‌های خرابکارانه بود.

این اعترافات تلاش آمریکا برای اجرای پروژه‌های خصمانه علیه یمن را از طریق جمع‌آوری اطلاعات دقیق و پرسش‌نامه‌های جامع نشان می‌دهد که تمرکز سفارت آمریکا بر آن بسیار بوده است.

در ۱۰ ژوئن، سرویس‌های امنیتی در صنعا، پایتخت یمن، یک شبکه جاسوسی بزرگ آمریکایی - اسرائیلی را کشف کردند که از سال ۲۰۱۵ در موسسات مختلف فعالیت می‌کرد.

در ۱۳ ژوئن، سرویس‌های امنیتی در صنعا اعترافات جدید اعضای این گروه جاسوسی آمریکایی-صهیونیستی را منتشر کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار