کد خبر: 1236966
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱
در معاملات امروز بورس نماد‌های کوچک بازار از سهام شاخص‌ساز پیشی گرفتند.

جوان آنلاین: بورس دومین هفته تیرماه را نیز با رشد آغاز کرد و سبزپوشی بورس به ششمین روز معاملاتی رسید. امروز دامنه نوسان ۲ درصدی به پایان رسید و بازار به شرایط عادی بازگشت. البته افرایش ارزش معاملات خرد و خروج پول حقیقی از بازار ۲ اتفاق مهم برای بازار بود که امروز رخ داد. در حریان معاملات امروز بورس نماد‌های کوچک بازار از سهام شاخص ساز پیشی گرفتند.

هنوز الگو‌ها روند متعادل بورس را تایید نکرده‌اند

به گزارش فارس، علی مومنی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: برگشت روند معاملات به حالت عادی و دامنه نوسان ۶ درصدی در صورتی که با ورود پول حقیقی همراه شود، می‌تواند منجر به رشد بورس شود. این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بازده بیشتر شاخص کل هموزن نسبت به شاخص کل نشان می‌دهد سهامداران از نماد‌های بزرگ هنوز می‌ترسند. وی افزود: برای اینکه بتوان از روند متعادل بورس صحبت کرد باید همه‌نماگر‌های بورس به یک روند مشخص و قابل پیش بینی با الگو‌های موجود برسند که هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است.

رشد شاخص‌های عملکردی بورس
در معاملات روز شنبه ۹ تیر ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۱۰ هزار و ۸۹۲ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۹۶ هزار و ۲۴ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۵ هزار و ۳۹۸ واحدی در رقم ۶۷۸ هزار و ۶۶۱ واحدی ایستاد. شاخص کل فرابورس با رشد ۱۴۱ واحدی به رقم ۲۲ هزار و ۴۴۵ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش هزار و ۶۲۷ واحد به سطح ۱۱۹ هزار و ۶۷۲ واحد رسید.

خروج پول حقیقی از بازار سرمایه
روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی منفی شد و ۸۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. امروز نماد کنور (توسعه معدنی و صنعتی صبانور)، وبملت (بانک‌ملت) و شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نماد‌های بوعلی (پتروشیمی بوعلی)، حکشتی (کشتیرانی جمهوری اسلامی)، ذوب (ذوب اهن) تعلق داشت.

رشد ارزش معاملات خرد بازار سهام
امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۹ هزار و ۹۲۹ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان بود که ۱۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد. ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۱۷ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۳ هزار و ۹۱۵ میلیارد تومان رسید.

کاهش ارزش صف‌های خرید بورس
در حریان معاملات امروز، تعداد نماد‌های مثبت ۳۳۳ نماد و تعداد نماد‌های منفی ۴۶۲ نماد بوده است. حدود ۴۲ درصد نماد‌ها سرخ پوش شدند. در معاملات شنبه، ۵۵ نماد صف خرید داشتند و ۱۰۴ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۷۹ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۲۸ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۳۷ درصدی به ۳۲۴ میلیارد تومان رسید.

برچسب ها: بورس ، سهام ، بازار سرمایه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار