کد خبر: 1236479
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳
در هفتاد و چهارمین سالگرد آغاز جنگ ۱۹۵۰ کره، در حالی ۱۰۰ هزار نفر در کره شمالی یک گردهمایی بزرگ ضد آمریکایی برگزار کردند که حمایت‌های واشنگتن از سئول، به شدت گرفتن تنش‌ها در شبه جزیره کره منجر شده است.

جوان آنلاین: شبکه ان‌اچ‌کی ژاپن گزارش داد که به مناسبت هفتاد و چهارمین سالگرد آغاز جنگ کره، گردهمایی گسترده ضد آمریکایی در کره شمالی برگزار شد. شرکت کنندگان عزم خود را برای تقویت قابلیت‌های هسته‌ای پیونگ یانگ ابراز کردند.

به گزارش ایرنا، روزنامه «رودونگ سینمون» حزب کارگر کره شمالی روز چهارشنبه نوشت که بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جمله کارگران و دانشجویان در این تجمع در ورزشگاهی در پیونگ یانگ شرکت کردند.

بر اساس این گزارش، یکی از شرکت‌کنندگان در این مراسم گفت که کره شمالی قوی‌ترین بازدارنده‌های جنگی خود را هزار برابر خواهد کرد تا کسانی را که در مسیر برتری این کشور ایستاده‌اند نابود کند.
شرکت کنندگان با حمل بنر‌هایی که روی آن نوشته شده بود «متجاوزان آمریکایی را که دشمن قسم خورده مردم کره هستند نابود کنید»، راهپیمایی را انجام دادند.

۲۵ ژوئن ۱۹۵۰ (۴ تیر ۱۳۲۹) جنگ کره بین شمال که تحت حمایت شوروی بود، با جنوب در گرفت که از حمایت آمریکا برخوردار بود.

بسیاری از کشور‌ها از جمله آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا، هند، نیوزیلند و آفریقای جنوبی، نیرو‌های خود را برای حمایت از کره جنوبی اعزام کردند.

سرانجام، در ۲۷ ژوئیه ۱۹۵۳ (۵ مرداد ۱۳۳۲)، یک آتش‌بس امضا و توافق شد که کره یک کشور تقسیم شده باقی بماند. جنگ سه ساله خونین به کشته شدن ۳ میلیون نفر و ده‌ها هزار مجروح منجر شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار