کد خبر: 1236385
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
مدیرکل بهزیستی استان البرز خبرداد
همزمان با فرارسیدن عید غدیرخم مجتمع شوق زندگی در استان البرز با هدف کاهش آسیب های اجتماعی کودکان ، نوجوانان و خانواده های آنان راه اندازی شد .

مدیرکل بهزیستی استان البرز  در آیین بهره برداری از مجتمع شوق زندگی استان البرز گفت: این مجتمع مدل جدید از اقدام حوزه قضایی با سرپرستی و ریاست بهزیستی و همکاری نهادهایی همچون دادگستری، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، پزشکی قانونی و آموزش و پرورش در بخش اطفال و نوجوانان است.

 وجیهه محمدی فلاح افزود: از رسالت ها مهم شوق زندگی کاهش آسیب های اجتماعی است که در سال۹۹ با توجه به تصویب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در پاسخگویی به نیاز و اقدامات مستقل سازمان ها قرار است یک ساختار منسجم با همان ظرفیت ها را در یک مجتمع به صورت تجمیع شده ارائه دهد.

وی بیان کرد: تمام دستگاه‌ها و نهادهای مردمی و خیرین زمینه اقدامات مناسبی را جهت مشاوره، شناسایی، توانمند سازی و مهارتی این قشر را فراهم و زمینه رشد و تعالی کودکان آسیب دیده و خانواده را فراهم می کنند .

وی افزود: فرآیندهای منظم و علمی تعریف شده در حوزه‌های کودک آزاری، زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی، سالمندان، اختلالات اعصاب و روان، فرزندخواندگی، کودکان کار، کودکان در وضعیت‌های مخاطره آمیز، زنان مورد خشونت و.. به صورت منسجم و با کار گروهی و اشتراکی بین سازمانی انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: کودکان و نوجوانان ممکن است از حقوق خود آگاه نباشند و یا اگر مطللع باشند ندانند که چگونه باید آن را اعمال کنند ، بنابراین این امر نیازمند حامی و پشتیبان قوی است که انتظار می‌رود در این چنین اقداماتی محقق شود.

محمدی فلاح یادآورشد: گروه هدف شوق زندگی افراد زیر ۱۸ سال می باشند که با هدف یک وحدت رویه با نگاه کودک محور بین بهزیستی و سیستم قضایی خدمات می گیرند.

وی تاکید کرد : از مزایای این مجتمع استفاده از ظرفیت ها و مسوولیت اجتماعی تشکل‌های مردم نهاد است که با قرابت بین دستگاه های دولتی و غیر دولتی با دیدگاه های مشترک مددکاری اجتماعی و قانون گذاری می توان از ورود بی رویه کودکان به مراکز نگهداری جلوگیری کرد.

محمدی گفت: تلاش برای فردای بهتر کودکان و احترام به آنان که برای خود حقوقی دارند از اهداف راه اندازی مجتمع شوق زندگی در استان البرز است .

برچسب ها: البرز ، کرج ، بهزیستی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار