کد خبر: 1235467
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹
«مشاهد حسین سید» سیاستمدار ارشد پاکستانی گفت: گروه «بریکس» نقش مهمی در ترویج چندجانبه گرایی و مخالفت با رویکرد زور در جهان داشته و عملا ماهیت روابط بین‌الملل را از نظامی به اقتصادی تغییر خواهد داد.

جوان آنلاین: «مشاهد حسین سید» رئیس سابق کمیته امور دفاعی مجلس سنای پاکستان که برای شرکت در نشست‌های هم اندیشی سازمان «بریکس» به روسیه سفر کرده طی سخنانی گفت: درخواست پاکستان برای پیوستن به «بریکس» بیانگر اهداف استراتژیک این کشور برای همسویی با اقتصاد‌های درحال رشد و تأثیرگذار جهان است که می‌توانند با همکاری یکدیگر چندجانبه گرایی در جهان را ترویج دهند.

به گزارش صدا و سیما به نقل از سایت خبری «داون نیوز»، وی افزود: «بریکس» می‌تواند منجر به غیرنظامی سازی روابط بین الملل شده و با نظام کنونی و رویکرد زور تحت رهبری غرب از جمله سیاست‌هایی نظیر حمایت‌های نظامی از اسرائیل، ایجاد ناتوی آسیایی و ایجاد گروه‌های منطقه‌ای همچون «گفتگو‌های چهارجانبه امنیتی» که با هدف تحت فشار قرار دادن اقتصاد‌های نوظهور ایجاد می‌شوند، جلوگیری کند.

این سیاستمدار پاکستانی در ادامه با اشاره به استفاده‌های سیاسی آمریکا از «دلار» در چند دهه گذشته گفت: مقابله با سلطه گرایی «دلار» در روابط اقتصادی جهان از دیگر اهداف سازمان «بریکس» است که می‌تواند به نظام اقتصادی غرب که تک قطبی است پایان بخشد.

گفتنی است پاکستان از جمله ۲۹ کشوری است که برای پیوستن به سازمان «بریکس» رسماً درخواست ارائه کرده است، چرا که دولت اسلام آباد معتقد است این سازمان که اعضای آن تقریباً نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، با ظرفیت‌هایی همچون ۳۰ درصد درآمد‌های جهان و داشتن ۵۰ درصد از تولید نفت و گاز جهان می‌تواند نقش عمده‌ای در ایجاد نظم جهانی داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار