کد خبر: 1237092
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد پس از اولین مناظره ۲۰۲۴ آمریکا، رای‌دهندگان دموکرات از عملکرد «جو بایدن» راضی نبوده و احتمالا افراد کمتری نسبت به وضعیت پیش از مناظره، به او رای خواهند داد.

جوان آنلاین: اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا پنجشنبه شب برگزار شد و «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات و «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه پیرامون مسائل مختلفی اظهار نظر کردند اما نکته حائز اهمیتی که توسط برخی از رسانه‌ها برجسته شده، عملرد ضعیف و لکنت زبان رئیس‌جمهور کنونی آمریکا بوده که همین مسئله بر نظرسنجی‌های پس از مناظره تاثیراتی داشته است.

نشریه پالتیکو با استناد بر نظرسنجی‌های «پی‌اس‌جی کانسالتینگ»، «دموکراسی کورپس» و موسسه تحقیقاتی «گرینبرگ» می‌نویسد درحالیکه پیش از مناظره ۶۵ درصد از رای‌دهندگان دموکرات می‌گفتند که به بایدن رای خواهند داد، این میزان به ۶۲ درصد کاهش یافت. هم‌چنین میزان محبوبیت رئیس‌جمهور بایدن در میان سیاه‌پوستان و رای‌دهندگان «حزب سوم» با کاهش مواجه شد.

این درحالیست که میزان محبوبیت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا افزایش یافت و بالاترین آن میان رای‌دهندگان «حزب سوم» رخ داد.

این نظرسنجی بر روی احساسات افراد در پیش و پس از مناظره متمرکز بوده اما پالتیکو تاکید می‌کند که اشتباهات مکرر بایدن باعث نشده تا رای‌دهندگان او فورا به سمت رقیبش ترامپ تغییر مسیر دهند؛ نامزدی که او را «خونسرد و مسلط» توصیف کرده‌اند، اگرچه اذعان می‌کنند که خود ترامپ هم جواب‌های گمراه‌کننده و طفره‌آمیزی به سوالات داده است.

در بیانیه مربوط به این نظرسنجی آمده است: «رئیس‌جمهور بایدن به‌طور بدی توسط این مناظره آسیب دید اما دونالد ترامپ هم چیزی عایدش نشد.»

سفید پوستان و زنان مجرد نسبت به دومین دوره ترامپ واهمه دارند، درحالیکه سیاه‌پوستان از ادامه دوره ریاست بایدن خسته‌ هستند و نظر رای‌دهندگان هیسپانیک (لاتین‌تبار) هم نسبت به بازگشت ترامپ یا ادامه دوره بایدن تغییری نکرده است.

این نظرسنجی در تاریخ ۲۷ ژوئن از میان ۳۷۴ رای‌دهنده برگزار شده و گروه‌های مختلفی نظیر سیاه‌پوستان و هیسپانیک، رای‌دهندگان سفید پوست جوان و زنان مجرد در آن شرکت کرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار