کد خبر: 1236030
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: این روز‌ها انتقادات بسیاری متوجه کمپین تبلیغاتی محمد جواد ظریف برای مسعود پزشکیان شده است. فریاد‌های ظریف بر سر مردم معترض و مخالف، دفاعیات نامعقول از برجام، آیه‌خوانی با ترجمه و تفسیر نادرست و حاشیه‌سازی‌های متعدد ظریف در سفر‌های استانی انتخاباتی باعث شده تا تصویر دیپلماتیکی که از ظریف در اذهان وجود داشت، از بین برود. 
از سویی حضور ظریف، وزیر خارجه دولت روحانی، در ستاد پزشکیان باعث بازخوانی سیاست خارجی سراسر اشتباه دولت روحانی، دل‌بستن به امضا و قول دموکرات‌های امریکایی و برجام پاره و عهدشکنی اروپایی‌ها شده است و عملاً رأی منفی برای پزشکیان به ارمغان آورده است!
با همه این هزینه‌تراشی‌های ظریف برای پزشکیان هنوز اصلاح‌طلبان ترجیح می‌دهند به چنین اشتباهی اذعان نکنند یا عباراتی تلویحی در نقد ظریف به کار ببرند. از جمله روزنامه آرمان در مطلبی با اشاره به حمایت‌های محمدجواد ظریف از مسعود پزشکیان اعتراف می‌کنند که دیگر مردم رأی ارجاعی نمی‌دهند. 
روزنامه آرمان در مطلبی به قلم حسن بهشتی‌پور، کارشناس سیاسی علیرغم مدح شخصیت ظریف می‌نویسد که «جایگاه آقای دکتر ظریف را که شخصیتی بزرگ در کشور هستند نمی‌توان نادیده گرفت، اما مکانیزم قدرت و ساختار قدرت ایران و سازوکاری که برای آن در قانون اساسی پیش‌بینی شده این‌گونه است که مردم تعیین کننده هستند.» و در توضیح این تحلیل می‌آورد: «برخی سخنرانی‌ها یا صحبت‌ها می‌تواند نقش مؤثری در جامعه داشته باشد و نگاه جامعه را تغییر دهد، اما نه به این اندازه که بخواهد یک نفر را به جایگاهی برساند. مناسبات و ساختار قدرت در ایران به گونه دیگری است و افراد صرفاً می‌توانند بر نظر مردم تأثیر بگذارند و به آن‌ها جهت‌دهی کنند.»
به نظر می‌رسد تلاش بهشتی‌پور و روزنامه آرمان برای این است که در صورت شکست پزشکیان در انتخابات، اعتبار ظریف بیش از این دچار خدشه نشود؛ لذا می‌خواهند از هم اکنون زمینه‌سازی کنند که حتی وجود ظریف هم نمی‌تواند رأی‌آوری را صد در صدی تضمین کند و جالب آنکه برای حفظ اعتبار ظریف حاضرند مسعود پزشکیان را و جایگاه و پایگاه او را تخطئه کنند که «قدر مسلم حمایت آقای دکتر ظریف از هر کسی می‌تواند برای آن نامزد رأی بخرد، اما این حمایت نیز باید مشخص باشد که کجا و از چه کسی صورت می‌گیرد. طبیعتا شخص مورد نظر خودش هم باید دارای جایگاه و پایگاهی باشد.»
سپس توضیح می‌دهد که «نباید این‌گونه هم به مسئله بنگریم که، چون صرفاً آقای ظریف بگویند من به فلان نامزد رأی می‌دهم مردم هم به نامزد مدنظر رأی دهند. به عبارت دیگر مردم رأی ارجاعی نمی‌دهند و باید از شخص نامزد انتخاباتی نیز چیز‌هایی ببینند که اقناع شوند تا از او حمایت کنند.»

برچسب ها: کمپین ، ظریف ، انتخابات
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
2
6
ظريف چرا محاکمه نمی‌شود وبا این همه خیانت طلب کار است
جمشید نورژ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
1
2
خوبه که یه نظامی رئیس جمهور بشه تا ترکیب دولت رئیسی حفظ بشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
0
0
ملاک توانمندی است که با اسم نظامی قابل تغییر نیست جنگ تحمیلی خیلی ها را که مشاغل معمولی داشتند را نظامی کرد با این توجیه میخواهید القا کنید که نظامیان میخواهند رئیس جمهور شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
0
0
اتفاقا اصلا خوب نیست نظامی رئیس جمهور بشه برخلاف انتظار بسیار اهل مماشات میشه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار