کد خبر: 1235088
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۲
امروز اخبار مثبتی درباره نرخ خوراک، معافیت مالیاتی شرکت‌ها و ... منتشر شد که هیچ‌یک نتوانست بورس را سبزپوش کند.

جوان آنلاین: پس از مناظره اقتصادی ۶ نامزد ریاست جمهوری، بورس ریزش کرد تا نشان دهد که سیگنال مثبتی دریافت نکرده است. تداوم ریزش بازار در حالی است که محدودیت ۲ درصدی دامنه نوسان قیمت سهام تداوم دارد. حال پس از یک روز تعطیل وسط هفته، شاهد بهبود تقاضا یا رشد معاملات نبودیم.

خبر‌هایی که نتوانست بورس را سبزپوش کند
به گزارش فارس، سازمان بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد که دامنه نوسان از تاریخ ۹ تیرماه به ۶ درصد تغییر می‌کند. همچنین مهلت یک‌ساله ایران خودرو و سایپا برای خروج از مشمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت برای یکسال دیگر تمدید شد. عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی از تزریق ۶۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه خبر داد.

براساس اعلام روابط عمومی صندوق توسعه ملی، میرمحمد صادقی اظهار کرد: در اولین مرحله ۸۰۰ میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز می‌شود.

پایان تصمیم‌گیری «بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳» به نفع بازار سرمایهبا توجه به پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان بورس، هیات دولت به منظور کاهش تبعات «بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳» بار مالی این بند را پذیرفت و تصمیم‌گیری این بند مالیاتی به نفع بازار سرمایه پایان یافته است. اصلاح نرخ خوراک پالایشگاه‌ها به تصویب رسیدهوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نفت گفت: در جلسه اخیر هیات دولت، مشکلات موجود در نرخ خوراک پالایشگاه‌ها برطرف شد و اصلاح آن به تصویب رسید. همچنین جزییات تصمیمات اتخاذ شده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۲ راهکار برای تغییر روند بورس
وحید جعفری، کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اخبار مثبتی که از صبح امروز درباره معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی و تصویب نرخ خوراک منتشر شده است، انتظار می‌رفت بورس نیز سبزپوش شود. این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد:، اما بازار به هیچ یک از این اخبار واکنش نشان نداد و امروز نیز همان روند قبل را ادامه داد. وی افزود: موتور محرک بازار اولا بازگشت اعتماد سهامداران به بورس و ثانیا ورود پول به بازار است که در حال حاضر هیچ یک از این موارد زخ نداده است.

ریزش‌ها ادامه دارد
در معاملات روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۹ هزار و ۲۹۱ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۳۶ هزار و ۲۵ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش هزار و ۴۶ واحدی در رقم ۶۶۵ هزار و ۹۶ واحدی ایستاد. شاخص کل فرابورس با افت ۶۴ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۷۹۵ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش ۳۲۹ واحد به سطح ۱۱۴ هزار و ۳۶۹ واحد رسید.

خروج پول حقیقی از بازار سرمایه
روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای یازدهمین روز متوالی منفی شد و ۳۰۶ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. امروز نماد خساپا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۱۹ میلیارد تومان بود. پس از خساپا، نماد‌های خودرو، ثپردیس، بوعلی و فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نماد‌های وبانک، تپمپی، شکربن، فسپا و وپترو تعلق داشت.

بازهم کاهش ارزش معاملات خرد بازار سهام
امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۲۴ هزار و ۵۳۵ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۶ هزار و ۲۵۸ میلیارد تومان بود که ۶۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد. ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۱۷ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۲ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان رسید

رشد ارزش صف‌های خرید بورس
تعداد نماد‌های مثبت ۲۳۲ نماد و تعداد نماد‌های منفی ۵۵۵ نماد بوده است. یعنی حدود ۷۱ درصد نماد‌ها سرخ پوش شدند. در معاملات سه‌شنبه، ۶۱ نماد صف خرید داشتند و ۳۰۶ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۲۸ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۱۱ درصدی به ۸۶۳ میلیارد تومان رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار