کد خبر: 1234970
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
برای شما اگر بخواهیم از نقش و اهمیت فرودگاه امام خمینی بگویم. همین‌قدر کافی است که بدانید اصلی‌ترین فرودگاه بین‌المللی در کشور فرودگاه امام خمینی است که در جنوب غربی پایتخت واقع‌شده است.

ترمینال های فرودگاه امام خمینی

تبلیغات :::..:::..::....

برای شما اگر بخواهیم از نقش و اهمیت فرودگاه امام خمینی بگویم. همین‌قدر کافی است که بدانید اصلی‌ترین فرودگاه بین‌المللی در کشور فرودگاه امام خمینی است که در جنوب غربی پایتخت واقع‌شده است. این فرودگاه توانسته است لیست بلند بالایی را از پروازهای داخلی و خارجی در پرونده خود به ثبت برساند. روند ایده پردازی و طراحی این فرودگاه سال ۱۳۴۶ آغاز شد و بهره‌برداری از آن در اردیبهشت ۱۳۸۴ دنبال شده است. ازآنجایی‌که در این فرودگاه خدمات بسیار ویژه‌ای برای توریست‌ها و گردشگران ایرانی و خارجی فراهم‌شده است. در ادامه بعد از معرفی‌نامه مختصری از این فرودگاه قرار است با شما از ترمینال های فرودگاه امام خمینی بگویم. شما از طریق این فرودگاه به‌راحتی می‌توانید با خرید بلیط پرواز لحظه آخری استانبول به تهران به ترکیه سفر کنید. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را از فرودگاه امام خمینی به شما عزیزان ارائه دهیم.

آشنایی با فرودگاه امام خمینی

 برای کسانی که قرار است تجربه مسافرت خود را از این فرودگاه داشته باشند. باید در همین ابتدا بگویم شما با خرید بلیط علی بابا استانبول به تهران می‌توانید با مراجعه به بزرگراه خلیج‌فارس، کیلومتر ۳۰ که در جنوب غربی تهران و در میانه بزرگراه تهران- قم واقع‌شده است به فرودگاه امام خمینی بروید و راهی این سفر شوید. در ادامه بیشتر از این فرودگاه برای کسب اطلاعات بیشتر با شما خواهیم گفت همراه ما باشید.

ترمینال های فرودگاه امام خمینی

ترمینال های فرودگاه امام خمینی

برای مسافران دو ترمینال مسافری در دو سالن ورودی A و B در نظر گرفته‌شده است. به ترتیب این سالن‌ها در قسمت غرب و شرق سالن همکف واقع‌شده‌اند. مسافران با مشاهده نمایشگرهای که در سالن برای آن ها در نظر گرفته‌شده است و با مشاهده شماره پرواز خود می‌توانند راهی سالن مدنظر شده و پرواز لحظه آخری استانبول به تهران یا هر سفر دیگری از این فرودگاه مسافرت خود را آغاز کنند.

 اطلاعاتی در مورد دو پایانه فعال در فرودگاه امام خمینی

* ترمینال ۱ فرودگاه امام پایانه ۱: درواقع نخستین ترمینال فرودگاه امام محسوب می‌شود که با ظرفیت ۶.۵ میلیون مسافر و ۱۲۰ هزار تن بار فعالیت می‌کند. در پایانه یک شما می‌توانید شاهد بخش باربری و مسافربری به‌صورت هم‌زمان باشید. این پایانه شاهد حمل بار با ظرفیت ۱۲۰٬۰۰۰ بار است که در نوع خود بی‌نظیر است. بر اساس آمار به‌دست‌آمده در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۷ میلیون مسافر از این پایانه جابه‌جاشده‌اند و انتظار می‌رود که این رقم در سال ۲۰۱۶ به ۸ میلیون مسافر افزایش پیدا کند. اصلی‌ترین ترمینال در حال حاضر پایانه شماره یک است.

* ترمینال سلام یا پایانه ۲: در پایانه ۲ یا ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی که در سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری رسیده است شما شاهد ظرفیتی در حدود ۵ میلیون مسافر هستید. در این بخش تا به امروز تنها خدمات مرتبط با مسافربری دنبال شده است. بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده قرار بر این بوده است که از این ترمینال تنها به‌منظور خدمات مخصوص به زائرین به مقصد عربستان استفاده شود. حال‌آنکه برای تمام پروازها از این پایانه این روزها استفاده می‌شود. پایانه فرودگاهی سلام در ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ به دست رئیس‌جمهور و محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی وقت دولت دوازدهم افتتاح‌شده است و رسماً فعالیت خود را آغاز کرده است. در تاریخ ۱۴ اوت ۲۰۱۹ اولین پرواز داخلی این فرودگاه به‌صورت آزمایشی به مقصد فرودگاه بین‌المللی کیش از سر گرفته‌شده است و در تاریخ یکم تیرماه پروازهای بین‌المللی از سوی این پایانه دنبال شده است.

ترمینال های فرودگاه امام خمینی

 آیا ترمینال دیگری در فرودگاه امام وجود دارد؟

 ازآنجایی‌که در ابتدا اشاره شد فرودگاه امام خمینی یکی از فرودگاه‌های بین‌المللی بسیار مهم در کشور محسوب می‌شود. به همین خاطر رسیدگی به آن به جهت خدمات مسافربری و باربری روزبه‌روز در حال رشد است و شما در کنار دو ترمینال می‌توانید شاهد ترمینال دیگری بانام پایانه سه و ایران‌شهر باشید. برای خرید بلیط علی بابا استانبول به تهران هنوز این بخش دایر نشده است. حال‌آنکه بر اساس برآوردها و مطالعات صورت گرفته‌شده است این بخش ظرفیتی نزدیک به ۲۰ میلیون مسافر را دارد. پروسه مطالعاتی آن اکنون در دست است و هنوز روند احداث آن صورت نگرفته است. بر اساس قراردادهای دنبال شده بنا بر آن است که این پایانه به دست شرکت هلندی Netherlands Airport Consultants  برای بهره برداری سپرده شود. از مزیت‌های بهره‌گیری این پایانه آن است که ظرفیت جابجایی مسافر بعد از پروسه ساخت این ترمینال تقریباً به ۳۰ میلیون مسافر در سال می‌رسد. درنهایت هم پیش‌بینی‌شده است که به‌محض شروع به کار ترمینال ایران‌شهر، از پایانه یک به دلیل بالا رفتن سن ناوگان‌های هوایی تنها به‌منظور جابجایی بار استفاده شود و جابجایی مسافر به این بخش سپرده شود.

 کلام آخر در مورد ترمینال های فرودگاه امام خمینی

همان‌طور که در طی مقاله پیش رو اشاره شد برای خرید بلیط پرواز لحظه آخری استانبول به تهران شما می‌توانید به فرودگاه امام خمینی که در شهر ری پایتخت واقع‌شده است سری بزنید. این فرودگاه از سه ترمینال برای جابجایی بهره گرفته است. ترمینال شماره یک تقریباً ۷ میلیون مسافر و ترمینال شماره دو بیش از ۵ میلیون مسافر را به‌صورت تقریبی جابجا می‌کند. ترمینال ایران‌شهر هنوز به دست احداث نرسیده است، اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که با تأسیس آن این جابجایی به بیش از ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید. ازآنجایی‌که بخش یک برای جابجایی بیش از ۱۲۰۰۰۰ تن بار هم مورداستفاده قرار می‌گیرد قرار است این میزان با رشد بیشتری بعد از تأسیس ترمینال شماره سوم تنها به این امر اختصاص داده شود. فرودگاه بین‌المللی امام خمینی یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های کشور محسوب می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار