کد خبر: 1233831
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
هرچند برخی اعضای هیئت رئیسه جبهه اصلاحات از نخستین برنامه تلویزیونی نامزد این جبهه ابراز نارضایتی و آن را ضعیف و پایین‌تر از حد انتظار و شعاری ارزیابی کردند، اما به‌نظر می‌رسد آنان دنبال تعبیر خودشان در وجود نامزد هستند، نه تعبیر واقعی نامزد، آن‌گونه که هست
غلامرضا صادقیان

کسی از کسان زیر عکس جبهه و جنگ نامزد حزبی‌اش نوشته بود: «به‌کسی رأی می‌دهم که رزمنده باشد»، با اینکه نامزد‌های دیگر در رزمنده‌بودن معروف‌تر بودند. وجه مشترک هر شش نامزد داشتن سابقه ایثار و شهادت است. با این سابقه و شنیدن نخستین سخنان تبلیغاتی نامزد‌ها معلوم شد که رئیس‌جمهور هر که باشد، نمی‌تواند از سابقه ایثارگری خود بگریزد. هرچند برخی اعضای هیئت رئیسه جبهه اصلاحات از نخستین برنامه تلویزیونی نامزد این جبهه ابراز نارضایتی و آن را ضعیف و پایین‌تر از حد انتظار و شعاری ارزیابی کردند، اما به‌نظر می‌رسد آنان دنبال تعبیر خودشان در وجود نامزد هستند، نه تعبیر واقعی نامزد، آن‌گونه که هست. معلوم است کسی که چنین سوابقی از جبهه و جنگ و تدین داشته، نمی‌تواند رضایت کامل کسانی را که طالبان حکومت سکولار هستند، جلب کند. این شش نامزد روزگاری را گذرانده‌اند که حتی یک عکس مناسب و با کیفیت از آن روزگاران جهادی خود ندارند و به‌زحمت می‌توان ردپای دنیا را در آن دوره از حیات ایشان پیدا کرد. رئیس‌جمهور بعدی باید عکس دوره جنگ خود را که بحمدالله همگی یک عکس گوشه پاره و سیاه‌وسفید از آن دارند، در اتاق کارش بگذارد. عکسی هم از رئیس‌جمهوران شهید، رجایی و رئیسی کنار آن بگذارد. بعد هر روز اگر به عکس شهیدان و عکس روزگاران گمنامی خود بنگرد، بس است. برای خدا و خلق بس است. شاید هر روز با خود زمزمه کند «آخر آدم‌زاده‌ای ای ناخلف/ چند پنداری تو پستی را شرف/ چند گویی من بگیرم عالمی/ این جهان را پر کنم از خود همی»! هر روز بر خود نهیب می‌زند که «چه‌خبرته؟! کجا را می‌خواهی بگیری؟!» آنگاه شاید اندکی آن روح سرکش را رام کند و بداند آن خدای سبب‌سوز ناظر اوست: «از سبب سوزیش من، سودایی‌ام/ در خیالاتش چو سوفسطایی‌ام». بر چنین رئیس‌جمهوری از همین‌حالا سلام!

 | سردبیر

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
Mohieddin
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
0
0
اگر دقیق مسائل و مشکلات روز ایران را برسی نماییم و برای رفع آنها نیازمند رئیس جمهوری در میدان عمل باشیم ، حقیقتا به ترکیب و معجونی چون ،"جلیلی -قالیباف"، می رسیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
0
0
در پاسخ به برادرمان باید بگم یه دفعه بگید همون قالیباف بهتره...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار