کد خبر: 1236238
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸
نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری پس از برگزاری از سومین مناظره انتخاباتی در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.

جوان آنلاین: نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری پس از برگزاری از سومین مناظره انتخاباتی در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.
به گزارش فارس، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: امروز دو موضوع یکی بحث رفع تحریم و دیگری بحث خنثی‌سازی آن برای مردم مهم است.

زاکانی بعد از مناظره: رأی دادن در هشتم تیر تداوم دولت شهدای خدمت است
علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری پس از برگزاری از سومین مناظره انتخاباتی در جمع خبرنگاران، گفت: مناظره چهارم هم به پایان رسید و معلوم شد دوستان عزیزی که دارای کارنامه و برنامه هستند، چه کسانی هستند و علی‌القاعده راهی هم نیست جز از این طریق باید عمل کرد و به قله‌های افتخار رسید.
وی افزود: من کارنامۀ و برنامه خودم را در برنامه‌های تلویزیونی عرضه کردم و امید دارم ۸ تیر پای صندوق رأی حاضر شوید چون رأی دادن در هشتم تیر، رأی به ادامه دولت شهدای خدمت و مکتب امام(ره) است.

جلیلی بعد از مناظره: یکی از بسترهای مهم حقوق و معیشت مردم سیاست خارجی است
سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگویی بعد از مناظره امشب مطرح کرد: بحث‌های خیلی خوبی شد؛ در این جلسه موضوع استفاده حداکثری از فرصت‌های سیاست خارجی بود؛ ما برای این موضوع برنامه‌های بسیار مفصل و جدی داریم که سیاست خارجی بتواند در زندگی مردم، امنیت و دفاع از منافع و حقوق مردم خودش را نشان بدهد.وی ادامه داد: اگر صحبت می‌کنیم از حقوق مردم و معیشت مردم یکی از بسترهای بسیار مهم آن سیاست خارجی است که با تحقق آن برنامه‌ها مردم بتوانند اشتغال، ارزآوری و منابع درآمدی بیشتر را در سایه امنیت و عزتی که امروز کشور ما دارد به دنبالش به دست بیاورند.جلیلی تاکید کرد: الحمدالله امروز کشور ما در یک موقعیت کم نظیر تاریخی به لحاظ استفاده از فرصت‌ها سیاست خارجی است که فهم این موضوع و برنامه‌ریزی برایش بسیار اهمیت دارد.

پورمحمدی بعد از مناظره: باید برای حل مشکلات اقتصادی مردم تلاش کنیم
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری پس از مناظره چهارم، گفت: عید سعید غدیر را بر همه مؤمنان و شیعیان تبریک می‌گویم.
وی افزود: امشب مناظره خوبی بود و قدری حس مناظره در این گفتگوها ایجاد شد و بحث‌ها جدی‌تر شد، چند مسئله مهم در حوزه داخلی و خارجی به بحث گذاشته شد، به‌خصوص که گفتیم مسائل خارجی امتداد مسائل داخلی است و تا زمانی که مسائل داخلی خود را حل نکنیم، یک تفاهم ملی ایجاد و دل مردم را راضی نکنیم و همبستگی ملی را تشویق و تقویت نکنیم، در سیاست خارجی هم موفقیت چندانی نخواهیم داشت. تمام بحث‌های داخلی و خارجی حول این محور چرخید.
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، تصریح کرد: اقتصاد رکن است، هم در داخل و هم در خارج، تلاش همه ما باید این باشد که اقتصاد را رونق دهیم و مشکلات اقتصادی مردم را حل کنیم؛ انشاءالله به هر حال این لحظات، لحظات تصمیم‌گیری است، مردم باید قدری از قضاوت‌های پیشینی و داوری‌های قبلی فاصله بگیرند.پورمحمدی اضافه کرد: مردم بحث‌ها را جدی‌تر تعقیب کنند، انشا الله آنچه که خیر و صلاح است با تمرکز، جدای از فشارها، تشویق‌ها و رنگ و لعاب‌ها، توانایی و سوابق افراد و نوع نگاهشان و رویکردشان به مسائل داخلی و خارجی را بررسی کنند، این مهم است تا پشیمان نشویم.وی تأکید کرد: این نصیحتی بود که حضرت آیت‌الله بهجت هر وقت خدمتشان رسیدیم فرمودند، کاری کنید که آینده پشیمان نشوید، امیدوارم ما و ملت طوری تصمیم بگیریم که آینده پشیمان نشویم.

قاضی‌زاده بعد از مناظره: مبنای سیاست خارجی دولت من دیپلماسی عمومی است
امیر حسین قاضی زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعد از مناظره صداوسیما گفت: مبنای سیاست خارجی در دولت من بر پایه دیپلماسی عمومی و گفت‌وگوی بین ملل شکل می‌گیرد.
وی افزود: دولت ابتدا باید با مردم خودش گفت‌وگو کند و این باید تبدیل به گفت‌وگوی مردم با مردم و مردم ایران با مردم کشورهای همسایه شود.قاضی‌زاده تأکید کرد: در بنیاد شهید تحت عنوان دیپلماسی ایثار این کار را کردیم، حجم زیاد تبادل برنامه‌های مشترک بین خانواده‌های ایثار و شهادت این کشورها ایجاد کردیم.

پزشکیان بعد از مناظره: اگر با دنیا ارتباط نداشته باشیم مشکلات حل نمی‌شود
مسعود پزشکیان نیز پس از مناظره در جمع خبرنگاران گفت: ابتدا خسته نباشید می‌گویم به همه عوامل، خب الحمدالله این مناظره جدی شده بود و بحث‌های جدی صورت گرفت آنچه که نگاه ما بود و هست این است که باید ما در داخل وحدت و انسجاممان را حل کنیم و با این نوع گفتگوها و همراه محکوم کردن‌ها مشکلی حل نخواهد شد.وی افزود: تنها راهی که داریم این است که مشکل داخلی را حل کنیم و بعد به سراغ مشکل خارجی برویم و در این صورت مشکل خارجی هم حل نخواهد شد.وی در ادامه گفت: ما اگر از نظر توسعه اگر ارتباطمان را با دنیا نتوانیم حل بکنیم و صرفاً با کشور منطقه حل بکنیم نمی توانیم مشکلات را درست کنیم. بالاخره کشورهای بزرگ حتی به این کسانی که در منطقه هستند اجازه نمی‌دهند با ما رابطه داشته باشندپزشکیان در پایان گفت: راه حل اصلی ایجاد مشکلات کشور وحدت و انسجام داخلی و دست برداشتن از تهمت به دیگران و ارتباط با دنیای خارج است و ارتباط این داستان از همسایگان شروع می‌شود.

قالیباف بعد از مناظره: موضوع رفع تحریم برای مردم مهم است
محمدباقر قالیباف کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هم بعد از چهارمین مناظره انتخاباتی گفت: امشب بحث در مورد سیاست خارجی بود. طبیعتاً سیاست خارجی ادامه سیاست داخلی است. امروز دو موضوع یکی بحث رفع تحریم و دیگری بحث خنثی‌سازی تحریم برای مردم مهم است. وی افزود: البته مردم به ما می‌گویند شما مسئولین هر اسمی می‌خواهید برای آن بگذارید مهم این است که شما مسائل اقتصادی کشور را حل کنید. قالیباف ادامه داد: امشب به این نکته اشاره کردم که باید موضوع رفع تحریم را دنبال کنیم. معتقد هستم همان‌طور که شهید رئیسی مذاکرات را دنبال کرد ما نیز حتماً باید آن را در چهارچوب قانون راهبردی که در ماده شش آن آمد دنبال کنیم. وی بیان کرد: به‌هرحال طرف ما در مذاکرات هسته‌ای آمریکا است در تاریخ قبل و بعد از انقلاب آمریکا نشان داده است که در عملکرد و گفتار صادق نیست و ما طبیعتاً باید اقدامی متقابل انجام دهیم. یعنی یکی بدهیم یکی بگیریم. قالیباف اظهار کرد: بند مصمم هستم که این مسیر را با اولویت در حوزه سیاست خارجی دنبال کنم. در کنار آن بحث توان داخلی هم مهم است که در حوزه توان داخلی نباید اجازه دهیم سفره مردم کوچک شود.وی افزود: مخصوصاً آن‌هایی که حقوق می‌گیرند و حقوق ثابتی دارند. باید ما‌به‌تفاوت تورم تا پایه حقوقی را اضافه کنیم و از اتلاف‌هایی که است جلوگیری کنیم. باید از سرمایه‌های داخلی و خارجی استفاده کنیم. قالیباف در پایان گفت: مطمئن هستم در دوره چهاردهم با همکاری مردم و نخبگان می‌توانیم بر این مشکلات فائق شویم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار