کد خبر: 1236666
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸
مراسم چهلمین روز درگذشت شهید آیت الله رئیسی و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد امروز؛ پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ در مصلی تهران و هم‌زمان در همه شهرستان‌ها و روستا‌ها آغاز شد.

جوان آنلاین: یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور که برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، به علت سانحه‌ای که برای بالگرد حامل وی و همراهانش رخ داد، به شهادت رسید. آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی سردار سیدمهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهوری، سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی، سرهنگ خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی از دیگر شهدای این حادثه بودند.

به گزارش ایسنا، در مراسم چهلمین روز شهدای خدمت که با تلاوت قرآن، مداحی و سرود آغاز شد، سخنرانی سیدحسن نصرالله پخش می‌شود.

هم چنین جمیله علم‌الهدی همسر رئیس‌جمهور در این مراسم که قشر‌های مختلف مردم و مسئولان در آن حضور دارند سخنرانی خواهد داشت.

برنامه دوم هم سه شنبه ۱۲ تیر در مشهد برگزار می‌شود. در تبریز هم امروز از طرف خانواده استاندار و امام جمعه مراسمی روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

هفته دیگر، خانواده شهید رئیسی برای تشکر از مردم و دولتمردان عراق و حضور در مراسم‌های یادبود رئیس‌جمهور به این کشور خواهند رفت.

امروز صبح مراسم یادبود شهید امیرعبداللهیان در حرم عبدالعظیم با حضور خانواده این شهید برگزار شد.

رونمایی از آثار فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌های عکس از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این روز‌ها بوده است. اقلیت‌های دینی هم برنامه‌های بزرگداشت برگزار کرده‌اند.

وزارت خارجه برنامه‌ای با حضور مهمانان خارجی برگزار خواهد کرد و ۱۴۰ مهمان از کشور‌های منطقه و سایر کشور‌ها در این مراسم شرکت می‌کنند.

در بیش از ۶۰ کشور، برنامه‌های یادبود توسط رایزن‌های فرهنگی برگزار می‌شود که درخواست‌های از کشور‌های مختلف برای حضور خانواده شهدا وجود داشته است.

هم‌چنین در ۲۵ روستایی که رئیس‌جمهور شهید حضور یافته بود، مراسم بزرگداشت برگزار می‌شود.

۹ هزار کارخانه در دولت سیزدهم به تولید برگشتند که در تعداد زیادی از آن‌ها این مراسم بزرگداشت برگزار می‌شود.

در شورای فرهنگ عمومی روز ۳۰ اردیبهشت به عنوان روز خدمت مجاهدانه به ثبت رسیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار