کد خبر: 1232126
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
دورتموند یا رئال، کدام قهرمان اروپا می‌شوند؟
شاگردان کارلو آنچلوتی برای رسیدن به فینال این دوره در مرحله حذفی لایپزیش، منچسترسیتی و بایرن‌مونیخ را قربانی کردند. آخرین قهرمانی مادریدی‌ها در اروپا دو سال پیش اتفاق افتاد؛ در آن دیدار قوهای‌سفید با یک گل لیورپول را مغلوب کردند و حسرت جام را به دل تیم یورگن کلوپ گذاشتند
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: دیداری که همه منتظرش بودند از راه رسید و امشب تکلیف قهرمان اروپا مشخص می‌شود. ورزشگاه ومبلی یک‌بار دیگر میزبان فینال لیگ قهرمانان قاره سبز است و این‌بار دورتموند و رئال‌مادرید هستند که تا آخرین لحظه برای تصاحب جام می‌جنگند. این آخرین رویداد فوتبالی اروپا در این فصل است و تیم برنده مهم‌ترین جام را بالای سر می‌برد. در پیشینه هر کدام از فینالیست‌ها رسیدن به این افتخار مهم وجود دارد، اما از لحاظ تعداد قهرمانی، موفقیت‌هایشان قابل قیاس نیست. کهکشانی‌ها با ۱۴ بار قهرمانی پرافتخارترین تیم اروپا لقب گرفته و امشب برای گرفتن جام پانزدهم تلاش می‌کنند. 
شاگردان کارلو آنچلوتی برای رسیدن به فینال این دوره در مرحله حذفی لایپزیش، منچسترسیتی و بایرن‌مونیخ را قربانی کردند. آخرین قهرمانی مادریدی‌ها در اروپا دو سال پیش اتفاق افتاد؛ در آن دیدار قوهای‌سفید با یک گل لیورپول را مغلوب کردند و حسرت جام را به دل تیم یورگن کلوپ گذاشتند. قهرمان لالیگا امیدوار است به درخشش‌هایش ادامه دهد و برای نخستین‌بار در ورزشگاه ومبلی یک جام ارزشمند را بالای سر ببرد. رئالی‌ها در حالی به مصاف حریف آلمانی خود می‌روند که برای رسیدن به دوگانه و به پایان بردن فصل با جام می‌جنگند. زنبورها، اما فقط یک‌بار طعم قهرمانی را چشیده‌اند؛ دورتموند در سال ۱۹۹۷ فاتح اروپا شد و در این فصل نیز برای قدم گذاشتن به فینال بعد از صدرنشینی در گروه مرگ؛ آیندهوون، اتلتیکومادرید و پاری‌سن‌ژرمن را شکست داد. البته زردپوشان سال ۲۰۱۳ با هدایت یورگن کلوپ به فینال رسیده بودند، ولی مغلوب بایرن‌مونیخ شدند. دورتموند با سرمربیگری ادن ترزیچ اگرچه در بوندس‌لیگا موفقیتی کسب نکرد، اما با صعود به فینال اروپا به دنبال طلسم‌شکنی است. سرمربی دورتموند در خصوص شرایط تیمش در فینال اظهار داشت: «ما فقط به حضور در فینال راضی نیستیم. اکنون می‌خواهیم جام را برای دورتموند به ارمغان بیاوریم. خیلی وقت بود که اینقدر به قهرمانی نزدیک نبودیم، مدت زیادی از آخرین قهرمانی گذشته است. رئال سرآمد فینال‌ها منتظر ماست. ما همه چیز را در این یک بازی خلاصه می‌کنیم. در یک بازی، هر چیزی ممکن است. ما کسی هستیم که چنین چیزی را نشان داده‌ایم.» درخشش در ومبلی رویارویی بازیکنان هر دو تیم است؛ جود بلینگام و وینیسیوس امید‌های اصلی رئال برای گلزنی هستند و دونیل مالن و نیکلاس فولکروگ هم بازیکنان کلیدی دورتموند به شمار می‌روند. نکته جالب اینکه آخرین تقابل دو تیم در مرحله گروهی فصل ۲۰۱۸ - ۲۰۱۷ بوده است. در آن فصل رئال در مجموع دو بازی با شش گل از سد دورتموند گذشت. عجیب اینکه در فصل ۲۰۱۳ – ۲۰۱۲ نیز رئال و دورتموند علاوه بر اینکه در مرحله گروهی دو بازی انجام دادند، در نیمه‌نهایی نیز سد راه هم شده بودند که در نهایت تیم آلمانی به فینال رسید، اما قهرمان نشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار