کد خبر: 1216587
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳
نعمت‌زاده در چین روی شیاپ‌چانگ خواهد رفت
رقابت‌های انتخابی تکواندو المپیک ۲۰۲۴ در قاره آسیا ۲۵ و ۲۶ اسفندماه در شهر تای‌آن چین برگزار خواهد شد. 
اشرف رامین
 جوان آنلاین: مبینا نعمت‌زاده و آرین سلیمی شانس خود برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس را محک می‌زنند. 
رقابت‌های انتخابی تکواندو المپیک ۲۰۲۴ در قاره آسیا ۲۵ و ۲۶ اسفندماه در شهر تای‌آن چین برگزار خواهد شد. 
طبق تصمیم کمیته فنی فدراسیون تکواندو، نعمت‌زاده در وزن ۴۹- کیلوگرم در بخش بانوان روی شیاپ‌چانگ می‌رود و سلیمی نیز در وزن ۸۰+ کیلوگرم نماینده بخش مردان خواهد بود. تکواندوی ایران تا اینجا دو سهمیه توسط مهران برخورداری و ناهید کیانی به دست آورده است و انتظار می‌رود در هر دو بخش مردان و زنان یک سهمیه دیگر نیز در رقابت‌های قاره‌ای به ارمغان بیاید. ملی‌پوش تیم بانوان در بازی‌های آسیایی هانگژو مدال برنز را کسب کرده و اخیراً نیز در جام ریاست فدراسیون جهانی قهرمان شده است، به همین خاطر است که مینو مداح به کسب دومین سهمیه المپیک امیدوار است. سرمربی تیم‌ملی تکواندوی بانوان در گفتگو با میزان به عملکرد خوب نعمت‌زاده اشاره کرد: «مبینا در جام ریاست فدراسیون جهانی شرکت کرد و به مدال طلا دست یافت. او الان به اندازه کافی آماده است تا برای رقابت‌های قاره‌ای چین بتواند برای تیم ایران سهمیه دوم را کسب کند و به المپیک پاریس برسد. الان زمان حرف زدن در مورد شانس کسب مدال المپیک نیست و باید تمرکزمان روی کسب دومین سهمیه المپیک باشد و بعد از آن برنامه آماده‌سازی المپیکی‌ها را پیگیری کنیم تا بدون مشکل در پاریس حضور پیدا کنند. اگر دو نماینده داشته باشیم که عالی است و ان‌شاالله پس از مسابقات چین درباره روند آماده‌سازی صحبت خواهیم کرد.»‌
مداح همچنین هدف اصلی تیم بانوان را ارتقای رنکینگ ناهید کیانی خواند: «همه می‌دانیم ناهید شرایط خیلی خوبی دارد، اما ایجاد فشار روی ورزشکار اصلاً منطقی نیست. مرحله به مرحله پیش می‌رویم و در این راه به حمایت نیاز داریم تا بتوانیم در آرامش به کارمان ادامه دهیم. روند تکواندوی بانوان ایران رو به رشد است و همه چیز را با برنامه پیش می‌بریم. مطمئن باشید در آینده چندین بازیکن با کیفیت داریم که هر کدام در وزن خود مدعی آسیا و جهان هستند. هدف اصلی ما این است؛ ناهید کیانی که به سهمیه المپیک رسیده، بتواند رنکینگ خود را ارتقا دهد. او باید برای المپیک پاریس در سیدبندی جایگاه خوبی داشته باشد تا مسیر حضورش در فینال راحت‌تر شود.»
 امیدوار به آینده
ملی‌پوش جوان تکواندوی ایران پس از کسب عنوان سومی بازی‌های آسیایی و طلای جام ریاست فدراسیون جهانی امیدوار است در مسابقات کسب سهمیه قاره‌ای نیز موفق ظاهر شود. مبینا نعمت‌زاده در گفتگو با ایرنا در خصوص مدال طلا اظهار داشت: «مبارزات سنگینی را پشت سر گذاشتم و در فینال هم توانستم با شکست غزل سلطانی به مدال طلا دست پیدا کنم. با حضور در این مسابقات برای رقابت‌های کسب سهمیه المپیک به میزبانی کشور چین در اسفند‌ماه سال جاری آماده می‌شوم. حضور در این رویداد‌ها در حفظ آمادگی‌ام برای درخشش در کسب سهمیه مؤثر خواهد بود.» 
نعمت‌زاده با اشاره به حضورش در رقابت‌های کسب سهمیه گفت: «در سال‌های اخیر زحمات زیادی کشیدیم و امیدوارم با کسب سهمیه المپیک پاریس همراه شود. ۲۵ اسفند‌ماه باید در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک پاریس حاضر شوم و از همه می‌خواهم دعا کنند تا دست پر و با سهمیه المپیک پاریس به کشور بازگردم. می‌توانستم از طریق رنکینگ سیستم به المپیک برسم که کمی بدشانس بودم. خیلی به سهمیه نزدیک بودم و اکنون باید از این فرصت استفاده کنم و با رسیدن به المپیک جواب اعتماد فدراسیون را بدهم. بانوان ورزشکار ایران توان فنی بالایی دارند. در حال حاضر فقط تمرکزم روی کسب سهمیه معطوف است و چنانچه به این مهم برسم، هدف بعدی رسیدن به موفقیت در پاریس خواهد بود.»
برچسب ها: تکواندو
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار