کد خبر: 1236958
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲
تیم ساواته ایران به مقام قهرمانی رقابت‌های قاره کهن در اندونزی دست یافت.

جوان آنلاین: در پایان پنجمین دوره مسابقات آسیایی ساواته (بوکی فرانسوی) به میزبانی اندونزی، تیم ایران با کسب ۲۴ مدال طلا، ۱۴ نقره و ۲ برنز و مجموع ۳۸ مدال، قهرمانی قاره کهن را از آن خود کرد. ضمن اینکه از سوی کمیته برگزاری مسابقات کاپ‌های بهترین تیم آسیا در استایل‌های آسوت و کامبت، به تیم ایران تعلق گرفت.

به گزارش ایرنا، این دوره از رقابت‌ها با حضور کشور‌های ایران، ژاپن، ازبکستان، هند، چین تایپه، بنگلادش، کره جنوبی و اندونزی، طی روز‌های پنجم الی هشتم تیرماه در تمامی رده‌های سنی و دو بخش آسوت (کنترلی) و کامبت (غیر کنترلی) به میزبانی شهر باندونگ اندونزی برگزار شد.

پس از ایران، تیم‌های اندونزی، ازبکستان، ژاپن، چین تایپه، هند و بنگلادش عناوین دوم تا ششم را به خود اختصاص دادند. کره‌جنوبی و ژاپن برای نخستین بار در ساواته آسیا مسابقات «کَن دو کامبت» که نوعی مبارزه سنتی ساواته با استفاده از چوب است را برگزار کرده و به ترتیب عناوین نخست و دوم را به خود اختصاص دادند.

در این مسابقات حمزه مرادیان و احسان فسنقری به ترتیب سرمربیگری تیم‌های ملی ساواته بزرگسالان و رده‌های سنی زیر ۱۸ سال و مهناز امینی سرمربیگری تیم ملی بانوان را بر عهده داشتند. کوروش رفیعی به عنوان سرپرست، تیم اعزامی را همراهی کرد.

آنا خسروی مسئول کمیسیون داوری کنفدراسیون ساواته آسیا (ASC) به عنوان نماینده رسمی کمیسیون داوران قاره و فرزانه حیدری مهیاری داور بین المللی ساواته ایران ضمن نظارت بر روند داوری‌ها، قضاوت‌های خوبی در جریان مسابقات داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار