کد خبر: 1236782
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
ایتالیای ناآماده مقابل سوئیس 
فرانسه در میان مدعیان قهرمانی کار سخت‌تری دارد. خروس‌ها که پیش از مسابقات به داشتن ستاره‌هایشان می‌بالیدند با چالشی سخت روبه‌رو شدند.
فریدون حسن

جوان آنلاین: مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ از امشب با انجام دو بازی آغاز می‌شود. مرحله‌ای که در پایان آن هشت تیم با این رقابت‌ها خداحافظی خواهند کرد. 
در این مرحله ایتالیا با سوئیس، آلمان با دانمارک، انگلستان با اسلواکی، اسپانیا با گرجستان، فرانسه با بلژیک، پرتغال با اسلوونی، رومانی با هلند و اتریش با ترکیه رقابت می‌کنند. با یک نگاه می‌توان دریافت که مدعیان قهرمانی به جز فرانسه کار چندان سختی ندارند، هرچند که انگیزه و تلاش تیم‌های گمنام و غیرمدعی در مرحله گروهی این مسئله را ثابت کرد که به هیچ عنوان نمی‌توان آن‌ها را دست‌کم گرفت. از طرف دیگر کم‌فروغی تیم‌های مدعی هم باعث شده هر لحظه منتظر یک اتفاق هیجان‌انگیز باشیم تا جایی که هیچ بعید نیست در پایان مرحله یک‌هشتم شاهد حذف برخی تیم‌های مدعی باشیم. 
فرانسه در میان مدعیان قهرمانی کار سخت‌تری دارد. خروس‌ها که پیش از مسابقات به داشتن ستاره‌هایشان می‌بالیدند با چالشی سخت روبه‌رو شدند. فرانسه تنها با یک گل زده توسط امباپه آن هم از روی نقطه پنالتی و به لطف گل به خودی اتریشی‌ها به این مرحله صعود کرده و حالا در مقابل تیمی قرار گرفته که هرچند با روز‌های اوجش فاصله دارد، اما وضعیتش به مراتب بهتر از فرانسه است. بلژیک به این رقابت‌ها به چشم آخرین فرصت نگاه می‌کند و همین مسئله می‌تواند حکم حذف فرانسه را صادر کند. 
اما امشب در شروع مرحله یک‌هشتم، ابتدا از ساعت ۱۹:۳۰ ایتالیا مقابل سوئیس قرار می‌گیرد. مدافع عنوان قهرمانی هیچ نشانی از قهرمان و تیم بزرگ دهه‌های قبل ندارد و تنها به لطف پیروزی ضعیف مقابل آلبانی راهی این مرحله شده است. بازی‌های ضعیف و پرانتقاد شاگردان اسپالتی باعث شده تقریباً هیچ‌کس شانسی برای صعود آن‌ها قائل نباشد. ایتالیا در سه بازی گذشته چیزی برای ارائه نداشته و با خوش‌شانسی تا اینجا بالا آمده، درست برخلاف سوئیس که در گروهی سخت مقابل آلمان میزبان حتی می‌توانست صدرنشین باشد، اما نشد تا حالا این فرصت را داشته باشد که با عبور از سد ایتالیای ناآماده خود را به جمع هشت تیم مرحله یک‌چهارم نهایی برساند. 
در بازی دوم امشب از ساعت ۲۲:۳۰ آلمان میزبان به مصاف دانمارک می‌رود. شاگردان ناگلزمن هرچند با دو پیروزی صعودشان را از مرحله گروهی حتمی کرده بودند، اما در آخرین بازی مقابل سوئیس نمایش ناامیدکننده‌ای داشتند. نمایشی که می‌توانست برای آن‌ها در این مرحله دردسر‌ساز باشد، اما ژرمن‌ها خوش‌شانس بودند که مقابل دانمارکی قرار می‌گیرند که با سه تساوی راهی این مرحله شده است، تیمی که شاید بهترین نمایش خود را در همان نیمه اول بازی مقابل انگلستان نشان داد و در دو بازی دیگر تقریباً حرفی برای گفتن نداشت. آلمان میزبان امشب می‌تواند با ارائه یک نمایش دلچسب هم خاطره بازی ضعیف آخر خود را از ذهن هواداران پاک کند و هم بیشتر از قبل به قهرمانی نزدیک شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار