کد خبر: 1216521
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
«بهارستان:نشانی بهار» ساخته محمدجواد رجب بیگی شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷ پخش می‌شود.

جوان آنلاین: مروری بر ۳۵ دوره مجلس و قانونگذاری در ایران از امشب (یکشنبه ۲۹ بهمن) ساعت ۱۷ از شبکه مستند پخش می‌شود.

محمدی در اینباره گفت: این فیلم مروری بر ۳۵ دوره مجلس و قانونگذاری در ایران از انقلاب مشروطه تا اکنون است و در ۱۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای به چگونگی شکل گیری مجلس شورای ملی، رقابت‌های انتخاباتی و دسته‌بندی‌های حزبی، چگونگی شکل گیری ترکیب مجالس مختلف، خروجی و مصوبات آن و تاثیرش بر سیاست و اقتصاد و زندگی روزمزه‌ی مردم می‌پردازد.

وی افزود: این مستند سعی کرده به این نکته توجه کند، که خروجی هر دوره از مجلس چه نسبتی با انتخاباتی که موجب شکل‌گیری آن مجلس شده دارد و اینکه اهمیت مجلس در اداره‌ی کشور به چه اندازه است.

محمدی گفت: مدت‌ها دغدغه ساخت مستندی درباره تاریخ ادوار مختلف مجلس را در سر داشتم، با نزدیک شدن به ایام انتخابات فرصت برای ساخت این مستند فراهم شد و کار با این محوریت که مجلس شورای ملی و واقعه مشروطه چطور شکل گرفت و بعد‌ها ادوار مختلف مجلس چه اثر و خروجی‌ای داشتند، کلید زده شد.

این کارگردان گفت: بخش عمده کار ما جستجو در اسناد و آرشیو‌ها بود، دریایی از اطلاعات در اختیار بود که باید بین آن‌ها انتخاب می‌کردیم، در این مستند ازعکس ها، اسناد و تصاویر آرشیوی و البته صدا‌ها استفاده شده، اما برای اینکه از حالت آرشیوی صرف خارج در بخش‌هایی هم دست به تولید زدیم و یک راوی مثل نخ تسبیح کار را پیش می‌برد.

«بهارستان:نشانی بهار» ساخته محمدجواد رجب بیگی شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷ پخش می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت ۸ است؛ از دیگر عوامل آن می‌توان به پژوهشگر و نویسنده: مرتضی سیدی نژاد، تدوین: کاوه منصوری، مدیر تولید داود فروغی و موشن گرافیک: یحیی فروغی، و تصویربردار: محمد فروغی اشاره کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار