کد خبر: 1236990
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸
با مشخص شدن نتایج مرحله اول انتخابات و پیروزی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی، این ۲ نفر به عنوان نامزد‌های نهایی چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به مرحله دوم راه یافتند.

جوان آنلاین: با مشخص شدن ۲ نامزد اصلی برای مرحله دوم انتخابات، صداوسیما قرار است پس از سال‌ها دوباره مناظره‌های ۲ نفره برگزار کند.

به گزارش مهر، با مشخص شدن نتایج مرحله اول انتخابات و پیروزی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی، این ۲ نفر به عنوان نامزد‌های نهایی چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به مرحله دوم راه یافتند.

تلویزیون برای مرحله اول پنج مناظره در نظر گرفته بود که با حضور ۶ نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری پخش شد. یکی از نقد‌های ساختاری به این مناظره‌ها این بود که نامزد‌ها به نقد و تحلیل اندیشه‌ها و آرای طرف مقابل ورود نمی‌کردند و بسیاری مناظره‌های ۲ نفره را موثرتر و کاراتر می‌دانستند.

حالا شنیده شده است که تلویزیون قرار است برای مرحله دوم انتخابات ۲ مناظره در نظر بگیرد و البته در کنار آن، پزشکیان و جلیلی ۲ نامزد انتخابات یک برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، یک برنامه مستند و یک گفتگو با دوربین نیز خواهند داشت.

این مدل از برگزاری مناظره که پس از سال‌ها رخ می‌دهد بازگشت دوباره تلویزیون به مناظره‌های ۲ نفره خواهد بود و با توجه به اینکه پزشکیان و جلیلی در مناظره‌های اخیر هم وارد بی اخلاقی‌های انتخاباتی نشدند می‌توان امید داشت تلویزیون بدون نگرانی این مناظره‌ها را برگزار کند.

مناظره‌های ۲ نفره از طرفی می‌تواند به مردم در انتخاب فرد اصلح کمک کند و ویژگی‌های هر نماینده را به طور مشخص در تقابل یا در تمایز با دیگری نشان دهد.

تلویزیون آخرین بار سال ۸۸ مناظره‌های ۲ نفره برگزار کرد که بی اخلاقی‌ها و تنش‌هایی را که بیشتر علیه نظام و مردم بود، دامن زد. این اتفاق باعث شد که برخی فکر کنند تلویزیون محافظه کارانه دیگر سراغ مناظره‌های ۲ نفره نخواهد رفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار