کد خبر: 1210406
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت قمر‌بنی‌هاشم (ع) در گفتگو با «جوان»:
سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری را باید یکی از فعال‌ترین سازمان‌ها در نظر داشت که در تمام ماه‌های سال با اعزام گروه‌های متخصص به مناطق مختلف در جهت سلامت شهروندان و به خصوص هموطنان کم‌برخوردار و نیازمند تلاش کرده و خدمات متنوعی ارائه می‌کند
محمدرضا هادیلو

جوان آنلاین: سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری را باید یکی از فعال‌ترین سازمان‌ها در نظر داشت که در تمام ماه‌های سال با اعزام گروه‌های متخصص به مناطق مختلف در جهت سلامت شهروندان و به خصوص هموطنان کم‌برخوردار و نیازمند تلاش کرده و خدمات متنوعی ارائه می‌کند. سرهنگ کاظم کبیری، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) در گفتگو با «جوان» با بیان اینکه برای تمام ماه‌ها برنامه داریم تا در روستا‌های محروم و صعب‌العبور حضور داشته باشیم، پزشکان بسیجی استان را یکی از حاذق‌ترین متخصصان ایران معرفی می‌کند که بدون هیچ چشمداشتی برای کمک به هموطنان پیشقدم شده‌اند.

از آخرین خدمات‌رسانی پزشکان جهادگر چهارمحال‌و‌بختیاری شروع کنیم که چه زمانی بوده است؟
به مناسبت هفته مقاومت، گرامیداشت یاد و خاطر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همچنین پاسداشت یاد و خاطر شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، اعزام تیم‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی عمومی و تخصصی شهید دکتر رهنمون به مناطق کم‌برخوردار و صعب‌العبور چهارمحال و بختیاری انجام شد. در این اقدام جهادی ۱۹ تیم بهداشتی، درمانی و آموزشی عمومی، دو تیم تک تخصصی و هفت تیم دندانپزشکی حضور داشتند که ۲۸ تیم روز با نام ایستگاه‌های سلامت در این نقاط برپا شد.

آیا آماری از تعداد مراجعه‌کنندگان و خدمات ارائه شده، دارید؟
بله. همانطور که عنوان شد تیم‌ها در مدت ۲۸ روز به نقاط مختلف کم‌برخوردار و ضعیف استان اعزام شدند که در مجموع به ۶ هزار و ۷۷۱ نفر خدمات ارائه شد. اگر بخواهیم به صورت تفکیک شده به موضوع نگاه کنیم، در این مدت معاینه و ویزیت ۷۰۷ نفر از سوی پزشک عمومی، ارائه داروی رایگان از سوی تمامی تیم‌های اعزامی به ۸۴۶ نفر، معاینه، ویزیت و ارائه خدمات دندانپزشکی به ۳۸۵ نفر، ارائه آموزش‌های بهداشتی از سوی کارشناسان مراقب سلامت به هزار و ۶۳۴ نفر و غربالگری فشارخون هزار و ۲۱۷ نفر انجام شد. همچنین توزیع اقلام بهداشتی برای ۸۰۰ دانش‌آموز در مدارس، ویزیت و معاینه ۳۰ نفر از سوی متخصص زنان، غربالگری قندخون ۹۷۹ نفر، ارائه خدمات مامایی به ۷۸ نفر، ارائه آموزش‌های فرهنگی در حوزه جوانی جمعیت به ۲۰ نفر، مشاوره روانشناسی از سوی کارشناسان سلامت روان به ۵۱ نفر، تزریقات و پانسمان سه نفر و شناسایی، تشکیل پرونده، ویزیت و معاینه ۲۱ نفر توسط متخصص روان پزشکی از دیگر خدمات ارائه شده در این اعزام‌ها بود.

آیا سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) به غیر از مباحث بهداشت و درمان در حوزه‌های دیگر هم خدمات‌رسانی داشته است؟
ترجیح این است که متخصصان در همان رشته‌ای که تخصص دارند، وارد میدان شده و در خدمت هموطنان باشند، اما برنامه‌های دیگری به مناسبت هفته مقاومت ۱۴۰۲ از سوی کانون‌های بسیج جامعه پزشکی در چهارمحال و بختیاری به اجرا درآمد که از آن جمله می‌توان به غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان، برگزاری مراسم زیارت عاشورا با حضور اعضای حلقه‌های صالحین، برگزاری نشست‌های بصیرتی و روشنگری از سوی سازمان بسیج جامعه پزشکی، برنامه‌های جوانی جمعیت و تجلیل از خانواده باشکوه و زنان فعال در عرصه جوانی جمعیت به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) اشاره کرد.
فضاسازی و نصب بنر با موضوع هفته مقاومت و گرامیداشت چهارمین‌سالگرد شهادت سپهبد شهید پاسدار حاج قاسم سلیمانی، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری همایش پیاده‌روی از دیگر برنامه‌های فرهنگی است که توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی به مناسبت هفته مقاومت برگزار شد.

به غیر از هفته مقاومت، چه خدمات دیگری به هموطنان نیازمند داشته‌اید؟
در فصل پاییز و در آن سه ماه، ۴۵ تیم در قالب طرح شهید دکتر رهنمون به مناطق کمتر برخوردار و صعب‌العبور استان اعزام شدند. باید بگویم که گروه‌های جهادی بسیج جامعه پزشکی همیشه در خدمت مردم عزیز استان به ویژه مناطق کمتر برخوردار، صعب‌العبور و حاشیه شهر‌ها و روستا‌ها هستند. این ۴۵ گروه شامل تیم‌های بهداشتی، درمانی و آموزش عمومی و تخصصی شهید دکتر رهنمون به ۲۷ هزار نفر خدمات‌رسانی کردند. همچنین در این مدت ۸۱ تیم روز نیز اقدام به برپایی ایستگاه‌های سلامت در نهادها، سازمان‌ها، ادارات چهارمحال و بختیاری و میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر استان کردند که ۱۹ هزار و ۹۰۱ نفر خدمت در این قالب به مردم استان ارائه شده است. ویزیت متخصص اطفال، جراحی عمومی، قلب، داخلی، زنان و زایمان، پزشک عمومی و جراحی سرپایی، ارائه داروی رایگان، شناسایی، تشکیل پرونده، ویزیت و معاینه از سوی متخصص روانپزشکی، خدمات دندانپزشکی، مشاوره‌های مامایی و سلامت روان همچنین ارائه مشاوره تغذیه بخشی از خدمات ارائه شده از سوی گروه‌های جهادی بسیج جامعه پزشکی در استان است. آموزش‌های فرهنگی و غربالگری قند و فشارخون، تزریقات و پانسمان، واکسیناسیون کودکان، توزیع بسته‌های کمک مومنانه و لوازم‌التحریر از دیگر خدمات ارائه شده از سوی گروه‌های جهادی بسیج جامعه پزشکی در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار