کد خبر: 1208662
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹

جوان آنلاین: مهدی شایسته، فعال رسانه، در کانال ایتای خود نوشت:

بازی به دقایق پایانی خود نزدیک شده

گزاره های تحلیلی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار با بازیکنان تیم‌ملی فوتبال پیش از اعزام به مسابقات آسیایی گفت که فوتبال محصول تمرکز ذهن است و هیچ واقعیتی برون از ذهن انسان نیست، سردار سلامی به بازیکنان تیم ملی توصیه کرد که اگر گل خوردند عصبی نشده و به‌جای بازی احساسی دوباره خود را بازسازی کنند.

تجزیه و تحلیل

از این دیدار نکات مهمی قابل فهم و برداشت است که جا دارد به آن پرداخته شود.

اول اینکه تا کنون سابقه نداشته که در هنگام بدرقه ورزشکاران به مسابقات یک مقام عالیرتبه نظامی حضور یافته و در جمع آنها سخنرانی کند، که این خود اهمیت موضوع را می رساند.

نکته دوم سخنان سردار سلامی است که بسیار پر اهمیت و حاوی پیام های گوناگونی بود. ایشان بصورت غیر مستقیم کارزار ما با دشمنانمان را تشبیه به یک بازی فوتبال کردند که در آن بازی گل زدن و گل خوردن وجود دارد ، اما پیروز میدان کسی است که با صبر و حوصله فریب تاکتیک های روانی حریف را نخورد، روحیه خود را نبازد و با آرامش و تمرکز طرح خود را تا دقیقه آخر بازی ادامه دهد.

در حقیقت سردار سلامی با اشاره غیر مستقیم به حوادث اتفاق افتاده در منطقه و کشور و با توجه به خستگی آمریکا و رژیم صهیونسیتی در این رویارویی، این نکته را گوشزد کردند که ما در دقایق پایانی بازی قرار داریم و دشمن در حال شکست است؛ لذا به زدن خطا و فول کردن برای بهم ریختن روحیه نیروهای تیم مقابل و تغییر دستگاه محاسباتی آنان روی آورده است.

هک پمپ بنزین ها، شهادت سید رضی موسوی،شهادت صالح العاروری، انفجار در مراسم حاج قاسم در کرمان و ترور فرماندهان حشدالشعبی در قلب بغداد از جمله اقدامات دشمن برای برهم زدن تمرکز نیروهای جبهه مقاومت در دقایق پایانی است. این دقایق بسیار حساس و سرنوشت ساز خواهد بود چرا که نتیجه بسیاری از بازی ها در ۱۵دقیقه پایانی رقم می خورد و هر کس کم بیاورد زمینه شکست خود را فراهم کرده است.

سردار سلامی با این دیدار به دشمنان این پیام را منتقل کرد که اولاً ما می دانیم با آن ضرباتی که شما در افغانستان، سوریه، عراق، لبنان، فلسطین(طوفان الاقصی) و یمن دریافت کرده اید در حال شکست بوده و فوق العاده عصبانی هستید و در ثانی فکر نکنید با این ضرباتی که وارد کرده اید تمرکز ما بهم می ریزد و شکست می خوریم ، بازی به دقایق پایانی خود نزدیک شده و ما روش های بازسازی خود را از ابتدای انقلاب تا کنون به خوبی آموخته ایم ، نیروهای تازه نفس داریم و بسرعت خود را بازسازی می کنیم؛ شکست شما قطعی و نابودی شما نزدیک است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار