کد خبر: 1090438
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
رییس شورای اسلامی تبریز:
رییس شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه حادثه تلخ و تاسف بار متروپل آبادان تلنگری جدی به مدیریت‌های شهری کشور است، اعمال نظارت‌های دقیق و جدی در ساخت و ساز‌های شهری و رعایت کامل ضوابط و مقررات ملی ساختمان را ضروری دانست.
حجت الاسلام رسول برگی، روز یکشنبه در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی تبریز اظهار داشت: حادثه دلخراش ریزش ساختمان متروپل آبادان که به دلیل ایرادات و مشکلات فنی و نیز عدم نظارت‌های مدیریتی رخ داد، تبعات جبران ناپذیر و سنگینی ایجاد کرده است و باید در صدور مجوز‌های ساخت و اعمال نظارت‌های بالادستی بر ساخت و ساز‌ها از سوی مدیران شهری و دیگر دستگاه‌های نظارتی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: ارزش و اهمیت جان شهروندان، بسیار بالاست و نباید با برخی سهل انگاری‌ها و اهمال مدیریتی و نظارتی، ساخت و ساز‌های شهری را به سمت رهاشدگی و فقدان نظارت‌های فنی و قانونی سوق داد.

حجت الاسلام برگی، با آرزوی صبر برای بازماندگان حادثه آبادان، خواستار اعمال سیاست‌های سخت گیرانه‌تر در صدور مجوز‌های ساخت و ساز شهری از سوی شهرداری‌ها شد.

مدیریت شهری تبریز باید از حادثه متروپل آبادان عبرت بگیرند

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه خواستار عبرت اندوزی مدیریت شهری تبریز از حادثه تلخ متروپل آبادان شد و گفت: اتفاقات مشابه حادثه آبادان، با ابعاد کم‌تر چندین نوبت در سال گذشته در تبریز رخ داد و تبعات سنگینی به دنبال داشتند.

روح الله رشیدی، با تاکید بر لزوم اعمال نظارت‌های مستقیم و بازدارند بر روند ساخت و ساز‌های شهری از سوی شهرداری افزود: حجم بالایی از پرونده‌های ماده ۱۰۰، افرایش ساخت و ساز‌های غیرمجاز، حجم بالایی از تخلفات ساختمانی و فقدان نظارت‌های جدی، عامل اصلی لاینحل باقی ماندن این مشکلات شده است.

وی بروز حوادث مشابه متروپل در دیگر مناطق شهری کشور از جمله تبریز را ممکن و محقق دانست و اظهار داشت: متاسفانه حوزه شهرسازی رها شده‌تر از گذشته است و هر لحظه احتمال بروز حادثه‌ای ناگوار وجود دارد.

ایمن‌سازی ساختمان‌ها و بلندمرتبه‌سازی‌های در تبریز ضروری است

رییس کمیسیون ارزیابی، تحقیق، نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه ایمن‌سازی همه ساختمان‌ها و زیرساخت‌های در دست احداث توسط شهرداری تبریز ضروری است، گفت: امید است تبریز نیز به عنوان شهر هوشمند وارد گود شده و آثار مثبت آن عاید شهروندان شود.

روح الله دهقان نژاد،  با اشاره به موضوع فیبر نوری افزود: این موضوع در کمیسیون ارزیابی، تحقیق، نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تبریز مطرح شده و خروجی تصمیم‌های آن به این صورت بود که این موضوع، کاملا بحثی سرمایه‌گذاری است.

وی اظهار داشت: برای اینکه تعللی در انجام مراحل به وجود نیاید، کمیسیون تصمیم گرفت فراخوانی ۲ مرحله‌ای منتشر شود و در مرحله اول سرمایه‌گذار شناسایی شود تا مانع از وقایع حقوقی قبلی در حوزه سرمایه‌گذاری شد و در مرحله دوم سیاست‌های تشویقی اعمال و بر اساس ضوابط و مقررات مناقصه‌ها انجام شود.

بخش‌هایی از ساختمان ۱۱ طبقه متروپل در آبادان ظهر روز دوم خرداد ریزش کرد و هیات دولت به احترام جانباختگان حادثه آبادان و ابراز همدردی با خانواده‌های آنان امروز (هشتم خردادماه) را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرده است.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار