کد خبر: 1237122
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
رئیس جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به افزایش شمار حجاج ایرانی مراجعه کننده به مراکز درمانی این جمعیت در عربستان از کاهش تعداد فوتی‌های حج تمتع نسبت به سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: خدمات‌دهی هلال‌احمر در عربستان تا بازگشت آخرین زائران به کشور ادامه دارد.

 جوان آنلاین: پیرحسین کولیوند در جلسه شورای مدیران این جمعیت با بیان اینکه نقش‌آفرینی اعضای هلال‌احمر در انتخابات ریاست جمهوری را ارج می‌نهیم، به دو مرحله‌ای شدن انتخابات ریاست جمهوری اشاره و تاکید کرد: هیچ یک از مسئولان این جمعیت اجازه ندارد که علیه یا به طرفداری از نامزدی خاص، از امکانات هلال‌احمر استفاده کند و تنها وظیفه ما، تشویق اعضا و مردم به مشارکت پرشور در انتخابات است.

وی درباره خدمات‌رسانی جمعیت هلال احمر و اقدامات پزشکی و درمانی در حج تمتع امسال گفت: این خدمات به نحو مطلوب انجام و بیش از یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۲۹۰ خدمت بهداشتی، درمانی، پرستاری و امدادی به زائران ایرانی تا امروز (یکشنبه ۱۰ تیر) ارائه شده است.

کولیوند خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای شدید هوا در عربستان، تعداد مراجعه‌کنندگان و زائران به مراکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر در حج تمتع جاری، از حج سال گذشته بیشتر بود اما با افزایش درمانگاه‌ها و مکاتب درمانی، خدمات کیفی‌تر به مراجعان ارائه و تعداد فوتی‌ها نسبت به حج قبلی کاهش یافت.

رئیس جمعیت هلال‌احمر یادآور شد: تا هشتم محرم و تا پایان بازگشت آخرین زائران ایرانی به کشور، خدمات هلال‌احمر در عربستان ادامه دارد.

کولیوند در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجامع هلال‌احمر در مردادماه، به برگزاری روند انتخابات اعضای مجامع و شورای عالی این جمعیت به صورت منسجم و هماهنگ و با دقت کامل تاکید کرد.

وی افزود: انتخابات باید کاملا مطابق با قوانین هلال‌احمر برگزار شود و افرادی که واجد شرایط حضور هستند باید مشخص‌شده باشند همچنین هزینه‌کرد در انتخابات شفاف باشد و در نظارت و اجرا نیز دقت کافی انجام شود تا افرادی که انتخاب می‌شوند، دلسوز هلال‌احمر باشند و دغدغه کمک به مردم را داشته باشند.

براساس این گزارش ۳۸۰ نفر کادر بهداشتی و درمانی هلال‌احمر برای خدمت به زائران کشورمان در عربستان حضور دارند. (به ازای هر ۶۰۰ زائر یک پزشک انتخاب شده تا خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه دهند.) این کادر شامل پزشکان، پرستاران، امداگران هلال احمر با فعالیت ۲۴ ساعته، آماده خدمت رسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار