کد خبر: 800263
تعداد نظرات: ۳۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
تصور کنید ۳۰ سال پیش و در دهه شصت خانمی را در خیابان می‌دیدید که یک مانتو به تن دارد که هیچ دکمه‌ای ندارد و شلوار لی پوشیده و در کمال تعجب تکه‌هایی از آن شلوار هم نباشد یعنی قیچی شده باشد نه از فقر که از عمد.
زنان نیمه‌لخت در خیابان‌های تهران

سال‌ها پیش مرحوم حسین قندی یکی از اساتید روزنامه‌نگاری می‌گفت روزی در روزنامه کیهان به این نتیجه رسیدیم که لوگوی کیهان که به نستعلیق نوشته شده خیلی شکم دارد و باید از آن وضعیت دربیاید اما اقتضای کار حرفه‌ای ایجاب می‌کرد که به یک‌باره لوگو را تغییر ندهیم و این کار را در فاصله چند ماه و آرام آرام انجام دادیم و هیچ یک از مخاطبان هم متوجه این تغییر نشد چرا که این تغییر یک دفعه‌ای و به یک‌باره انجام نشده بود.

این جمله استاد فقید این روزها عجیب تداعی کننده شرایط حجاب در کشور است. تصور کنید 30 سال پیش و در دهه شصت خانمی را در خیابان می‌دیدید که یک مانتو به تن دارد که هیچ دکمه‌ای ندارد و شلوار لی پوشیده و در کمال تعجب تکه‌هایی از آن شلوار هم نباشد یعنی قیچی شده باشد نه از فقر که از عمد و البته شالی هم به سر داشته باشد که اگر نباشد بهتر است شکی نیست که که مردم آن زمان سریع به پلیس زنگ می‌زدند که زنی مجنون در کوچه پسکوچه‌های این شهر در حال قدم زدن است، بیم آن می‌رود که به کسی آسیب برسد.

... و طولی نمی‌کشید که یک آمبولانس آژیرکشان می‌آمد و دخترک به ظاهر مجنون را زیر نظر پلیس با خود می‌برد. این جملات را حتماً آن‌ها که دهه شصت را تجربه کرده‌اند، باور می‌کنند. حتی 20 سال پیش هم اگر با این سر و وضع کسی در خیابان انقلاب ظاهر می‌شد در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن بود عده‌ای فکر کنند که حتماً دوربین مخفی است و شاید سرک می‌کشیدند که دوربین مخفی را هم پیدا کنند و حتماً عده‌ای از خانم‌ها زیر لب غر و لند کنان بر سرعت قدم‌هایشان می‌افزودند تا از این تصاویر فاصله بگیرند و در عجب بودند که اتفاقی افتاده و یا مثلاً این خانم حتماً ... است.

... اما 10 سال پیش. حتماً این تصاویر با چشمانی خیره و البته آمیخته به نکوهش تا آنجا که تصویر محو شود ادامه داشت. شاید کمی آن طرف‌تر رگ‌های گردن یکی از اهالی محل هم باد کرده بود و داد می‌زد آقا این کوچه چند تا شهید داده اسم این کوچه، کوچه شهداست شما را به خدا حرمت نگه دارید. ... و اما امروز برخی بی‌اعتنا از کنار این تصاویر رد می‌شوند، برخی کمی آن‌طرف‌تر در حال عکس گرفتن از این صحنه هستند کسی چه می‌داند شاید می‌خواهند به عنوان مد جدید از آن الگوبرداری کنند. پسرک جوانی هم لبخند به لب، چند عکس می‌گیرد و طولی نمی‌کشد که به سرعت برق و باد این تصاویر در شبکه‌ای اجتماعی دست به دست می‌چرخد.

کمی این‌طرف‌تر اما مردی جا افتاده می‌خواهد جلو برود تذکر بدهد اما می‌ترسد که یکی از شهروندان معترض او شود و بگوید آقا به تو چه ارتباطی دارد و کسی چه می‌داند شاید قمه‌ای زیر آستینی مخفی باشد تا گلوی معترض را بشکافد و فردا تیتر روزنامه‌ها بشود که آمر به معروف بر اثر اصابت ضربات قمه جان خود را از دست داد.

چه شده؟ این همه تغییر در 30 سال حکایت از چه دارد؟ کدام برنامه‌ریز به خود جسارت داده که برای حجاب دختران و زنان این مملکت این‌طور طراحی کند که در یک فاصله زمانی، آن‌ها را این‌گونه به خیابان‌ها بفرستد؟ مردم ما چه تغییری کرده‌اند که این همه تغییر رفتار را از خود نشان می‌دهند. کدام روان‌شناس، جامعه‌شناس و یا آسیب‌شناسی این همه تغییر را به راحتی تفسیر می‌کند و از کنار آن می‌گذرد؟

حتم داریم که این مانکن‌های نیمه عریان که بی‌مهابا در سطح شهر قدم می‌زنند، ثمره تئوری آنانی است که بدون حساسیت زایی و در کمال خونسردی گام به گام نظریه خود را پیاده کردند تا در سایه غفلت دولت‌ها و سر به هوایی وزارت‌خانه‌های مختلف این مرز و بوم و شوراهای مختلفی که حتماً اعضای آن هم حقوق‌های ناچیزی می‌گیرند، حساسیت‌زدایی کنند. امروز کار به جایی برسد که دختران گول خورده اینطور لخت و عور در انظار عمومی ظاهر شود تا هر کدام انگشت اتهام را به روی یکدیگر نشانه رویم و تازه به پلیس خرده بگیریم که آقا چرا برخورد نمی‌کنید که البته پلیس هم در این ماجرا آن‌قدر بی‌تقصیر نیست لااقل به اندازه دیگران هم نباشد سهمی در این نابسامانی دارد.

... و شاید دوباره دست روی دست بگذاریم و از کنار این تصاویر مضحک بگذریم. 

حسن ضابطی ــ روان‌شناس

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۶
نوری
|
Netherlands
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
9
6
سلام
کتاب مستر همفر را اگر مطالعه کرده باشید متوجه خواهید شد که در حال حاضر در سمت های کلیدی مملکت ما مثل مستر همفر کم نیستند بگونه ای آنها جا افتاده اند که اگر از مبانی اسلام هم خرده بگیرند مردم حتما قبول میکنند و از اوحمایت نیز می کنند . دوستان کار از کار گذشته دشمن در بدنه اصلی انقلاب بشدت نفوذ کرده به نظر من این که ما میبینیم ظاهر قضیه هست در باطن نیز بیشتر از این رخنه کرده اند و ما نیز در خواب غفلتیم .
خدا کمک کند تا چهره کثیفشان برای جامعه روشن شود . ان شا الله .
یا علی
مددکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
5
6
متاسفانه تغیرات فرهنگی ناشی ازعواملی است که نیاز به بررسی است وگاهی تاثیرات مخرب به سنت ها وباورها وارزشهای اصیل یک جامعه وقوم ومذهب گذاشته وخودرا درنهایت درلباس وظاهر افراد میگذارد وبرنامه ریزان مملکتی نیاز به جانشین کردن الگوهای فرهنگی با ساختن فیلم های خانوادگی وسینمای با ذوق سنین مختلف افراد جامعه وساختن اماکن تفریحی بطور گسترده و ایجاد فرهنگ شادی وامید درجامعه و....می تواند سدی درمقابل تخریب فرهنگ جامعه ما باشد وباتشدید قوانین انتضامی وگشت مسکن امیزانه خواهد بود وریشه ای نیست خود مکانسیمی جهت گرایش جوانان به بدبینی به ارزشهای جامعه خواهد بود
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
9
13
زنان نیمه لخت!!!!!!!!! این تیترو که دیدم فکر کردم مطلب در مورد لاس وگاس یا هالیوودی چیزی باشه بابا شما دیگه کارتون از افراط گری گذشته داره به جنون میرسه
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
البته حضرت عالی هم دست کمی از اینا نداری، جنون؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
نیمه لخت نیستند پس چیستند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
6
8
سلام علیکم
بایدبااین کارهای بسیارزشت که باعث رواج فسادوفحشاء می شود،شدیدابرخوردکردواین برخورد،فقط برعهده ی مسئولین نیست ،مردم هم بایدنهی ازمنکرکنند.اگرخانمی ،باحجاب نامناسب ،بیرون بیایدودرطول روزمردم ،مکررابه اوتذکردهندوهرکسی که اورامی بیندیاازکناراو رد می شود،به نحوه ی پوشش او اعتراض کند،قطعاتأثیرگذارخواهدبود،امااگرمردم همش بیندازندبه گردن مسئولین ،کاردرست نمی شود.مگرمسئولین چه قدرمی توانندبرخوردکنند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
13
14
ایا باید مثل 1000 سال پیش زتدگی کنیم؟ ایا حتی مانند 100 سال پیش می شود برای پسر مادر زن بگیرد ودختر زا پدر شوهر دهد؟ ایا می شود مانند گذشته زن در اندرونی بماند و برای خود حمامک مورچه دارد را بخواند ورنگ خیابان وبازار را نبیند؟ ایا می شود از علم وکالاهای ناشی از علم استفاده نکرد مانند تلویزیون وخودرو وتلفن وماهواره؟
طبیعت زن هم جلب توجه مرد است .بهمین خاطر زنان ساعت ها وقت خود را برای خرید لباس صرف می کنند. چون عدم توجه ونگاه به یک زن موجب ناراحتی او می شود .
زنی که به قول شما نیمه برهنه در خیابان ظاهر می شود همه استدلال های شما را می داند . اما نمی خواهد طبق روش شما ودلخواه شما رفتار کند . با استدلال شما بنابراین زنان بد حجاب ومردان مشرب خوار و افرادی که نماز نمی خوانند را باید چه کار کرد؟
ایا مقامات را در خارج اگر مجبور نمایند که زنان بدون حجاب باشند و مردان بدون ریش وبا کروات درست است ؟
ایا دستگیری عده ای جوان در یک جشن خانوادگی هنر است ؟ جواب ندهید که جوان ها بی غیرت و غیر فعال می شوند. چون دختر وپسر تقریبا در تمام دنیا باهم درس می خوانند و روابط جنسی هم تقریبا ازاد است . دنیا هم بسرعت نور در حال پیشرفت است و قدرت جسمانی اروپا ئی وامریکا ئی وحتی جنگ جوئی ان ها خیلی قوی تر از ما است .
البته بخش بزرگی از ملت که شهدای زیادی هم تقدیم انقلاب کرده اند ومورد احترام وتعظیم همه ملت هستند خوب است تغییرات وابسته به زمان را درک کنند .چون دیگر نمی شود بدون برق و خودرو تلفن و00000 زندگی کرد . ضمنا اجبار وزور در حجاب وهر امری دیگری فقط نفرت ایجاد می کند و پراکندگی ملت از هم .
حیف نیست وقت وپول ونیروی کشور صرف خواسته یک جانبه و بی مورد یک عده باشد ؟
در کشورهای اسلامی اگر زنان حجاب نداشته باشند ایا اسلام لطمه می خورد . ایا لازم است به زندگی مردم وارد شد تا مطمئن شویم زنی در خانه در حضور اعضای فامیل سر برهنه نیست یا نمی رقصد ویا اواز نمی خواهند
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
من یکی که قانع شدم. هرکی نشد منفی بده.
آقا می گم شما که این قدر استدلالات قویه چرا به کمک اقتصاد دنیا نمیری؟ جدی می گم! یکم از همین استدلالای متین بکن تا دو دو تا بشه چهار تا، پنج تا،... هرچی بیشتر بهتر! مردم درآمدشون بیشتر میشه کلی حال می کنن، باور کن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
نظر و دیدگاه شما کاملا درست است .اما افرادی که تفکر مذهبی دارند در ایران قرار نیست قانع شوند و من نمی دانم تا کی این زدو خورد وجود دارد ؟حجاب تنها مستمسک این افارد شده کاری به بیچارگی کارمند و کارگر اصلا ندارن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
دیگاه شما بر چه مبنایی است آیا بالاخره احکام اسلامی را باید رعایت کرد یانه ؟ 1000هزار سال که هیچی میلیون سال حکم خدا را نمی شود کنار گذاشت البته تنها حجاب نیست کلیه احکام مورد نظر است این بی حجابی مقدمه است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
چه ربطی داره ؟ نباید فاحشه ها آزادانه در خیابانها بگردند و جوانان مملکت را گمراه کنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
7
2
با بودن وسایل ارتباطی سریع نظیر ماهواره و از همه راحت تر تلگرام و الگو گرفتن از لباس و مد زنان دنیا باید انتظار داشت که خانمها مانند سی یا چهل سال قبل در خیابان ظاهر شوند چنین چیزی امکان ندارد از طرفی با بودن این همه خلاف کاری ها نظیر رشوه و دزدی و رانت خواری و پول شویی و زمین خواری و .......... که همه خلاف دین مبین اسلام است ما فقط بچسبیم به بد حجابی خانمها که اسلام بخطر افتاده ... خدا وکیلی ببینیم همه چیزمان درسته مسولین اینقدر که از بیرون امدن کمی از موی زنان حساس هستند به اینهمه انحراف هم حساسند
محمد 2016
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
9
5
بابا ول کنید بزارید توحال خودمون باشیم این چند روز زندگی مونه با خوشحالی سپری کنیم
حضرت علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
14
9
خداوند که انسان را با چادر و کاپشن خلق نکرده انسان لخت به ددنیا امد لخت زندگی کنه و لخت هم از دنیا بره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
اولا این حدیث ازامام علی (ع) نیست ثانیا اگربه فرض محال ازایشان باشد.چرا همه مردگان را با پارچه سفید کفن وبعد دفن می کنند پس این سخن شما ناصواب وغیرمعقول است. چون بطلان سخن شما به اثبات رسید.(مرده لخت وارد قبرشدبا پارچه سفید پوشیده واردقبرشد)ثالثا به قول استاد شهید مطهری اگر بی حجابی (یا همان لخت شدن به تعبیرشما)تمدن است حیوانات ازهمه متمدن ترند.تازه طفل یا نوزاد که به دنیا می آید با پارچه ای تمیزاورا می پوشانند.رواین حساب بنده نمیدانم چرا شما خودتان را به دروغ حضرت علی معرفی کردید.آیا نمی دانید که به دروغ سخنی را به امام نسبت دهید یا سخن ایشان را بدون تفسیروتحلیل وبا برداشت آزاد خودتان بیان کنید هم جرم دارد وهم ازردیف گناهان کبیره است.بنابراین آقای محترم .اگر شهامت ندارید خودتان را معرفی کنید لااقل برای خود اسم مستعاربگذارید درهرحال اسم مبارک حضرت علی(ع) آنهم به این شکل وشمایل برای انسانها نه تنها اشکال دارد بلکه جز گناهان کبیره است.
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
2
7
همین روند ملایم تو عرصه های دیگه هم طی شد. مثلاً خیلی از آهنگ هایی که امروز از صداوسیما پخش میشه، ده سال پیش مجوز نشرش رو که نمی دادن هیچ طرف رو هم دستگیر می کردن که این چیه و معروف بود به ترانه های زیرزمینی؛ تا جایی که الان اخبار سراسری!!! برای سالگرد یکی از همینا (که ده سال پیش زیرزمینی حساب می شدن) گزارش تهیه می کنه ولی در مقابل(در همون بخش خبری) فقط به یادآوری سالگرد مردی زحمت کشیده برای انقلاب و دین(آیت الله مهدوی کنی) بسنده می کنه.
البته غیر از این هم نباید انتظار داشت! چون مادر انقلاب(حوزه) به جای تربیت بچش (بعد از 40سال) داره انقلاب زدایی می کنه از خودش( به تعبیر آقا).
حال باید نظاره کرد تا کی بیدار شوند بزرگان!
نیاز شیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
3
11
بعنوان روزنامه نگار سری به سینماهای تهران بزنید وضعیت را ببینید این همه ولنگاری در پوشش ها و رفتار ها از فرهنگ اسلامی است چه توقعی دارید که نوجوان دختر تهرانی که الگوهای خود را از بین هنر مند ان کشور انتخاب میکند بدتر از این نپوشد آب از چشمه گل آلود است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
کی الگو از هنرپیشه ها می گیره در ایران ؟چند سال در صدا وسیما نشان دادید که زن با روسری از خواب بلند می شه کسی الگو گرفت ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
6
7
سلام
وقتی یک عده زن بی شرم باحجابی بسیارنامناسب به خیابان می آیندوغالب مردم هم نهی ازمنکرنمی کنندیامی ترسندکه نهی ازمنکرکنند،نبایدتوقع داشت که اوضاع بهترازاین باشد.راستی چراخیلی ازمردم ماازنهی ازمنکرکردن می ترسند؟چراخیلی ازمردم مامی ترسندکه به یه ضعیفه ی بدحجاب بگن خانم حجابت رو درست کن ؟وقتی متدینینی که درتهران زندگی می کنند،این بی بندوباری ها رو می بینن و زبونشون رو تکون نمیدن تا دوکلمه اعتراض کنن توقع دارید تو این خراب شده (تهران )اوضاع بهترازاین باشه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
شما چماق داری ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
در مورد نیستی اقتصادی و بیچاره گی ما نهی از منکر وجود داره ؟
رضوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
3
3
اینهابه فاطما حسینی رای دادن
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
2
5
خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج
شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
7
14
واقعیت اینه که:به غیرت مردا برمیگرده قضیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
3
4
خیابان که خوب است ادم می تواند نگاه نکند ما در ساختمانهای منتسب به سپاه زندگی می کنیم طرف بدون روسری سوار اسانسور می شود حرف هم که می زنیم می گویند ما از پسشان بر نمی اییم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
7
3
بعداز بیکاری ؛ مسکن و اقتصاد مفتضح یکی از موانع جدی ازدواج و افزایش آمار طلاق ؛ مسئله بدحجابی وبی بندوباری آشکار درسطح جامعه می باشد ؛ که نیاز به اقدامی عاجل دارد .
پاسخ ها
غلامرضا خیرجو
| Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
از جانبازان هستم و تقاضا میکنم با مردم ایران مهربان باشید و به همه مردم با هر عقیده و شکل و قیافه احترام بگذارید .
دشمنان ایران برای غارت و چپاول کردن کشورها همیشه دنبال این بودند و هستند که با بهانه های مختلف مردم را به جان یکدیگر بیاندازند و نگذارند مردم متحد شوند.
اختلاف عقیده همیشه بوده و هست و خواهدبود اما مردم ایران همیشه در هر حالتی باید به یکدیگر احترام بگذارند.
در یک خانواده دو یا سه نفری اختلافهای زیادی در عقیده و سلیقه افراد وجود دارد . بهترین کار برای حفظ اتحاد و یکپارچگی احترام گذاشتن و رعایت کردن حقوق دیگران است.
هیچکس تکرار میکنم هیچکس حق ندارد با مردم ایران مانند کودکان نابالغ و اسیران جنگی رفتار کند عده ای با سواستفاده از نجابت مردم خوب ایران با مردم مانند بچه ها و افراد عقب افتاده رفتار میکنند تا مردم متوجه بشوند در تغییر رژیم و انقلاب ایران بچگی و اشتباه کردند .
اما اعتقاد ما این است که مردم ایران در سیر تغییرات اجتماعی و پیشرفت نیازمند تجارب این انقلاب بودند و کار درستی انجام دادند.
تمام مردم ایران یکی از بهترین و پاکترین مردم دنیا هستند و تمام جانبازان و رزمندگان و ایثارگران مردم ایران را با هر شکل و قیافه از صمیم قلب دوست دارند و خاک زیر پای مردم خوب ایران هستند و هیچ توقعی هم ندارند چون وظیفه است که همیشه در هرجا و در مقابل هرکس از مردم ایران حمایت کنند.
درود بر همه ایثارگران مخلص
درود بر تمام ملت ایران با هرنوع طرز فکر و اندیشه و هر شکل و قیافه
بایرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
1
5
کم کم شعار آزادی با سماجت زنان تحقق می یابد
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
6
8
دیر یا زود نظام باید با مسئله بی حجابی و خیلی مسائل دیگر کنار بیاید و آنها را به رسمیت بشناسد این درسی است که تاریخ به ما میدهد دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد آنروز چقدر افرادی که حسرت خواهند خورد دیدنی هستند که عمرمان با مشتی شعار پوچ و مسخره به باد رفت و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
اگر روزی با بی حجابی و احکام خدا را زیر پا کذاشتن از هر مورد نه تنها بی حجاب کنار آمدیم نظام دیگر اسلامی نخواهدبود هر اسمی را می توان گذاشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
آیات الهی را شعار پوچ و مسخره می نامی ؟؟
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
0
2
رباخواری و یا جنگ با خدا در حال نابودی همه ارزشهاست.

اینها همه عوارض نابودی تولید ، عدم توزیع عادلانه ثروت ، نابودی امکانات عمومی ازدواج و امنیت آن و رها شدن جوانان در ورطه بی تفاوتی به زندگی که هیچ هدفی در آن ندارند.
ugd
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
3
5
و ده سال دیگر زنان کاملا لخت را در خیابان خواهیم دید و هیچ تعجبی هم نخواهیم نمود.
Fardad
|
United States of America
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
3
2
در این شکی نیست که بد حجابی نبود ارزشهای مذهبی در میان قشری از جامعه هست و این چیزی نیست که با فرهنگ سازی قابل ترمیم باشد. نمیشود باورهای مذهبی را به این سادگی به قشری که از ان فاصله دارد قبولاند. بنظر من باید تشویقهای اجتماعی برای این دسته از مردم در نظر گرفته شود و انها را در فعالیتهای مذهبی و اجتماعی شرکت داد. انها را همان گونه که هستند قبول کرد و کم کم در مسیر صحیح قرار داد. جامعه ما برای مبارزه با تهاجم فرهنگی نیاز مبرمی به مددکاران مجرب دارد.
ایرانی
|
United States of America
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
3
2
واقعامتاسفم
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
2
1
متاسفانه وقتی غیرت مرد را میگیرند اخرش میشه همین
وقتی مرد غیرت داشته باشه نمی گذاره زنش ، مادرش، خواهرش ، دخترش با اون وضع بیاد بیرون
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار