کد خبر: 726701
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
آرمان پرس گزارش می دهد :
فتنه گران فعلی دو استراتژی را در قضیه فتنه مذاکرات به طور موازی پیگیری می کنند. یکی اینکه امام امت را به بهانه فشار اقتصادی به مردم، وادار به نوشاندن جام زهر و عدول و عقب نشینی از خطوط قرمز خود کنند و دوم اینکه در صورت عدم عدول حضرت آقا از مبانی و خطوط قرمز اعلامی، حاکمیت را مقصر عدم توافق معرفی و مردم را برای تقابل در برابر امام جامعه و حاکمیت تحریک و تهیج کنند.
 
آرمان پرس – گروه سیاسی : این روزها و با پایان یافتن مرحله نهایی نگارش توافق هسته ای از سوی دیپلمات های کشورمان در وین سوت نهایی 12 سال مذاکره فشرده و گره زدن همه شئون کشور به این پرونده سیاسی! در حالی به صدا در آمده است که عملا ابعاد مختلف این توافق نه تنها دستاورد خاصی را برای کشورمان به ارمغان نیاورده است بلکه آغاز راه درگیر شدن کشور در یک پروسه طلانی مدت دیگر و ضربه های مهم و جدی ترین نظام بین الملل به جمهوری اسلامی را فراهم آورده است . در این میان عده ای با ذوق زدگی خاصی از برگزاری جشن های هسته ای در آستانه عید سعید فطر سخن می گویند اما با نگاه دقیق به ضرس قاطع می توان گفت که نشانه های فتنه جدید از دل توافق به خوبی عیان شده است.


به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی آرمان پرس پس از تاکیدات صریح امام خامنه ای در نشست با مسئولان عالی کشور در ماه مبارک رمضان و تبیین خط قرمزهای مهم هسته ای در آستانه نگارش متن نهایی بسیاری از تحلیل گران سیاسی به این نتیجه رسیدند که توافق خوب با کشورهای 5+1 ناممکن خواهد بود چرا که امام امت با ایستادگی قاطع پای منافع ملی کشور اجازه کوچک ترین دست اندازی به صنایع اتمی را نخواهد داد و این قاطعیت قطعا مورد قبول کشورهایی نظیر آمریکا قرار نخواهد گرفت . اما از سوی دیگر مذاکره کنندگان ارشد کشورمان در سفر طولانی مدت به وین از پایان کار نگارش متن نهایی توافق در سطح کارشناسان خبر دادند و حتی برخی خبر های شنیده شده از محل هتل کوبورگ مبنی بر رسیدن به توافق کامل و تعیین وقت برای اعلام در روزی خاص و امضا در روزی دیگر است .


باید بدانیم که اکنون و در آستانه اعلام توافق نهایی هسته ای عده ای تلاش دارند با بستر سازی ابعاد اختمالی توافق مسیر را برای پذیرش افکار عمومی و در نتیجه قبول شرایط نهایی نگارش را به هر قیمتی فراهم کنند . خط قرمزهای ترسیمی از سوی امام جامعه بدون حتی یک مورد عدول باید در توافق نهایی لحاظ شده باشد و اگر حتی یک مورد از آن شرایط نیز مورد قبول کشورهای طرف مذاکره قرار نگیرد توافق از نظر ما مردود و بحث بر سر پذیرش توافق آغاز فتنه جدید علیه کشورمان است، فتنه ای به مراتب بزرگتر و عمیق تر فتنه های 78 و 88 . به طور مثال این روزها معاونان وزیر خارجه از یک سو و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از سوی دیگر از لزوم پذیرش PMD  از سوی ایران با جزئیات مختلف خبر می دهند!! . طبق این قرار داد ما موظف خواهیم شد کلیه بازرسی های فراپادمانی از تاسیسات اتمی و تاسیسات نظامی کشورمان را در هر لحظه و زمانی حتی بدون اطلاع قبلی بپذیریم و اجازه حضور بازرسان آژانس که ماهیت آنها به شدت برای ما اثبات شده است را فراهم آوریم . آمانور هفته گذشته در سفر تهران تلاش کرد و در رایزنی با مقامات کشورمان اجازه مصاحبه با دانشمندان هسته ای کشورمان را هم به دست آورد و مشخص نیست تا چه میزان به این امر موفق شده است. این در حالی است که این توافق کاملا خلاف نص خطوط قرمزی اعلامی آقا می باشد و قطعا هیچ عقل سالمی نیز نمی تواند این شروط را بپذیرد.


فتنه گران فعلی دو استراتژی را در قضیه فتنه مذاکرات به طور موازی پیگیری می کنند. یکی اینکه امام امت را به بهانه فشار اقتصادی به مردم، وادار به نوشاندن جام زهر و عدول و عقب نشینی از خطوط قرمز خود کنند و و دوم اینکه در صورت عدم عدول حضرت آقا از مبانی و خطوط قرمز اعلامی، حاکمیت را مقصر عدم توافق اعلام و مردم را برای تقابل در برابر امام جامعه و حاکمیت تحریک و تهیج کنند.


روند اصرار این روزهای آژانس و همچنین کشورهای غربی از سویی به شدت به سناریوی تحمیلی این کشورها به عراق شبیه است. جایی که در فاصله سال های 80 تا 82 و به بهانه وجود تسلیحات کشتار جمعی آمریکایی ها با مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد و همکاری بازرسان این نهاد و در یک اقدام دیپلماتیک صدام را مجبور ساخت اجازه بازرسی های بدون قید و شرط را از همه تاسیسات نظامی عراق فراهم کند و در حقیقت بازرسان سازمان ملل نقش جاسوسان بی جیره و مواجب آمریکا را برای تکمیل اطلاعات و مختصات نظامی عراق برای حمله آینده ایالات متحده بازی کردند و در نهایت با داشتن دقیق ترین اطلاعات از تعداد تجهیزات و مختصات جغرافیایی عراق آمریکا در مدت زمان کوتاهی توانست بغداد را به اشغال خود در بیاورد .


اما نکته مهم تر اینجاست که اکنون عده ای در داخل به مانند سال 88 تلاش دارند بستر ساز آغاز فتنه جدید توسط آمریکایی ها باشند . در حالی که ما به هیچ عنوان توافق خوبی که همه شرایط اصلی جمهوری اسلامی در آن رعایت شده باشد نخواهیم داشت این که عده ای پیش از اعلام توافق خواستار برگزاری جشن هسته ای در عید فطر باشند چه معنی دارد ؟ آیا این سر نخ جز الهام گرفته از فتنه 88 و شادی پیروزی حامیان یک کاندیدای خاص قبل از پایان شمارش آراست؟ به نظر می رسد سیاست خیابانی سازی شادی مردمی در برابر آنچه که هنوز ابعادش برای بسیاری از مردم و کارشناسان نامکشوف است تنها در راستای اعمال فشار به ارکان حکومت به خصوص به امام امت برای پذیرش توافق تحت فشار افکار عمومی است . در واقع برخی می خواهند حضرت آقا را در معذوریت خواست عمومی جامعه قرار دهند تا به مانند قطعنامه 598 یک بار دیگر امام جامعه مجبور به نوشیدن جام زهری دیگر شود و هرچند خود با آن موافق نباشد اما در تگنای پذیرش قرار گیرد .


نشانه شناسی این که تیم هسته ای با عبرت از حاشیه های بیانیه لوزان اکنون هرگونه اعلام توافق را منوط به بستر سازی های داخلی و به وجود آوردن حس همراهی همه جانبه برای پذیرش توافق با هر متن و تعهدی کرده است نشان می دهد بازیگران فتنه جدید بسیار هوشمندانه تر رفتار می کنند چرا که با وجود اینکه ولی امر جامعه بارها اعلام کرده است از جزئیات مذاکرات و توافق خبر ندارد (اینکه حالا گفته بشود که جزئیّات این مذاکرات تحت نظر رهبری است، این حرف دقیقی نیست. ۱۳۹۴/۰۱/۲۰) این بار مذاکره کنندگان قصد دارند با انتشار جزئیاتی که اصرار داشتند با رهبری هماهنگ شده در میان مردم، حضرت آقا را مجبور به پذیرش کنند و به نوعی مردم را در مقابل امام امت قرار دهند . آنها حتی در این مسیر ابزارهای لازم را هم پیش بینی کرده اند و از اعلام رفع تحریم ها به عنوان مهم ترین خواست عمومی جامعه قطعا استفاده خواهند کرد در حالی که رفع احتمالی تحریم های هسته ای حتی در روز آغاز توافق تنها یکی از خواست های کشورمان در جریان مذاکرات بوده است و موانع مهم تری نیز باید از سر راه برداشته شود و حتی در بهترین حالت رفع تمامی تحریم ها بهبودی وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم ایران بیش از 10% وضعیت کنونی امکان پذیر نخواهد بود. این قضیه برای دولتمردان پر واضح است و از طرفی اطمینان دارند که غرب خطوط قرمز ایران را نمی پذیرد و توافق عملی نخواهد شد. پس چاره ای جز مقصر نشان دادن حاکمیت برای عدم توافق ندارند.


وقتی آقای جان کری در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام می کند که "در صورت توافق با ایران، همه جهان متوجه می شوند که می توان با هم دوست بود و در کنار هم کار کرد!" موید طراحی فتنه ای است که اولا با تیم مذاکره کننده  ایرانی به نتایج خوب مد نظر آمریکا رسیده اند و از آنجایی که ایران و آمریکا در تضاد منافع کامل بسر می برند و هرگز توافق خوب برای طرفین برداشت یکسانی ندارد نشان از عقب نشینی تیم ایرانی دارد و ثانیا اینکه قرار است شاهد فروکاست مناقب انقلاب اسلامی به منافع جمهوری اسلامی باشیم و دیگر خبری از استکبار ستیزی و شعار مرگ بر آمریکا نخواهد بود. و این یعنی فتنه. فتنه ای با رمز "توافق".

به نظر می رسد توطئه خطرناک رسیدن به توافق هسته ای این روزها در حال شکل گیری است و عموم صاحب نظران و رسانه ها باید مردم را از ابعاد شوم این توطئه آگاه سازند تا پس از اعلام نهایی عده ای نخواهند کشور را به مسلخ جنگ نابرابر مردم علیه امام و مردم علیه مردم بکشانند .

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
0
0
واقعا...؟؟؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار