کد خبر: 518795
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۱
ایسنا: گروه سحاب مستقر در شهرستان لنده واقع در استان کهگیلویه و بویر احمد موفق شدند در یک حادثه رانندگی، جان دو نفر از مسافران را از مرگ حتمی نجات دهند و یکی از مصدومان را نیز به درمانگاه منتقل کنند.

 

وی به اقدامات مهم گروه‌های سحاب در استان قم اشاره کرد و افزود: با هماهنگی استانداری قم، روزانه ۲۰ نفر از اعضاء پروژه سحاب طی همکاری بی‌نظیر با پلیس راهور برای تسهیل روند ترافیک سنگین و چندساعته و همچنین راهنمایی مسافرین و زایرین در مورد عدم نصب چادر در بستر رودخانه محدوده حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) اقدام کردند.

 

جوادی همچنین از کمک به یک کودک مصدوم ناشی از سقوط از سرسره در استان گیلان خبر داد و گفت: در استان خراسان جنوبی ضمن انتقال ۲۰۰ خانوار مسافر به محل مناسب و نجات از سرمازدگی، راهنمایی و هدایت مسافرین نا آشنا به مقاصد و پیشگیری از سودجویی از آنان صورت گرفت.

 

معاون سازمان امداد و نجات افزود: پیشگیری از گازگرفتگی چهار مسافر در استان خراسان شمالی، پیدا کردن ۷ کودک گم شده و تحویل به خانواده آنها، نجات مسافران مسموم ناشی از غذا و منوکسیدکربن از جمله اقدامات مهم اعضای فعال در گروه سحاب استان خراسان رضوی بوده است.

 

وی یادآور شد: با کمک اعضای جوان فعال در گروه سحاب، سه کودک گم شده در باغ شاهزاده ماهان به اکیپ سیار سحاب انتقال داده شده و اعضا اکیپ بعد از تلاش فراوان خانواده‌های کودکان را یافته و کودکان را به خانواده‌هایشان تحویل دادند.

 

معاون سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: یک دستگاه پراید در ورودی شهر ماهان، ازمسیر منحرف و واژگون شده بود که در همان زمان اکیپ سیار سحاب که درحال گشت زنی بودند متوجه وقوع حادثه شدند و موضوع را سریعا به اطلاع گشت امداد جاده‌ای رساندند و توانستند در رهاسازی و انجام کمک‌های اولیه به مصدو مان کمک کنند.

 

جوادی با بیان اینکه همچنین در شهرستان بم، اعضای گروه سحاب به یک کودک شش ساله مصدوم ناشی از سقوط از دیواره ارگ قدیم که دچار شکستگی درناحیه پا و دنده شده بود کمک کردند، گفت: همچنین در شهرستان قاین، با دخالت سریع و به موقع تیم سحاب خودروی پراید حامل مهمانان نوروزی که دچار حریق شده بود، اطفاء حریق شد و مسافران خودرو از خطر نجات یافتند.

 

معاون دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین طبق گزارش نیروی انتظامی مستقر در بوستان شهید بنیادی قم, جوانان هلال احمراستان در حین گشت زنی و راهنمایی مسافرین نوروزی در همکاری بی نظیر با ناجا موفق به دستگیری سارقینی شدند که شب گذشته مبلغ دو میلیون تومان از مسافران در کمپ‌ها به سرقت برده بودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار