کد خبر: 1239897
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸

هفت مرد افغان که با راه‌اندازی شرکت هرمی اقدام به گروگانگیری می‌کردند، با فرار یکی از گروگان‌ها تحت تعقیب پلیس تهران قرار گرفتند. 
روز گذشته مردی وارد شعبه اول دادیاری دادسرای جنایی تهران شد و مقابل قاضی روحانی‌زاده، علیه اعضای یک شبکه گروگانگیری شکایت کرد. او گفت: من افغانی هستم و در اصفهان کارگری می‌کردم. مدتی قبل یکی از دوستانم که در تهران کار می‌کرد با من تماس گرفت و خواست برای کار به تهران بیایم. او گفت که در یک کارگاه تولید مبل در شمال تهران کار می‌کند و اگر به این کارگاه بروم، می‌توانم آموزش مبل‌سازی ببینم و شرکت آن‌ها بعد از سپری شدن آموزش مرا برای ادامه کار به اروپا اعزام می‌کند که درخواستش را قبول کردم و دو ماه قبل به تهران آمدم. او آدرس خانه‌ای را در شمال تهران به من داد که به آنجا رفتم. وقتی وارد شدم، ناگهان چند مرد افغان به من حمله و مرا در آن خانه حبس کردند. یکی از آن‌ها گفت که باید ۳ هزار دلار بدهم و اعضای دیگری را هم به آنجا بیاورم. او گفت که آن‌ها یک شرکت هرمی هستند و اگر به درخواستشان عمل نکنم مرا به شدت شکنجه خواهند کرد. من هم از ترس با خانواده‌ام تماس گرفتم و آن‌ها به هر سختی که بود ۳ هزار دلار را به گروگانگیر‌ها رساندند. 
شاکی ادامه داد: به جز من چند نفر دیگر در آن خانه حبس شده بودند و وضعیتی مثل من داشتند. در آن شرایط امکان فرار از خانه وجود نداشت، چراکه آنجا چند نگهبان داشت که به شدت از آنجا مراقبت می‌کردند. آن شرکت توسط هفت مرد افغانی هدایت می‌شد و از هر گروگان ۳ تا ۱۰ هزار دلار گرفته می‌شد. بعد از اینکه ۳ هزار دلار به دست آن‌ها رسید، خواستم که مرا آزاد کنند، اما گفتند تا کسی را به آنجا دعوت نکرده‌ام، نمی‌توانند اجازه بدهند که خارج شوم. من هم از ترس با پسرعمویم تماس گرفتم و او را به آنجا دعوت کردم. پسرعمویم از همه جا بی‌خبر به آن خانه آمد که او را هم گروگان گرفتند. آن‌ها مرا آزاد کردند تا افراد بیشتری را به آن خانه بکشانم که بتوانند از آن‌ها نیز اخاذی کنند. همچنین تهدید کردند که اگر پلیس را باخبر کنم، پسرعمویم را به قتل می‌رسانند که من هم علیه آن‌ها شکایت کردم. 
بعد از مطرح شدن این شکایت، تیمی از مأموران پلیس آگاهی تهران راهی خانه مورد نظر شدند، اما وقتی وارد شدند مشخص شد که هفت عضو باند از محل فرار کرده‌اند. بنابراین مأموران سه مردی را که گروگان گرفته شده بودند، آزاد کردند. تحقیقات برای بازداشت متهمان در جریان است.

برچسب ها: اتباع ، افغانی ، متهم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار