کد خبر: 1239377
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
دو نفر از زورگیران بزرگراه صدر که انتشار فیلم زورگیری‌شان منجر به وحشت عمومی شده‌بود به اعدام محکوم شدند. متهم سوم هم به ۳۰ سال زندان محکوم شد. 

بیستم فروردین‌ماه امسال بود که انتشار فیلمی در فضای مجازی باعث وحشت کاربران شد. براساس فیلم منتشر شده ترک‌نشین یک موتورسیکلت با تهدید قمه به راننده خودروی ال ۹۰ حمله می‌کند و بعد از سرقت گوشی تلفن‌همراه راننده، همراه دو همدستش از محل فرار می‌کنند. فیلم حادثه از سوی راننده یک خودروی عبوری تهیه و خیلی زود در فضای مجازی دست به دست شد. از آنجا که حادثه روز روشن اتفاق افتاده‌بود، وحشت کاربران را به همراه داشت، به طوری که بسیاری از مردم از وقوع حادثه احساس ترس کردند. به دنبال وقوع حادثه و حساسیت ایجاد‌شده، پرونده به دستور رئیس کل دادگستری استان تهران در اختیار تیمی زبده از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و عاملان حادثه تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. در حالی که شش روز از حادثه گذشته‌بود، مأموران موفق شدند مخفیگاه متهمان را در یکی از شهر‌های شمالی شناسایی و آن‌ها را دستگیر کنند. متهمان در بازجویی‌ها به زورگیری‌های سریالی به این شیوه اعتراف کردند. متهم اصلی پسری ۱۹ ساله بود که گفت با تشویق‌های دوستش وارد باند سرقت شده‌است. متهم گفت که سرقت‌ها را از یک ماه قبل شروع کرده‌است. وی توضیح داد: دوستم محمد به من گفته‌بود که از راه سرقت پول خیلی خوبی به جیب می‌زنیم. ما قرص روانگردان مصرف می‌کردیم و دچار هیجان خاصی می‌شدیم که بهتر می‌توانستیم دزدی کنیم. 
من نیمچه قمه داشتم، اما از آن استفاده نمی‌کردم و فقط برای ترساندن قربانیان سلاح سرد را به آن‌ها نشان می‌دادم. آن روز هم هنگام عبور دیدیم که شیشه خودروی ال‌۹۰‌پایین است که من از ترک موتور پیاده شدم و با تهدید گوشی را سرقت کردم و فرار کردیم. گوشی‌ها را در مولوی به ۱۰ تا ۲۰ میلیون زیر قیمت می‌فروختیم تا اینکه با انتشار فیلم بازداشت شدیم. 
با کامل‌شدن بررسی‌ها، بازپرس متهمان را به اتهام محارب مجرم شناخت و بعد از اینکه کیفرخواست علیه آن‌ها صادر شد، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد. در جلسه رسیدگی به پرونده بعد از اینکه نماینده دادستان متهمان را گناهکار شناخت، شاکی پرونده با حضور در جایگاه حادثه را شرح داد. پس از آن سه متهم به درخواست قاضی با حضور در جایگاه، از خود دفاع کردند. دادگاه بعد از ختم جلسه دادرسی، دو نفر از متهمان را به اتهام محاربه از طریق سلاح سرد به منظور بردن مال مردم و ایجاد ناامنی به اعدام محکوم کرد. 
متهم ردیف سوم پرونده هم به اتهام معاونت در محاربه به تحمل ۲۵ سال حبس با احتساب ایام بازداشت محکوم شد. 
دادگاه هر سه متهم پرونده را به اتهام مشارکت در سرقت با سلاح با توجه به شیوه ارتکاب جرم و دارا بودن سابقه کیفری به تحمل ۱۰ سال حبس و رد مال مسروقه در حق شکات محکوم کرد. همچنین دادگاه متهم ردیف اول پرونده را به پرداخت دیه در حق یکی از شکات محکوم کرد.

برچسب ها: زورگیران ، پل صدر ، سرقت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار