کد خبر: 1239279
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
اولین هواپیمای خطوط هواپیمایی سوریه پس از ۱۲ سال صبح امروز (چهارشنبه) در فرودگاه ملک خالد شهر ریاض پایتخت عربستان به زمین نشست.

جوان آنلاین: اولین پرواز خطوط هوایی سوریه بامداد امروز در فرودگاه ملک خالد شهر ریاض به زمین نشست که نشان دهنده از سرگیری پروازهای منظم از فرودگاه بین المللی دمشق به عربستان است.

به همین مناسبت شرکت فرودگاه های ریاض با حضور «ایمن سوسان» سفیر سوریه در عربستان و تعدادی از مسئولان هواپیمایی عربستان، جشنی را در فرودگاه ملک خالد برگزار کرد.

سفیر سوریه در عربستان این رویداد را خبری خوب برای سوری ها و سعودی ها دانست و افزود:‌ از سرگیری پروازهای سوریه به عربستان ارتباط بین دو کشور را تسهیل و رنج سفرهای غیرمستقیم شهروندان سوری را از بین می برد.

ایمن سوسان اشاره کرد که از سرگیری پروازهای منظم بین سوریه و عربستان گام برداشتن در مسیر توسعه پایدارای است که روابط بین دو کشور شاهد آن هستند.

عربستان سعودی در سال ۲۰۱۲ یکسال پس از شروع جنگ جهانی تروریستی علیه سوریه، روابط دیپلماتیک خود را با سوریه قطع و سفارت خود در دمشق را تعطیل کرد.

پس از زلزله ویرانگری که در فوریه ۲۰۲۳ (بهمن ۱۴۰۱) در سوریه اتفاق افتاد، عربستان بصورت استثنایی پروازهای امدادی خود را به سوریه انجام داد.

پس از شکست جنگ تروریستی علیه سوریه و ناکامی حامیان تروریست ها در رسیدن به اهداف خود و تثیبت ساختار سیاسی سوریه به رهبری بشار اسد رئیس جمهوری این کشور، در اول اکتبر ۲۰۲۳، ( ۹ مهر ۱۴۰۲) سفارت سوریه در ریاض بازگشایی شد و «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه پس از دیدار با «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان اظهار داشت: رهبران عربستان و سویه تصمیم گرفته اند که سمت پیشرفت حرکت کنند و به گذشته بازنگردند.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نیز اوایل خرداد ۱۴۰۳ اعلام کرد که ریاض «فیصل بن سعود المجفل» را به عنوان سفیر خود در دمشق تعیین کرده است.

برچسب ها: سوریه ، عربستان ، بشار اسد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار