کد خبر: 1238017
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از آتش‌سوزی در حدود ۲۶۰۰ هکتار از جنگل‌های این استان خبر داد.

جوان آنلاین: حسین میرزایی گفت: مساحت جنگل‌های لرستان یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار است و این استان دارای بیشترین مساحت جنگل در استان‌های زاگرس‌نشین است.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع زاگرس اغلب در اواخر اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود، اضافه کرد: پیشگیری از وقوع حریق نخستین راهکار برای جلوگیری از خسارت هرساله آتش‌سوزی به عرصه‌های طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به ایجاد ۲۵۰۰ کیلومتر آتش‌بر در عرصه‌های جنگلی این استان، ابراز کرد: آموزش به مرتع‌داران و جوامع محلی از جمله کار‌های انجام شده برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های این استان است.

میرزایی با تأکید به اینکه ۹۵ درصد آتش‌سوزی جنگل‌های لرستان عامل انسانی دارد، خاطرنشان کرد: بخشی از این حریق‌ها تعمدی و بخشی از هم ناشی از سهل‌انگاری است.

وی با اعلام شناسایی ۲۳ مظنون آتش‌سوزی در جنگل‌های لرستان، یادآور شد: این افراد همراه با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: یک فروند بالگرد به‌صورت ثابت در این استان برای انتقال نیروها، آب‌پاشی و امکانات به‌هنگام آتش‌سوزی جنگل‌ها مستقر شده‌است.

میرزایی با بیان اینکه ۸۰ سورتی پرواز برای اطفای حریق در شهرستان‌های پلدختر، چگنی، کوهدشت و معمولان انجام شده است، اضافه کرد: حدود ۲۶۰۰ هکتار از جنگل‌های لرستان در امسال دچار آتش‌سوزی شده است.

وی با اعلام این نکته که ۸۰ درصد آتش‌سوزی جنگل‌های لرستان در مراتع مشجر رخ داده است، توضیح داد: میزان حریق در عرصه‌های این استان نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است و احتمال افزایش این میزان نیز وجود دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار