کد خبر: 1238066
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم بهره‌برداری از دستگاه فوق‌پیشرفته فمتو لیزیک در بیمارستان شهید لبافی‌نژاد گفت: اینجا فقط یک بیمارستان نیست بلکه یک دانشگاه بزرگ با ۷۰ عضو هیات علمی است

جوان آنلاین: بهرام عین اللهی امروز، پنجشنبه -۱۴ تیر- در مراسم افتتاح دستگاه فمتوسکند لیزر بیمارستان شهید لبافی‌نژاد گفت: بیمارستان شهید لبافی‌نژاد نه فقط یک بیمارستان، بلکه یک دانشگاه بزرگ با ۷۰ عضو هیات علمی است و کارکنان این بیمارستان بسیار فداکار هستند و در خدمت‌رسانی به مردم شب و روز نمی‌شناسند و احساس صمیمیت بسیار خوبی در این مجموعه هست.

به گزارش ایرنا از وبدا، وی با تأکید بر این‌که بیمارستان لبافی‌نژاد اولین مرکز ارائه خدمت در حوزه پیوند سلول‌های بنیادی در کشور بود، گفت: امروز این خدمت به‌عنوان یک کار روزمره و معمولی در این مرکز انجام می‌شود. امروز این بیمارستان در حوزه سلول‌های بنیادی با کشور‌های اروپایی و آمریکایی رقابت می‌کند و در منطقه، محل مراجعه بسیاری از کشور‌ها است.

وزیر بهداشت، با تأکید بر اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی یک مجموعه مردم‌پایه است، اظهار داشت: دستاورد‌های امروز سازمان تأمین‌اجتماعی به‌راحتی به دست نیامد و ما شاهد بودیم که طی سی و چند ماه گذشته، زحمات شبانه‌روزی در این مجموعه کشیده شد. یکی از افتخارات سازمان تأمین‌اجتماعی این است که به قشر کم‌برخوردار جامعه خدمات‌رسانی می‌کند و باعث افتخار بیمارستان لبافی‌نژاد است که مرجع خدمت‌رسانی به مخاطبان سازمان تأمین‌اجتماعی است.

افتتاح پیشرفته‌ترین دستگاه در حوزه چشم پزشکی

عین اللهی درخصوص دستگاه فمتولیزیک که در این بیمارستان نصب شده است، گفت: این دستگاهی که امروز افتتاح شد، پیشرفته‌ترین دستگاه در حوزه چشم‌پزشکی است که عوارض بسیار کم و سرعت بسیار بالایی دارد. این دستگاه می‌تواند خدمات بسیار خوبی را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کند و بیمارستان لبافی‌نژاد همواره در این جهت پیشرو بوده است که قطعاً این پیشرانی با پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی رقم خورده است.

دستگاه فمتولیزیک برای رفع عیوب انکساری (برداشتن عینک) می‌تواند طیف بیشتری از بیماران دارای عیوب إنکساری را یاری دهد. همچنین این دستگاه با دارا بودن نحوه عملی متمایز از لازک می‌تواند در بهبود دید بیماران هایپروپی و آستیگماتیسم بالا به بهترین شکل ممکن موثر واقع شود و علاوه بر این، این دستگاه در انجام عمل فمتورینک یا همان قوز قرنیه کمک شایانی به بیماران می‌کند.

همچنین انجام عمل فالک که سطحی‌ترین نوع پیوند قرنیه و بدون احتیاج به بخیه به صورت سرپایی از قابلیت‌های دیگر این دستگاه است.

ارائه پیشرفته‌ترین خدمات سلامت در مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی

عین اللهی با اشاره به این‌که شهید آیت‌الله رئیسی خصوصیات برجسته‌ای داشتند که هنوز به درستی و به شکل کامل تبیین نشده است، گفت: از بارزترین ویژگی‌های رییس‌جمهور شهید، وطن‌دوستی بود. برخلاف کسانی که شعار ایران‌دوستی می‌دهند و، اما در عمل کاری برای کشور نکردند و نمی‌کنند، ایشان همواره و تا آخرین لحظات پای کار ایران بودند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های عظیم کشور در حوزه درمان در سال‌های پس از انقلاب، گفت: در حوزه سلامت، ایران یکی از قدرتمندترین کشور‌های منطقه است و مردم بسیاری از کشور‌ها برای درمان به کشور ما مراجعه می‌کنند در حالی که ابتدای انقلاب این وضعیت بالعکس بود. در همین سال گذشته، یک و نیم میلیون گردشگر سلامت در کشور داشتیم که این نشانه توانمندی ایران در حوزه سلامت است.

وزیر بهداشت با اشاره به چالش‌های خدمت‌رسانی در حوزه سلامت گفت: در مدتی که مسئولیت این بیمارستان را به عهده داشتم، تمام بیمارستان پر از بیماران کرونایی بود، اما همه عزیزان و همکاران بیمارستان به میدان آمدند و با همکاری وزارت بهداشت و سازمان تأمین‌اجتماعی، حتی یک بیمار هم از خدمات این بیمارستان محروم نشد. همکاری بین سازمان تأمین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی در اداره این بیمارستان، الگوی بسیار خوب مدیریتی را ایجاد کرده که امیدواریم در آینده این الگو استمرار داشته باشد. در این میان، از مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تشکر ویژه دارم که پشتیبان بسیار خوبی برای بیمارستان لبافی‌نژاد و حوزه سلامت هستند.

در دولت سیزدهم در حوزه سلامت کار‌های بسیار بزرگی انجام شد

وزیر بهداشت، با تأکید بر اینکه در دولت سیزدهم در حوزه سلامت کار‌های بسیار بزرگی انجام شد که اوج آن کنترل کرونا بود، گفت: تا قبل از استقرار دولت مردمی، روزانه ۷۰۰ نفر از مردم عزیز را از دست می‌دادیم، ولی با یک حرکت بزرگ و اثرگذار از سوی رئیس‌جمهور شهید و تلاش کادر زحمتکش سلامت کشور؛ این بیماری ظرف مدت کوتاهی کنترل شد. البته همان موقع برخی افراد می‌گفتند این بیماری در سراسر جهان کنترل شده بود و شما کار خاصی نکردید، اما این خلاف واقعیت است.

وی افزود: زمانی‌که دولت مردمی سیزدهم سر کار آمد فقط ۱۸ هزار دوز واکسن به مردم تزریق شده بود، اما با عنایت شهید جمهور و همکاری ملت شریف ایران، در دولت سیزدهم این عدد به روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار دوز هم رسید که تعجب همگان را برانگیخت.

بر اساس این گزارش، در این مراسم، دکتر میر هاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، علیرضا زالی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مسئولان و مدیران بیمارستان لبافی نژاد حضور داشتند.

بیمارستان شهید لبافی‌نژاد یکی از بیمارستان‌های ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی در تهران است که علاوه بر ارائه خدمات رایگان سلامت به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی، کارکرد آموزشی نیز برای تربیت کادر سلامت دارد.

این بیمارستان همزمان قطب چشم‌پزشکی، اورولوژی و پیوند کلیه در شهر تهران محسوب می‌شود و پیشرفته‌ترین جراحی‌های حوزه ارولوژی، پیوند کلیه و عمل‌های مرتبط با چشم در این مرکز درمانی انجام می‌شود. دستگاه فمتو لیزیک که امروز در این مرکز درمانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت، پیشرفته‌ترین نسخه از دستگاه‌های لیزر برای اصلاح عیوب انکساری چشم است.

دکتر مرتضی لبافی نژاد در ۱۴ آذر ۱۳۲۳در شاهرود در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد، لبافی نژاد در سال ۴۹ فارغ التحصیل شد و دوران سربازی خود را به عنوان پزشک در روستا‌های اطراف نهاوند خدمت کرد و سرانجام در چهارم بهمن سال ۵۴ توسط رژیم ستمشاهی به شهادت رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار