کد خبر: 1237809
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای از همه مردم شریف کشورمان دعوت کرد در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند.

جوان آنلاین: مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای از همه مردم شریف کشورمان دعوت کرد در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت رشید ایران!

اینک که انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به مرحله دوم کشیده شده، مجلس خبرگان رهبری با سپاس و قدردانی از آحاد مردم بزرگ ایران که در مرحله نخست انتخابات شرکت کردند، ضمن دعوت مجدد از تمام مردم شریف کشورمان برای مشارکت فعال و آگاهانه در انتخابات ۱۵ تیر بر نکات زیر تأکید می‌نماید.

بی شک حضور و مشارکت پرشور ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری برای کشور ثمرات بسیاری به دنبال خواهد داشت و ضمن خنثی کردن توطئه‌های آشکار و پنهان دشمنان قسم خورده این سرزمین بلندآوازه، موجب افزایش همبستگی، ارتقاء سرمایه اجتماعی و تقویت وحدت ملی می‌شود.

انتخابات علاوه بر آنکه «حق اجتماعی» است یک «مسئولیت شرعی» و تکلیف الهی است. از این رو، همگان موظفیم که در اداء این تکلیف، اهتمام جدی داشته و در گزینش رئیس جمهوری که به موازین اسلامی پای ‏بند بوده و به «دیانت»، «لیاقت» و «تخصص» او اطمینان داریم دقت کنیم و بدانیم که رأی امروز ما ضمن اینکه صلاح و سداد آینده کشور را رقم می‌زند، برگی از پرونده‌ای است که در پیشگاه شهیدان این آب و خاک بازخوانی می‌شود.

مسند ریاست جمهوری را باید حلقه وصل نسل دیروز و فردا شمرد؛ نسلی که با جهاد و فداکاری خود انقلاب ‏اسلامی را پدید آورد و بیش از چهار دهه استقامت از آن حراست کرد با نسلی که آینده کشور بر قله اندیشه و اراده‏ او قرار می‌گیرد و فردای ایران اسلامی در انتظار تدبیر اوست. از این رو باید حضور پیش‌کسوتان نهضت و پیشگامان انقلاب را که کوله ‏بار عظیمی از جهاد مخلصانه و خدمت صادقانه به ‏همراه دارند غنیمت شمرد؛ هم چنانکه باید قدوم نسل جدید را که در فضای جمهوری اسلامی رشد یافته، گرامی داشت و نظرات، دیدگاه‌ها و مطالبات آنها را دید و شنید.

برای شناخت نامزدهای ریاست جمهوری و در پسِ شعارها و وعده‌ها، باید دیدگاه‌ها، سوابق و برنامه‌های آنها را رصد کرد تا وارستگی از قدرت طلبی، باندبازی ‏و گروه گرایی و پای بندی به «مبانی ‏اسلامی»، وفاداری به «قانون اساسی» و التزام به «ولایت فقیه» در ایشان کشف شود؛ چرا که وابستگی‌های جناحی منفعت طلبانه که اسلام، قانون اساسی و رهبری نظام را تحت الشعاع قرار می‌دهد آفت بزرگی است که مسئولیت سنگین رئیس جمهور را ضایع و منافع ملی را قربانی می‌کند.

در پایان، از خداوند بزرگ می‌خواهیم که روح بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، قرین رحمت الهی باشد و نظام اسلامی ما و در رأس آن رهبر معظم انقلاب «مدظه العالی» را با الطاف خاصه خود یاری فرماید و مردم متعهد ایران را در این امتحان الهی سربلند نموده و آنان را در جلب رضای خود، توفیق عنایت فرماید ان شاءالله.

محمدعلی موحدی کرمانی
رئیس مجلس خبرگان رهبری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار