کد خبر: 1237634
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰
با استفاده از نور فرابنفش این پهپاد‌ها می‌توانند معیار‌هایی مثل میزان شیرینی و سلامت کلی را ارزیابی کنند

 جوان آنلاین: مهدی دوست‌پرست در کانال تلگرامی «علم برای همه» کاربرد‌هایی از هوش مصنوعی در حوزه کشاورزی را به اشتراک گذاشت. این موارد عبارتند از:
- تشخیص میزان رسیده بودن میوه: پهپاد‌های مجهز به هوش‌مصنوعی از الگوریتم‌های بینایی کامپیوتر برای تحلیل رنگ و بافت هر میوه استفاده و زمان مناسب برداشت را تعیین می‌کنند. 
- تصویربرداری چندطیفی: با استفاده از نور فرابنفش این پهپاد‌ها می‌توانند معیار‌هایی مثل میزان شیرینی و سلامت کلی را ارزیابی کنند. 
- برداشت: زمانی که میوه آماده برداشت باشد، پهپاد‌های مجهز به مکانیسم برداشت محصول را بدون آسیب‌رسانی برداشت می‌کنند. درنتیجه تنها بهترین میوه‌ها روانه بازار می‌شود و ضایعات کاهش می‌یابد. 
- افزایش کارایی: پهپاد‌های هدایت شده با هوش مصنوعی می‌تواند مناطق وسیعی را به سرعت پوشش بدهد و میوه‌ها را در لحظه مناسب شناسایی و برداشت کند که به‌طور قابل توجهی بهره‌وری را افزایش می‌دهد. 
- کیفیت بالاتر: با اطمینان از اینکه میوه‌ها در زمان اوج رسیده بودن برداشت می‌شوند، هوش مصنوعی به تحویل محصول با کیفیت به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند. 
- حل مشکل کمبود نیروی کار: کمبود نیروی کار یک مسئله مهم در کشاورزی است، پهپاد‌های مجهز به هوش مصنوعی جایگزین قابل اعتماد و کارآمد هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار