کد خبر: 1237314
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
شرکت گوگل با هدف بهبود زمان بارگذاری صفحات نتایج جست‌وجو، در نظر دارد که قابلیت اسکرول بی‌نهایت (Infinite Scroll) را برای نتایج جست‌وجو حذف کند.

جوان آنلاین: شرکت گوگل با هدف بهبود زمان بارگذاری صفحات نتایج جست‌وجو، در نظر دارد که قابلیت اسکرول بی‌نهایت (Infinite Scroll) را برای نتایج جست‌وجو حذف کند؛ این تصمیم به معنای بازگشت کاربران به تجربه جست‌وجویی منظم‌تر است که بر اساس شماره‌گذاری صفحات در پایین نتایج جست‌وجو عمل می‌کند. طبق گزارش وب‌سایت‌Search Engine Land، شرکت گوگل اعلام کرد که قابلیت اسکرول بی‌نهایت برای نتایج جست‌وجو را حذف خواهد کرد. این تصمیم به معنای بازگشت کاربران به تجربه جست‌وجویی منظم‌تر است که بر اساس شماره‌گذاری صفحات در پایین نتایج جست‌وجو عمل می‌کند.

به گزارش سیتنا، گوگل این قابلیت را در اکتبر ۲۰۲۱ برای دستگاه‌های موبایل معرفی کرد و در اواخر سال ۲۰۲۲ آن را به جست‌وجو‌های کامپیوتری نیز گسترش داد. این ویژگی از تجربه کاربران شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و تیک‌تاک الهام گرفته شده بود و به کاربران اجازه می‌داد تا محتوا را به صورت بی‌پایان مرور کنند. یک سخنگوی گوگل اعلام کرد که این شرکت قابلیت اسکرول بی‌نهایت را در نتایج جست‌وجوی کامپیوتری متوقف کرده و قصد دارد تا پایان این ماه، این ویژگی را در نتایج جست‌وجوی موبایل نیز حذف کند. گوگل دلیل این تصمیم را بهبود زمان بارگذاری صفحات نتایج جست‌وجو عنوان کرده است. با حذف بارگذاری خودکار نتایجی که کاربران ممکن است علاقه‌ای به دیدن آن‌ها نداشته باشند، سرعت لود صفحات افزایش می‌یابد.

همچنین، داده‌های گوگل نشان داده که اسکرول بی‌نهایت منجر به تجربه بهتری برای کاربران نشده است، هرچند آن‌ها را به کشف محتوای جدید تشویق می‌کرد. با حذف اسکرول بی‌نهایت، کاربران به نوار شماره‌گذاری آشنا در پایین نتایج جست‌وجو باز خواهند گشت. کاربران کامپیوتر می‌توانند از دکمه «بعدی» استفاده کنند یا به صفحات خاصی که حاوی نتایج جست‌وجو هستند، بروند. این تغییر بحث‌هایی را درباره تاثیر آن بر رفتار کاربران و ترافیک وب‌سایت‌ها برانگیخته است. متخصصان بهینه‌سازی موتور‌های جست‌وجو (SEO) مدت‌هاست توصیه می‌کنند که نتایج پس از صفحه اول کلیک‌های کمی دریافت می‌کنند. اسکرول بی‌نهایت به بهبود رویت‌پذیری سایت‌های با رتبه پایین‌تر کمک می‌کرد. حال با بازگشت به سیستم شماره‌گذاری، جالب خواهد بود که ببینیم آیا ترافیک به سایت‌های با رتبه پایین‌تر کاهش خواهد یافت یا خیر.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار