کد خبر: 1236797
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
سجاد آذری

انتخابات برنامه‌ریزی نشده‌ای که بعد از حادثه غمبار شهادت آیت‌الله رئیسی برای کشور پیش آمده‌بود، بالاخره برگزار شد و تا مدتی دیگر یکی از نامزد‌های این دوره قرار است روی صندلی فردی بنشیند که شعار اصلی وی «دولت مردمی» بود و «ما می‌توانیم» را اجرایی کرد. عزیز خستگی‌ناپذیری که آنقدر بر سر سوگند ریاست جمهوری مبنی بر اینکه «خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور» می‌کنم، ماند تا به قول شهید سلیمانی به اندازه لباس تک سایز شهادت شد. 
در هر صورت امروز بعد از گذشت بیش از ۴۰ روز از شهادت شهید رئیسی، کشور در حال شناختن چهاردهمین رئیس‌جمهور خود است، فردی که قرار است برای چهار یا هشت سال آینده مستأجر ساختمانی در خیابان پاستور شود که پیش از این افراد بسیاری را دیده و دیر یا زود افراد بسیار دیگری را نیز خواهد دید. فردی که قرار است به عنوان نهمین رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس قوه مجریه به مسند ریاست تکیه زند، منتخب جمهور ایران است که مردم با امید‌های بسیاری به او رأی داده‌اند و از میان برنامه‌ها و کارنامه‌های مختلف دیگر نامزد‌ها وعده‌های وی را عملی‌تر دیده و او را انتخاب کرده‌اند تا در جهت اصلاح امور کشور اقدام کند. 
اکنون ملت در شرایطی رئیس‌جمهور جدید را انتخاب خواهند کرد که بعد از یک دهه سخت اقتصادی، در دوران شهید رئیسی کشور حرکت به سمت ثبات را شروع کرده‌بود، در این شرایط مهم‌ترین دغدغه‌ای که ذهن جامعه ایرانی را به خود مشغول کرده این است که آیا رئیس‌جمهور بعدی توانایی حرکت در مسیر بهبود شرایطی را که آغاز شده‌بود، دارد یا قرار است دهه از دست رفته ۹۰ تکرار شود. مشخص است که تمامی نامزد‌های حاضر در انتخابات ابراز امیدواری کرده‌اند که شرایط کشور را به سمت بهبود خواهند برد و شاید همین ایجاد امید در دل مردم است که موجب شد رهبر معظم انقلاب پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم فرمودند که «روز انتخابات برای ما ایرانی‌ها، روز نشاط و شادی است؛ بخصوص آن وقتی که انتخابات برای گزینش رئیس‌جمهور است که چند سال آینده کشور با این انتخاب مردم تعیین می‌شود» همچنین شاید در راستای همین ایجاد امید است که ایشان در دیدار مردمی در سالروز عید غدیر و در آستانه انتخابات مردم را تشویق کردند برای حضور در انتخابات تنبلی نکنند و مسئله انتخابات را دست‌کم نگیرند. 
شاید بتوان امید را مهم‌ترین موتور محرک هر ملت دانست و اتفاقاً وقتی شرایط سخت می‌شود، افرادی که بتوانند با واقع‌بینی راه‌حلی برای خروج از آن شرایط پیش روی ملت خود قرار دهند و در این جهت اقدام کنند همواره در حافظه تاریخی مردم با نام نیک خواهند ماند. امروز که ملت ما با حضور پرشور خود در آزمون انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم سربلند بیرون آمده نشان داده که به آینده امیدوار است. در شرایطی که مشارکت پایین نشانگر ناامیدی مردم به اصلاح وضعیت است مشارکت بیشتر از دوره قبلی انتخابات نیز خود نشان از ایجاد امید در میان مردم است و نشان می‌دهد مردم با تلاش‌های شهید رئیسی نسبت به بهبود وضعیت بعد از یک دهه سختی امیدوار شده‌اند و باور دارند رئیس‌جمهور بعدی خواهد توانست مسیری را که با مجاهدت‌های بسیار این شهید باز شده دنبال کند. 
در این شرایط، اما مسئولیت رئیس‌جمهور بعدی به مراتب سخت نیز می‌باشد، چون در حالی که ملت به ادامه مسیر شهید رئیسی امیدوار هستند از سوی دیگر با توجه به اینکه هر رفتار او با شهید جمهور مقایسه خواهد شد، هرگونه لغزش وی نیز می‌تواند امیدواری‌های جامعه را نسبت به او کم کند و بر همین اساس این وظیفه منتخب بعدی است که تمام توان خود را مصروف کند تا چهره‌ای جهادگر از خود به جای بگذارد که نه‌تن‌ها جامعه را از خود ناامید نکرد، بلکه کشور را به قله را رسانده‌است. 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سال گذشته در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران در خصوص ضرورت این کار جهادی و لزوم ناامید نشدن تأکید کرده‌بودند که «وظیفه‌مان امروز کار جهادی مسئولان است؛ همه مسئولان کشور امروز موظفند کار جهادی کنند، شبانه‌روزی کار کنند، خستگی نشناسند. ما فصل مشبعی را حرکت کردیم. این سربالایی، این شیب تند را عبور کردیم، به قله‌ها نزدیک شدیم. نباید خسته بشویم. امروز روز خسته شدن نیست، روز ناامید شدن نیست. امروز روز شوق است، روز امید است، روز حرکت است. مسئولان کشور در بخش‌های مختلف باید با این روحیه حرکت کنند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار