کد خبر: 1236255
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
مهمانی ۱۰ کیلومتری عید سعید غدیر خم از ساعت ۱۷ به صورت رسمی آغاز خواهد شد، اما مهمانان امیرالمومنین علیه‌السلام زودتر از موعد مقرر خود را به وعده‌گاه عشاق رسانده‌اند تا در این جشن شرکت کنند.

جوان آنلاین: دوباره موعد عمل به روایت «شیعیان ما در شادی ما اهل‌بیت، شاد هستند و در غم و اندوه ما، غمگین» رسید. امروز بزرگترین جشن شیعیان به مناسبت عید الله اکبر در سراسر ایران برگزار خواهد شد. پایتخت‌نشینان هم‌گام با دیگر شیعیان جهان، با حضور در مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر خم در این جشن بزرگ سهیم خواهند شد.

به گزارش مهر، این مهمانی دیگر جزئی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ عمومی کشور شده است به مانند رسوم دیگر نظیر راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی. قبل از این مهمانی‌های کیلومتری اگر هر مسجدی، هیئتی، خانواده‌هایی یا حتی افرادی برای این عید بزرگ به صورت پراکنده جشن می‌گرفتند وشیرینی و شربت توزیع می‌کردند، اما امسال سومین سال است که با همدلی و کنار هم جمع شدن، جلوه‌ای از ابهت و اجتماع عظیمی از شیعیان را به رخ جهانیان می‌کشند.

نکته قابل توجه این است که این عید را حتی غیر شیعیان نیز بزرگ می‌پندارند و آن‌ها نیز با حضور در این مهمانی، مهمان امیرالمومنین علیه‌السلام می‌شوند.

 

کارشناس فوتبال: از تمام مردم و ورزشکاران درخواست دارم که در مهمونی غدیر حضور پیدا کنند

با فرارسیدن عید غدیر، همانند هر سال جشن ۱۰ کیلومتری به نام «مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر» برگزار می‌شود که تنها جنبه مذهبی دارد و به دور از هرگونه مسائل سیاسی است. این جشن فرصتی است تا مردم به یاد حضرت علی (ع) و سیره ایشان گرد هم آیند و از فضائل و آموزه‌های ایشان بهره‌مند شوند.

محمد برزگر پیشکسوت پرسپولیس در گفتگو در خصوص منش پهلوانی حضرت علی (ع) اظهار داشت: من به عشق مولا علی (ع) همیشه در کار‌های خود عدالت را در نظر می‌گیرم و در حد و توان خود به نیازمندان و ایتام کمک می‌کنم.

او در خصوص برگزاری مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر گفت: این جشن اصلاً ربطی به سیاست ندارد و کاملاً یک موضوع دینی و مذهبی است. کسانی که در این جشن حضور پیدا می‌کنند برکت حضرت علی (ع) را در زندگی خود حس خواهند کرد. از تمام مردم شریف ایران و ورزشکاران درخواست دارم که همراه با اقشار مختلف مردم در این جشن حضور بهم رسانند

غرفه‌های خدمت به مددجویان بهزیستی در مهمانی ۱۰ کیلومتری

بابک قانعی، با اشاره به برگزاری دومین جلسه شورای عالی فرهنگی سازمان بهزیستی در خصوص طرح‌های مصوب در این شورا در قالب پویش به عشق علی، افزود: در طرح تکریم سادات پیشکسوت، فرزندان مراکز شبه خانواده با حضور در مراکز سالمندان با سالمندان مقیم مراکز به ویژه سادات سالمند دیدار خواهند کرد.

وی گفت: همچنین در طرح محله غدیر با همکاری مراکز مثبت زندگی به عنوان حلقه اتصال بین توانمندان و نیازمندان، سفره‌های اطعام و حل مسئله توسط خیرین با موضوع رفع مشکلات و نظام مسائل جامعه هدف سازمان برگزار خواهد شد.

قانعی افزود: در طرحی دیگر با عنوان میهمانی عیدانه همکاران سازمان بهزیستی با حضور در خانه‌ها و مراکز نگهداری با هزینه شخصی سفره اطعام برای، ولی نعمتان خود برپا خواهند کرد.

وی گفت: در مهمانی ۱۰ کیلومتری و جشن غدیر در قالب طرح بالاترین خدمت مواکبی توسط بخش غیر دولتی و با استفاده از ظرفیت مردمی و توسط جامعه هدف در تهران و سایر استان‌ها برپا و ارائه خدمت خواهند داد.

اهتزاز ۸۹۰ هزار پرچمِ «یا علی بگو» در پایتخت

همزمان با ۱۸ ذی‌الحجه سالروز عید بزرگ شیعیان عید غدیر خم، سازمان زیباسازی شهر تهران با برافراشته ساختن هزاران پرچم، نورآرایی، نورافشانی، ویدئومپینگ، فضاسازی مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر و برپایی سازه‌های حجمی در سطح شهر، شور و نشاط ویژه‌ای برای این جشن بزرگ پایتخت برپا ساخته است.

پرچم پایه کوتاه، پرچم محله‌ای، پرچم دستی، ابر پرچم، نما پرچم و ریسه پرچم به تعداد ۸۹۰ هزار تخته و با طرح‌های «یا علی (ع) بگو»، پرچم ایران و پرچم فلسطین برای برپایی جشن عید غدیر به اهتزاز در آمده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار