کد خبر: 1235682
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹
موشک‌ها و پهپادی روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در جنوب شرقی و غرب این کشور آسیب رساندند.

جوان آنلاین: اوکراین روز شنبه اعلام کرد که در حمله پهپادی و موشکی گسترده روسیه به تاسیسات انرژی این کشور در جنوب شرقی و غرب این کشورآسیب رسانده است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، روسیه در حمله شبانه روز گذشته به اوکراین به تاسیسات انرژی اوکراین آسیب رساند و دستکم دو اوکراینی مجروح شدند.

بر اساس این گزارش، پس از حملات بی‌امان روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین که از سه ماه پیش آغاز شد، نیمی از ظرفیت تولید برق کشور از بین رفته و با موج جدیدی از خاموشی‌های برق دست و پنجه نرم می‌کند. نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد روسیه در هشتمین حمله بزرگ خود به تاسیسات انرژی اوکراین در شبانه روز گذشته ۱۶ موشک و ۱۳ پهپاد شاهد شلیک کرد.

اپراتور دولتی شبکه برق اوکراین اعلام کرد که این حملات به تجهیزات تاسیسات در جنوب شرقی «ژاپروژیا» و غرب «لویو» آسیب رساند.

حمله شبانه روز گذشته روسیه به این دو منطقه به دنبال حملات نظامی اوکراین به سه پالایشگاه نفت در جنوب روسیه انجام شد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور پنج پهپاد را بر فراز دریای «آزوف» و غرب «بریانسک» و «اسمولنسک» منهدم کرده است.

فرماندار دونتسک در شرق اوکراین روز شنبه مدعی شد که حملات روسیه در روز گذشته ۵ کشته و ۷ زخمی برجای گذاشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار