کد خبر: 1233748
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: کشور‌های غربی مانع از عضویت ایران در بریکس می‌شدند، اما تلاش و مجاهدت شهیدان رئیسی و امیرعبدللهیان منجر به عضویت ایران در بریکس شد که یک دستاورد مهم است.

جوان آنلاین: پیمان فلسفی با اشاره به اولین حضور رسمی ایران در سطح وزیر خارجه در بریکس، اظهار کرد: حضور جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی نیازمند آن است که ما بتوانیم در نهاد‌های بین المللی حضور فعالی داشته باشیم، بنابراین عضویت ایران در مجموعه‌ای مانند بریکس که تعدادی از کشور‌های همسو در حوزه اقتصاد و تجارت جهانی را شامل می‌شود، فرصت خوبی برای کشورمان است.

به گزارش مهر، وی بیان کرد: زمانی که ترکیب کشور‌های عضو بریکس را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که این کشور‌ها نسبت به سیاست‌های اقتصادی و تجاری استکباری که در دنیا وجود دارد، موضع دارند و از یک وضعیت مستقلی برخوردار هستند و این وضعیت مستقل کشور‌های عضو بریکس کمک می‌کند تا ما بتوانیم در سیاست‌های اقتصادی و تجاری جهانی حضور فعال‌تری داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین عضویت ایران در بریکس باعث می‌شود که در عرصه مبادلات دوجانبه و چندجانبه با کشور‌ها بتوانیم نقش موثرتری را ایفا کنیم.

فلسفی تاکید کرد: از سوی دیگر حضور ایران در بریکس می‌تواند کمک جدی به دلارزدایی از اقتصاد جهانی کند، چرا که کشور‌های عضو بریکس، سیاست‌های مستقلی دارند و نسبت به سیاست‌های استکباری و آمریکا موضع منفی دارند و این می‌تواند برای ما یک فرصت باشد.

وی ادامه داد: ضمن اینکه ما هم باید از فرصت عضویت در بریکس برای عرضه توانمندی‌های خودمان و صادرات کالا‌های تولیدی ایران و دستاورد‌هایی که در این زمینه وجود دارد، استفاده کنیم. برخی از کشور‌های عضو بریکس به تولیدات و خدمات فنی و مهندسی ما نیاز دارند و تعامل میان بازرگانان ما و دیگر کشور‌های عضو بریکس باید گسترش پیدا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ما از گذشته با برخی از کشور‌های عضو بریکس ارتباطات خوبی داشتیم، منتها ارتباط ما با این کشور‌ها در قالب بریکس باعث می‌شود که کار‌ها در یک بستر منسجم، هماهنگ و مناسب‌تری پیش برود.

فلسفی بیان کرد: واقعاً لازم است از دولت سیزدهم و شهید بزرگوار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و شهید امیرعبداللهیان تشکر کرد که عضویت ایران را در بریکس با جدیت دنبال کردند که حقیقتاً مجاهدانه و به صورت شبانه‌روزی کار کردند تا جمهوری اسلامی ایران عضو بریکس شود.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته حضور ایران در بریکس با مخالفت‌هایی از سوی آمریکا و کشور‌های غربی همراه بود و آنان مانع از عضویت ایران در بریکس می‌شدند، بر این اساس عضویت ایران در بریکس یک دستاورد است و امیدواریم آثار و برکات این حرکت ارزشمند رئیس جمهور شهیدمان و شهید امیرعبداللهیان در عرصه دیپلماسی اقتصادی و تجاری بتواند نتیجه خودش را روی سفره و معیشت مردم و اقتصاد کشور نشان دهد.

گفتنی است، نشست وزرای خارجه بریکس صبح روز دوشنبه (۲۱ خرداد ماه) در نیژنی نووگورود روسیه آغاز به کار کرد. این اولین حضور رسمی ایران در سطح وزیر خارجه پس از پیوستن به این بلوک اقتصادی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار