کد خبر: 1232970
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
 غلامرضا مسکنی 

جوان آنلاین: دختر و پسر جوانی که برای اخاذی از خانواده‌شان نقشه آدم‌ربایی ساختگی را طراحی کرده‌بودند، وقتی متوجه شدند پلیس در یک قدمی آن‌ها است، به کشور ترکیه فرار کردند. 
یکی از روز‌های پایانی اردیبهشت ماه امسال، مرد میانسالی به دادسرای امور جنایی تهران رفت و از گم‌شدن ناگهانی دختر ۱۸ ساله‌اش به نام مهین شکایت کرد. 
وی در توضیح ماجرا به قاضی روحانی‌زاده، دادیار شعبه اول دادسرا گفت: «من و خانواده‌ام ساکن یکی از شهر‌های جنوبی کشور هستیم. سه هفته قبل دخترم مهین به بهانه ملاقات یکی از دوستانش که بیمار شده‌بود، از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت. وقتی دیر کرد به خانه دوستش رفتیم، اما فهمیدیم به ما دروغ گفته و اصلاً به ملاقات دوستش نرفته‌است. پس از این، برای پیدا کردن او جست‌وجوی زیاد کردیم، اما ردی از دخترم پیدا نکردیم و بعد به اداره پلیس رفتیم و شکایت کردیم. ما به پسر جوانی به نام آرش مشکوک هستیم، چون مدتی قبل او در اینستاگرام با دخترم آشنا شده‌بود و پس از آن همراه خانواده‌اش به خواستگاری مهین هم آمدند. به خاطر اینکه او سن کمی داشت و کار هم نداشت، به او جواب رد دادیم، اما بعد فهمیدم او با دخترم ارتباط تلفنی و پیامکی دارد و الان احتمال می‌دهیم آرش دخترم را فریب و او را از خانه فراری داده‌است.»


 اخاذی ۵ میلیارد تومانی 
مرد میانسال ادامه داد: «ما از آرش شکایت کردیم و با پلیس در خانه پدری‌اش رفتیم، اما پدرش گفت آرش چند روزی است برای کار به شهر دیگری رفته‌است و فهمیدیم او همزمان با گم‌شدن دخترم از شهرمان خارج شده‌است. ما در تلاش بودیم ردی از آن‌ها پیدا کنیم تا اینکه مردی با تلفن ماهواره‌ای با من تماس گرفت و ادعا کرد دخترم را ربوده‌است و برای آزادی او باید ۵ میلیارد تومان سکه یا پول خارجی فراهم کنم و در یکی از مناطق تهران تحویل بدهم. الان چند روزی است با گرفتن نیابت قضایی همراه مأموران پلیس به تهران آمده‌ام، اما مرد آدم‌ربا هر روز محل قرار را تغییر می‌دهد و الان نگران دخترم هستم که اتفاقی برای او رخ داده‌باشد. من احتمال می‌دهم آدم‌ربا همان خواستگار دخترم است و قصد دارد به این شیوه از من اخاذی کند.»


 فرار به ترکیه 
با شکایت مرد میانسال قاضی دادسرای جنایی پرونده را برای رسیدگی و یافتن ردی از دختر گمشده در اختیار تیم زبده‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار داد. 
بدین ترتیب مأموران تحقیقات فنی خود را آغاز کردند و چند روز قبل دریافتند مهین اواخر اردیبهشت ماه امسال همراه پسر مورد علاقه‌اش به تهران آمده و به خانه یکی از دوستانش در یکی از خیابان‌های جنوب تهران رفته‌است. از سوی دیگر مشخص شد تمامی تماس‌های تلفنی برای اخاذی میلیاردی از شاکی از همان منطقه برقرار شده‌است. با به دست آمدن این اطلاعات مأموران راهی خانه دوست آرش شدند، اما وقتی وارد آنجا شدند تازه فهمیدند که مهین و آرش چند روز قبل از آنجا به مکان نامعلومی گریخته‌اند. 
دوست آرش در ادعایی گفت: «آرش از بستگان نزدیک من است. وقتی خانواده مهین به خواستگاری‌اش جواب رد دادند، با مهین برای ادامه زندگی به تهران آمد. آن‌ها جایی برای زندگی نداشتند و چند روزی میهمان من شدند. آن‌ها برای اینکه بتوانند در تهران خانه‌ای برای ادامه زندگی‌شان رهن یا بخرند، نقشه آدم‌ربایی ساختگی را طراحی کردند و می‌خواستند از خانواده مهین که پولدار بودند ۵ میلیارد تومان اخاذی کنند، اما وقتی فهمیدند پدر مهین به پلیس شکایت کرده‌است، منصرف شدند و مهین طلاهایش را به ۳۰۰ میلیون تومان فروخت و دو نفری به صورت غیر‌قانونی به ترکیه رفتند.»
مأموران پلیس در ادامه بررسی‌ها دریافتند آرش و مهین پس از خارج شدن از تهران به یکی از نقاط مرزی ایران می‌روند و از طریق قاچاقچی انسانی به صورت غیر‌قانونی به کشور ترکیه فرار می‌کنند. تلاش برای بازگرداندن دختر و پسر فراری از سوی مأموران اینترپل ادامه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار