کد خبر: 1232423
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴
هیأت‌های امنیتی مصر، آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز درباره گذرگاه رفح نشستی برگزار کردند. یک منبع بلندپایه مصری در این زمینه گفت که قاهره تأکید دارد باید نظامیان اسرائیلی از رفح خارج شوند تا فعالیت این گذرگاه مجددا از سر گرفته شود.

جوان آنلاین: هیأت‌های امنیتی مصر، آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه در قاهره نشستی برگزار کردند که لحظاتی پیش به پایان رسید.

به گزارش فارس، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع بلندپایه مصری گزارش داد، هیأت مصر در این نشست، با تأکید بر موضع ثابت خود، گفت که باید نظامیان اسرائیلی از گذرگاه رفح خارج شوند تا فعالیت این گذرگاه مجددا از سر گرفته شود.

به گفته این منبع، هیأت مصری تأکید کرده که اسرائیل مقصر اصلی عدم ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه است و باید به صورت روزانه، ۳۵۰ کامیون حامل این کمک‌ها وارد غزه شود.

روزنامه العربی الجدید هم به نقل از منابع خود مدعی شد: مصر پس از تماس با حماس، تشکیلات خودگردان [فلسطین]و اتحادیه اروپا، دیدگاه خود را برای مدیریت گذرگاه رفح ارائه کرده است.

قطر، مصر و آمریکا روز گذشته نیز بیانیه مشترکی صادر کردند و به تمجید از طرح پیشنهادی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پرداختند؛ فردی که پیش از این مدعی شد که شاهدی دال بر جنایت جنگی اسرائیل در غزه وجود ندارد.

وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد: دوحه، قاهره و واشنگتن با اجماع نظر به عنوان میانجیگران مذاکرات جاری برای تضمین برقراری آتش‌بس در نوار غزه و آزادی اسرا و بازداشت‌شدگان، از حماس و اسرائیل می‌خواهند تا توافقی را منعقد کنند که منعکس‌کننده اصولی باشد که بایدن در ۳۱ مه ۲۰۲۴ آن را تعیین کرد.

این سه کشور در این بیانیه تاکید کردند که توافق مذکور نقشه راهی برای آتش‌بس دائمی و پایان دادن به این بحران ارائه می‌کند.

بایدن پیشتر مدعی شد که اسرائیل طرح جامع جدیدی برای آتش‌بس در غزه ارائه داده است. وی گفت که مرحله اول این طرح ۶ هفته به طول خواهد انجامید و شامل آتش‌بس کامل و خروج نیرو‌های اسرائیلی از نواحی پرجمعیت غزه خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار