کد خبر: 1209938
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰

جوان آنلاین: کانال تلگرامی «مدیران ایران» نوشت: تاب‌آوری، معادل واژه انگلیسی Resiliency به معنای توانایی مقابله با شرایط دشوار و پاسخ انعطاف‌پذیر به استرس‌های زندگی است. تاب‌آوری، مشکلات زندگی را کم نمی‌کند، بلکه به افراد قدرت می‌دهد تا با جریان زندگی حرکت کنند. ویژگی‌های افراد تاب‌آور چیست؟
۱) احساس ارزشمندی:
پذیرفتن خود به‌عنوان فردی ارزشمند، احترام قائل شدن برای خود و توانایی‌های خود، سعی در شناخت نقاط مثبت خود و پرورش دادن آن‌ها و از طرف دیگر شناخت نقاط ضعف و کتمان نکردن آنها.
۲) مهارت حل مسئله:
افراد تاب‌آور ذهنیتی تحلیلی – انتقادی نسبت به توانایی‌های خود و شرایط موجود دارند، در مقابل شرایط مختلف انعطاف‌پذیرند و توانایی شگفت‌انگیزی در پیدا کردن راه‌حل‌های مختلف درباره یک موقعیت یا مسئله خاص دارند.
۳) مهارت‌های اجتماعی:
افراد تاب‌آور مهارت‌های ارتباط با دیگران را خیلی خوب آموخته‌اند. آن‌ها می‌توانند در شرایط سخت هم شوخ‌طبعی خودشان را حفظ کنند، با دیگران صمیمی شوند و در مواقع بحرانی از حمایت اجتماعی دیگران بهره ببرند، ضمن اینکه می‌توانند سنگ صبور خوبی باشند.
۴) خوش‌بینی:
اعتقاد راسخ به اینکه آینده می‌تواند بهتر باشد و احساس امید و هدفمندی، از ویژگی‌های دیگر افراد تاب‌آور است. این افراد باور دارند که می‌توانند زندگی و آینده خود را کنترل کنند.
۵) همدلی:
افراد تاب‌آور توانایی برقراری رابطه توأم با احترام متقابل با دیگران را نیز دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار