کد خبر: 1202158
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲
یک روزنامه اسرائیلی گزارش داد که نخست وزیر عراق به وزیر خارجه آمریکا هشدار داده است هر گونه حمله واشنگتن به گروههای مقاومت عراقی، نقض حاکمیت این کشور به شمار می‌رود.

جوان آنلاین: روزنامه تایمز اسرائیل جزئیاتی درباره گفت‌وگوی تلفنی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با محمد السودانی نخست وزیر عراق منتشر کرد که روز گذشته صورت گرفته بود.

به گزارش فارس، این روزنامه خبر داد: السودانی نسبت به انجام هر چه بیشتر عملیات پاسخ [به نیروهای مقاومت عراق]، به بلینکن هشدار داده است؛ عملیاتهایی که در پاسخ به حمله به پایگاههای آمریکا انجام می‌شود.

آخرین مورد این حملات، یکم آذر ماه جاری بود که در پی آن، ۹ نفر از نیروهای یکی از گروههای مقاومت در حملات آمریکا به شهادت رسیدند. آمریکاییها ادعا کرده بودند که این افراد، به سمت پایگاهای این کشور حملاتی انجام داده بوند.

این حمله آمریکا واکنش شدید شخصیت‌های عراقی را برانگیخت. در این راستا «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش نجبای عراق دو روز بعد از این حمله، ضمن فراخوان همگانی برای اعلان جنگ و اخراج اشغالگران از عراق، تأکید کرد که مقاومت در میدان به وعده‌های خود عمل خواهد کرد.

الکعبی گفت: پس از جنایت آمریکای اشغالگر و ریختن خون پاک دلیرمردان مقاومت اسلامی عراق که با دست‌پروردگان داعشی آن‌ها مبارزه می‌کردند، اینک اعلان جنگ و اخراج ذلت‌بار آمریکا از عراق بر همگان واجب است.

بنا بر این گزارش، گفت‌وگوی بلینکن و السودانی، «نشانگر نگرانی واشنگتن از بازگشت حملات موشکی و پهپادی به نیروهای خود است که با پایان یافتن آتش‌بس بین حماس و اسرائیل، از سر گرفته خواهد شد».

تایمز همچنین تأکید کرد: گروههای [مقاومت] فعال در عراق، عامل تهدیدی برای حضور آمریکا هستند؛ به نحوری که تعداد نظامیان آمریکا از دو هزار و 500 نفر به بیش از سه هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش این روزنامه، السودانی به بلینکن هشدار داده است که «حملات آمریکا به گروهها [ی مقاومت]، نقض حاکمیت عراق به شمار می‌رود».

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ده‌ها پایگاه آمریکا در عراق و سوریه هدف قرار گرفته‌اند. مقاومت عراق، آمریکا را مسئول اصلی حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین می‌داند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار