کد خبر: 1201780
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش البرز در راستای اجرای طرح شهید محمودوند گفت : این طرح با هدف تحقق عدالت آموزشی در مدارس البرز اجرا و طی آن اطلاعات ۳۳۴۹ نفر دانش‌آموز از طریق سامانه مورد نظر در استان البرز پالایش و بررسی شده که بر اساس این پالایش، تعداد ۲۷۵ نفر از بازماندگان واقعی شناسایی، جذب و به مدرسه بازگشتند.

سید محمود حسینی اظهارداشت : در سال گذشته پس از بررسی اطلاعات سامانه شهید محمودوند و شناسایی و پیگیری انجام شده، مشخص شد که تعداد زیادی از آنان به دلایل مختلفی از جمله مهاجرت، از استان خارج شده اند و بازمانده از تحصیل تلقی نمی شوند و در نهایت ۳۰۰۵ نفر بازمانده واقعی شناسایی و تعیین تکلیف شدند.

وی افزود: بر این اساس روند دانش آموزان بازمانده از تحصیل دراستان البرز روندی نزولی بوده است و ما توانسته ایم نرخ جذب پایه اول ابتدایی و در مجموع دوره ابتدایی را به صورت کامل بر اساس برش برنامه استان محقق کنیم؛ همچنین در حوزه باسوادی هم جزو استان های بالا در نرخ باسوادی هستیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان البرز ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل در معاونت آموزش ابتدایی و قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان البرز اظهار کرد: وجود مدارس مختص دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان برای پذیرش این دانش آموزان جهت جلوگیری از بازماندگی از تحصیل، ظرفیت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و توزیع بسته های حمایتی آموزشی و لوازم التحریر که توسط‌ گروه های جهادی، خیرین و پویش های مختلف صورت می گیرد همه از عوامل جذب بازماندگان از تحصیل هستند.

حسینی خاطرنشان کرد: هر ساله تعدادی از کودکان واجب التعلیم ممکن است به دلایل مختلفی، امکان حضور در مدارس را نداشته باشند، که آموزش و پرورش با جدیت نسبت به شناسایی این کودکان اقدام می‌کند، تا بستر ادامه تحصیل را برای آنان فراهم نماید.

 وی تصریح کرد: در سامانه شهید علی محمودوند دسترسی برای شناسایی، جذب و آموزش این کودکان به مناطق و معاونت های آموزش وپرورش داده شده است تا بتوانیم اطلاعات یکپارچه و دقیقی بدست آوریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار