کد خبر: 1198764
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی به دلایل متعددی از جمله حفظ روحیه نیروهای خود و ممانعت از تقویت و توسعه جبهه مقاومت، با اعلام گزینشی آمار کشته‌ها و یا اعلام آنها تحت عناوین دیگری سعی در پنهان کردن تعداد واقعی کشته‌های خود دارد.

جوان آنلاین: گرچه تصاویری که از محل درگیری‌ها میان نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت ثبت و منتشر می‌شود، نشان می‌دهند که تلفات بسیار بالاتر از آمار اعلام شده از سوی مسوولان مربوطه است اما تل‌آویو در مورد بیشتر درگیری‌ها و عملیات‌ها، تعداد واقعی تلفات نیروهای خود را مخفی نگه می‌دارد و معمولا خبرهایی که در این زمینه منتشر می‌شوند، تحت نظارت نظامی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت الخنادق، رژیم صهیونیستی سیاست کاهش تلفات انسانی را به چند دلیل در پیش می‌گیرد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

یک، حفظ روحیه سربازان و جلوگیری از فروپاشی روانی آنها در درگیری‌های موجود در جبهه‌های مختلف؛

دو، حفظ جبهه داخلی و جلوگیری از اعمال فشار بر ارتش و کابینه برای تغییر رویکرد خود در زمان درگیری‌ها و سایر اوقات؛

سه، حفظ استقلال در تصمیم‌گیری سیاسی کابینه که بر هر انتخابات در آینده تاثیر می‌گذارد؛

چهار، جلوگیری از افزایش روحیه نیروهای مقاومت چراکه با اعلام تعداد زیادی کشته، آنها به انجام عملیات‌های بیشتر تشویق می‌شوند؛

و پنج، تضعیف و چند تکه شدن آشیانه مقاومت و تقویت و توسعه جبهه منتقدان آن و عملیات‌هایش که موجب اعمال فشار بر مقاومت شده و آن را در وضعیت دفاع از خود قرار می‌دهد.

تعداد کشته شدگان ارتش اشغالگر در جنگ زمینی در غزه تا امروز به ۴۹ نفر و از هفت اکتبر گذشته به ۳۶۸ سرباز و ۵۹ پلیس رسیده است.

اما ارتش رژیم صهیونیستی چگونه توانسته تعداد واقعی کشته‌های خود را پنهان کند؟

با توجه به اینکه اتباع کشورهای مختلفی در ارتش رژیم صهیونیستی عضویت دارند، باید به این نکته اشاره کرد که اسامی و تعداد کشته‌هایی که از سوی این نهاد اسرائیلی اعلام می‌شود، تنها مربوط به شهروندان یهودی است که در داخل اراضی اشغالی زندگی می‌کنند و خانواده‌های آنها آنجا سکونت دارند، در واقع تل‌آویو به ندرت و آن هم تحت شرایط سیاسی خاصی و یا دیگر مسایل، اسامی کشته‌های اتباع خارجی و سایر ادیان غیر یهودی را اعلام می‌کند، روال این است که به خانواده‌های این کشته‌ها اطلاع داده می‌شود اما این کشته‌ها در آمار رسمی محسوب و اعلام نمی‌شوند و گاهی نیز آمار تلفات آنها در میان کشته‌های تصادفات رانندگی و دیگر سوانح اعلام می‌شوند.

گسترش به کارگیری این روند در جنگ فعلی علیه نوار غزه و آغاز عملیات طوفان الاقصی از هفتم اکتبر و نیز آغاز عملیات زمینی ارتش اشغالگر به دلیل این است که تعداد زیادی نیروی مزدور از کشورهای اروپایی و آمریکا در ارتش حضور دارند.

مقاومت در درگیری‌ها و نیز در ویدیوها نشان داده که برای چنین جنگی در سطوح نظامی و رسانه‌ای آماده است و نیروهای القسام از توانایی‌های جنگی بالایی برخوردار هستند و همین ویدیوها دروغ بودن ادعاهای ارتش رژیم صهیونیستی درباره تعداد کشته‌هایش را ثابت می‌کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی از پنج زیر شاخه با عنوان‌های ارتش میدانی، نیروی هوایی، نیروی دریایی، پدافند هوایی و یگان ذخیره تشکیل شده و ارتش میدانی بزرگترین این زیرشاخه‌ها است.

رژیم صهیونیستی از منظر هزینه‌های نظامی در قیاس با تولید ناخالص داخلی پس از عربستان، دومین ارتش پرهزینه جهان را داشته و بودجه آن در سال ۲۰۲۳ به حدود ۵۸ میلیارد شکِل معادل حدود ۱۷.۶ میلیارد دلار می‌رسد و در واقع این بودجه حدود ۱۷.۵ درصد کل تولید ناخالص داخلی این رژیم را تشکیل می‌دهد.

دلیل اختصاص چنین مبلغ هنگفتی این است که ارتش رژیم صهیونیستی نقش مهمی را در حفاظت از این رژیم ایفا می‌کند و تل‌آویو برای بقای خود به آن و توانایی‌های نظامی آن وابسته است و از آنجایی که این رژیم اساسا به موجب قدرت نظامی در منطقه تشکیل شده، ارتش آن بزرگترین زیرشاخه کابینه را تشکیل می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار