کد خبر: 721053
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹
هرچه مسئولان مستقل‌تر باشند، اعتماد مردم را برمي‌انگيزند، به خصوص مردم نبايد احساس كنند كه جايي سازمان يافته در انتخابات دخالت مي‌كنند.
هرچه مسئولان مستقل‌تر باشند، اعتماد مردم را برمي‌انگيزند، به خصوص مردم نبايد احساس كنند كه جايي سازمان يافته در انتخابات دخالت مي‌كنند.
به گزارش ايرنا، علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي ديروز در همايش فرمانداران سراسر كشور به انتخابات سال جاري اشاره كرد و گفت: هم انتخابات مجلس و هم انتخابات خبرگان اهميت زيادي دارند؛ به خصوص اينكه در شرايط حساس و پرتأثيري از نظر منطقه‌اي، بين‌المللي و اقتصادي قرار داريم.
وي گفت: اولين مسئله اين است كه بايد فضاي اميدواركننده‌اي ايجاد شود، چراكه انتخابات حضور مردم در سرنوشت خود است. در يك فضاي يأس‌آلود و سياه‌نمايي رغبت براي حضور در انتخابات كم مي‌شود بايد به اين موضوع توجه كرد. وي ادامه داد: بايد به اين موضوع توجه كرد كه عمل انقلابي اين نيست كه شرايط سياهي را ترسيم كنيم.
لاريجاني گفت: رقابت سالم و واقعي در كشور به وجود بياوريم، رقابت بايد واقعي باشد و نه فقط در سخنراني‌ها و مردم بايد احساس كنند كه رقابت و آراي مختلف در كشور وجود دارد و هركسي كه مي‌تواند براي آينده كشور مفيد باشد به آن بپيوندد. رئيس مجلس بر ضرورت ايجاد فضاي رواني سالم در انتخابات و رقابت تأكيد كرد و اظهارداشت: توهين، تخريب و تفرقه اندازي و مسائلي از اين دست كه به شأن اين افراد لطمه مي‌زند، حضور آنها را كمرنگ مي‌كند. به عينه ديده ام كه برخي افراد مي‌گويند ما در فضاي توهين و تخريب به صحنه نمي‌آييم، در اين شرايط كشور ضرر مي‌كند بنابراين بايد جلوي اينها را گرفت. لاريجاني در ادامه به برگزاري انتخابات سالم اشاره كرد و گفت: ما بايد يك استراتژي داشته باشيم كه انتخابات را سالم برگزار كنيم. وي خاطرنشان كرد: بايد استراتژي اين باشد كه اگر كسي تخلف كرد آن فرد را از مسير انتخابات كنار بگذاريم نه مردم را از انتخابات محروم كنيم. اينطور نباشد كه انتخابات برگزار شود و عده‌اي فضاي انتخابات را تخريب كنند و بروند و انتخابات باطل شود كه اين كار باعث مي‌شود مردم ضرر كنند. استراتژي ما بايد اين باشد كساني را كه مخل انتخابات هستند محدود كنيم يا از سر راه انتخابات برداريم تا رأي مردم محفوظ بماند. در اينجا هيئت‌هاي اجرايي، سرعت رسيدگي آنها و قوه قضائيه اهميت پيدا مي‌كنند.  لاريجاني در ادامه توصيه كرد: صندوق‌هاي انتخابات شفاف باشند، در فضاي غبارآلود حضور مردم كمرنگ‌تر مي‌شود. مثلاً هرچه صندوق انتخابات شفاف‌تر باشد اعتماد مردم بيشتر مي‌شود و از ساعات اولي كه صندوق‌ها را مي‌آورند داخلش را مي‌بينند. اين مسئله كوچكي است ولي مهم است.  رئيس مجلس بر لزوم بي‌طرفي مسئولان برگزاري انتخابات نيز تأكيد كرد و گفت: استانداران، فرمانداران و همه مسئولان انتخاباتي سمت‌گيري انتخاباتي نداشته باشند. اين مسئله فضا را مشوش مي‌كند و به نفع كانديداها هم نيست. وي به حقوق نامزدهاي انتخابات هم اشاره كرد و گفت: بهترين انتخاب را مردم مي‌كنند. درست است كه كانديداها وظايفي دارند اما حقوقي هم دارند. آنها نبايد به وسيله دستگاه‌هاي مختلف تهديد شوند كه مثلاً اگر چنين حرفي بزنيد ما شما را رد مي‌كنيم.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار